Windows 8.1 shut down en start up probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Beste,

Mijn Dell XPS 15 L502X laptop met daarop Windows 8.1 heeft sinds gisteren kuren. Er zijn twee dingen opgevallen:
Vanuit Windows 8.1 kan ik niet afsluiten. Hij geeft aan af te sluiten maar blijft dan hangen op een 'werkend' afsluitscherm.
Ik kan Windows 8.1 alleen via een truc opstarten, namelijk de power en batterij eruit halen en daarna weer aansluiten. Doe ik dit niet, kom ik niet eens langs BIOS want krijg ik een zwart scherm en begint de fan heel hard te werken.

Dit begon dus allemaal gisteren. Bij het opstarten kreeg ik een melding van installeren van updates, dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Nu is het probleem dat ik ook een recovery systeem niet in kan komen.

Iemand een idee wat de oplossing zou kunnen zijn?

Mvg,

PS: het begon gisteren met een probleem waarbij geen enkele USB device (op muis na) incl het toetsenbord + trackpad van laptop niet meer werkte.
PS2: wanneer ik in device manager drivers ga zoeken loopt hij vaak ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

In de bios heb je wellicht een mogelijkheid om Legacy boot/bios te starten i.p.v. eufi. Probeer dat eens.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:08
Hoezo kan je trouwens recovery niet inkomen, geeft ie een foutmelding?

Klinkt trouwens als een serieuzer probleem als ik dit zo lees...
dat de computer vast slaat als je drivers gaat zoeken is niet normaal :X

Wat voor schijf zit erin een hdd,ssd?

[ Voor 51% gewijzigd door freaky35 op 14-09-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
@Freaky35 Er zijn twee manieren om in recovery te komen. Eentje via de app (dit lukt niet want hij moet dan in recovery starten en dan blijft hij haken), de normale via windows werkt deels (een aantal dingen zijn teruggezet maar hij geeft aan dat het niet gelukt is).
Er zit zowel een SSD als een HDD in. Windows 8.1 staat (samen met Ubuntu) op de SSD.
@PcDealer, ik ga eens kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door DesertRose op 14-09-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Grote kans dat een driver dwarsligt. Windows 8 en 8.1 hebben Hybrid Shutdown. Dit betekent dat je gebruiker wordt afgemeld en vervolgens het systeem met hibernate wordt afgesloten. Als dat fout gaat kan je daarna ook niet meteen weer goed opstarten, gaat vaak 2x rebooten overheen of systeem wordt in zijn geheel niet goed afgesloten en is ook niet weer aan te krijgen zonder eerst de batterij eruit te halen.

Echte fix is om uit te zoeken welke driver dwarsligt, simpele fix (workaround) is om hybrid shutdown/fastboot uit te zetten in je instellingen bij energiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Ik had hybrid shutdown al uitgezet maar hielp niets. Uiteindelijk is het mij gelukt om nog een keer recovery te proberen, en alhoewel hij niet helemaal geslaagd was (volgens de error) is er uiteindelijk wel wat veranderd en heb ik geen start/shutdown problemen meer.

Mag dus een slotje op.
Pagina: 1