Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop +/- 700-750 euro

Pagina: 1
Acties:

• koekwouske
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-03-2018
Naast dat ik zelf voor een nieuwe pc aan het zoeken ben, help ik ook een goede vriendin met het zoeken naar een nieuwe laptop. Budget is nog niet helemaal precies vastgesteld. Gedacht werd aan 700-750 euro, maar daar mag, als daar goede redenen voor zijn, naar boven of beneden van worden afgeweken.
Ze volgt een rechtenstudie. Mij is niet bekend of daar aparte programma's voor zijn, ik geloof van niet. Het zal voornamelijk tekstverwerken zijn denk ik.

Wat ga je met je laptop doen?
Besturingssysteem Windows, gamen niet echt (geen tijd voor), veel tekstverwerken, daarnaast het gebruikelijke surfen en mailen. Wellicht wat hobbymatig fotobewerken.

Wat is je budget?
Een schatting van +/- 700-750 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, heel erg veel. Gewicht, formaat en accuduur (vooral accuduur) zijn erg belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifiek merk, graag een goede laptop die veel meegenomen kan worden.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen enkele voorkeur voor merk, wel voor kwaliteit.

Had zelf deze gezien: pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-138
Maar suggesties zijn welkom. Laptop wordt dagelijks meegenomen, dus als er zijn die een betere accu hebben, dan horen we dat graag. Ook liefst een laptop die lang meegaat.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
Deze zou me al beter lijken dan de Toshiba, omdat deze Acer een mooi scherm heeft.

Ik heb zelf wel gemerkt dat een 15 inch laptop niet echt compact genoemd kan worden en ik zou dus nog iets kleiner gaan qua formaat.
pricewatch: Lenovo Thinkpad S440 20AY007PMH
Deze laptop heeft een SSD en is daarom een stuk sneller dan elke laptop met een ouderwetse harde schijf. Het is overigens mogelijk om zelf een ssd in de meeste laptops te zetten.

• koekwouske
Acer is me door diverse mensen al afgeraden, omdat deze van mindere kwaliteit zouden zijn. En kwaliteit is in dit geval belangrijker dan mooi.

En ze heeft op dit moment ook een 15 inch laptop, daar kan ze prima mee werken, vandaar dat een nog kleiner scherm me niet nodig lijkt. Groter dan 15 inch lijkt me niet praktisch.

[ Voor 39% gewijzigd door koekwouske op 14-09-2014 13:41 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
koekwouske schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:38:
Acer is me door diverse mensen al afgeraden, omdat deze van mindere kwaliteit zouden zijn. En kwaliteit is in dit geval belangrijker dan mooi.

En ze heeft op dit moment ook een 15 inch laptop, daar kan ze prima mee werken, vandaar dat een nog kleiner scherm me niet nodig lijkt. Groter dan 15 inch lijkt me niet praktisch.
Een mooi scherm heeft ook te maken met kwaliteit. Volgens mij is de bouwkwaliteit van die Acer prima en is het gewoon een goede laptop.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Acer staat inderdaad niet bekend om kwaliteit, Toshiba overigens ook niet. In mijn ervaring zijn merken als Asus, HP, Lenovo en Samsung qua bouwkwaliteit altijd goed in orde (al ligt het natuurlijk aan de laptop die je koopt). Denk dat je gewoon even moet kijken voordat je wat koopt, als de behuizing niet enorm meegeeft als je er op drukt, de laptop solide aanvoelt en de scharnieren in orde zijn is de bouwkwaliteit meestal wel prima.

De S440 van Lenovo is een idee, je kan ook naar een Lenovo Thinkpad L440 of L540 kijken, voor omtrent 700 euro kan je daar een redelijke configuratie voor maken, alleen een SSD wordt dan wel echt te duur. Voordeel is dat hier geen ULV (Ultra Low Voltage) processoren in zitten, dus dat je wel meer kracht krijgt dan met een ultrabook of thin & light die meestal een ULV processor hebben.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02:41

JesseMacaw

Electronicafanaat

Mijn ervaring met Acer is inderdaad ook dat de kwaliteit van de behuizing niet bepaald goed is. Ik heb meerdere 'dode' Acer laptops onder handen gehad en wat me vooral opviel was dat de koeling echt ondermaats was. Ik zal in ieder geval nooit een Acer laptop aanraden.

Wat betreft de Lenovo Thinkpad S440, heel erg mooie laptop, maar wel duidelijk ver over de €750,-.
Als je binnen je budget wilt blijven, dan is de Lenovo Thinkpad L430 een betere keus. Als je echter ook openstaat voor een iets grotere laptop, dan zou ik ook eens kijken naar de Lenovo Thinkpad Edge E540, met een Full-HD mat scherm. De batterijduur daarvan is wel wat minder, ~4.5 uur bij browsen.

• koekwouske
Dank voor de tips, dan zal ik mij beperken tot de merken Asus, HP, Lenovo en Samsung.
@ JesseMacaw: lees mijn beginpost nog eens. De accuduur is vele malen belangrijker dan of er sprake is van een Full-HD scherm.
Pagina: 1