Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen!

Ik zoek een camera die ik kan gebruiken om bewegingen te analyseren m.b.v. analyse software (reeds in bezit). De camera zal statisch opgesteld staan en vanaf circa 2,5 meter opnames maken van een persoon die een beweging maakt. De camera moet aangesloten worden op een desktop waarop analyse software staat. Een camera met een hoge fps maar toch goede opname bij middelmatig licht (binnen situatie) is dus nodig.

In het pand hangt Tl-verlichting, maar ik kan mij voorstellen dat ik een speciale lamp moet installeren waarbij je het "flikkereffect" mist.

Ik gebruik nu een casio exilim fototoestel dat ook met 1000 fps zou moeten kunnen filmen. Tot 120-240 fps gaat dat redelijk alhoewel de kwaliteit wat tekort schiet vind ik. Ik merk vooral dat ik dan veel/genoeg licht nodig heb. De fps zijn dan wel genoeg om mee te kunnen werken.

Ik begrijp dat de meest eenvoudige oplossing een professionele camera is die een paar k kost. Maar dat is niet de bedoeling, ik stel het budget op circa 500 euro.
Wie kan mij een advies geven naar welke camera ik dan het best kan kijken?

Alvast bedankt voor het lezen! _/-\o_

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Met wat extra licht verminder je de eisen aan de camera (slow-motion binnen betekent namelijk goede hoge ISO-/gainperformance, en dat hebben camera's tot €500 vaak niet bepaald). Licht toevoegen geeft waarschijnlijk meer bang for the buck dan je budget volledig besteden aan een camcorder.

Moet de camera rechtsreeks aangesloten kunnen worden op de computer en zo ja: via welke verbinding? Of is de slow-motionvideo achteraf inladen via een SD-kaartslot voldoende?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-01 16:00
Een Nikon 1 (http://tweakers.net/categ...wNIzVUSooykxO9c3MU7IyqAUA) heeft een grotere sensor en kan (met uitzondering van de S serie) tot 1200fps (op een lagere res.)

Maar ook met deze camera heb je nog steeds veel licht nodig. Ik zou dus ook kijken naar een paar bouwlampen.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Hoe korter de duur van 1 frame, hoe minder licht er in die tijd op kan vallen. Daarnaast zijn de pixels van die Casio (en ook van een GoPro) erg klein, waardoor er nog minder licht op een pixel terecht komt. De Nikon heeft ook niet echt grote pixels, maar al wel groter dan de Casio en GoPro. Hoe dan ook: investeer vooral in licht (bouwlampen tijdens het filmen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 10:19
Voor verlichting zou je eens hier naar kunnen kijken:

http://www.hoogfrequentar...een-hoogfrequent-armatuur

http://www.ekolight.nl/hoogfrequent

hoogfrequent TL licht knippert zo'n 10.000 keer per seconde en dat is denk ik meer dan genoeg. Beter dan bouwlampen denk ik in ieder geval. (je kan ze ook elders kopen, maar ze leggen het in ieder geval wel goed uit).

[ Voor 17% gewijzigd door elhopo op 18-09-2014 09:49 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.