Ik heb dit probleem net sinds kort, dat de motor van mijn Opel Vectra ineens uitvalt tijdens het schakelen. Althans, ik trap de koppeling in en de toerental meter valt gelijk naar 0, bam motor uit. Doordat de auto nog rolt kan ik em snel weer herstarten en doorrijden, maar het gebeurt dus elke keer als ik de koppeling intrap.
Het vreemde is, ik heb de auto eergisteren bij een kennis op de brug gehad en daar heeft ie lange tijd stationair gedraaid zonder problemen. Later ga ik weer de weg op en na een kilometer of 10 valt de motor weer uit tijdens het schakelen.
Wat kan hiervan de mogelijke oorzaak zijn?
Auto betreft een Opel Vectra 2.6 V6 Sport Edition 2 uit 2001.
Moet er overigens wel bij vertellen dat de lambdasondes (nog) vervangen moeten worden. Ik krijg namelijk een boordcomputer storingsmelding dat aangeeft dat "lambda sonde 2 buiten bereik is".
Het vreemde is, ik heb de auto eergisteren bij een kennis op de brug gehad en daar heeft ie lange tijd stationair gedraaid zonder problemen. Later ga ik weer de weg op en na een kilometer of 10 valt de motor weer uit tijdens het schakelen.
Wat kan hiervan de mogelijke oorzaak zijn?
Auto betreft een Opel Vectra 2.6 V6 Sport Edition 2 uit 2001.
Moet er overigens wel bij vertellen dat de lambdasondes (nog) vervangen moeten worden. Ik krijg namelijk een boordcomputer storingsmelding dat aangeeft dat "lambda sonde 2 buiten bereik is".
[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 14-09-2014 02:06 ]