Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Cisco] WLC 2504 image upgrade TFTP issue

Pagina: 1
Acties:

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Ik probeer een Cisco WLC 2504 met Software Version 7.0.116.0 naar 8.0.100 up te graden. Ik krijg telkens "TFTP Failure while storing in flash!" melding zowel op CLI en Web interface van WLC.

Ik heb het volgende TFTP programma's gebruikt.
- 3CDaemon van 3com 2.0
- SolarWinds TFTP 10.1.9.33
- TFTP32 4.0

Volgens Cisco documentatie met je TFTP software Transfers Files groter 32MB ondersteunen. De laatste 2 genoemde software moet het kunnen maar nog steeds die melding.

Iemand een suggestie of idee?

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Hoeveel ruimte op je flash card heb je nog vrij en hoeveel geheugen ?

meestal is het met TFTP dat hij het niet allemaal kan wegschrijven ivm ruimte gebrek

• plizz
Geen idee. Er zit een compact flash kaart van 1GB. Ik weet niet hoe ze die CF hebben ingedeeld.

Update:
Ik zie ook een andere melding "Failure while validating the signature!" en daarna pas "FTP Failure while storing in flash!" De MD5 van die eas bestand klopt. Dus daar kan het niet aanliggen.

[ Voor 52% gewijzigd door plizz op 14-09-2014 16:50 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

En als je de compact flash card in een ordinaire cardreader in je PC duwt en em kopieeert? Of krijg je gelijk dat je kaart geformatteerd dient te worden? (Het wil wel eens lukken nl.)

hmm ik neig te zeggen dat de firmware idd corrupt is.

[ Voor 13% gewijzigd door Kabouterplop01 op 14-09-2014 16:54 . Reden: typo ]

• plizz
Dat heb ik ook geprobeerd maar die RTOS heeft geen commando om vanaf cf te installeren. Je kunt alleen via tftp of ftp installeren en geen andere methode volgens Cisco documentatie. Bij routers weet ik dat het kan, maar RTOS (WLC OS) kan het helaas niet.

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 16:19
Een optie om te proberen

-> http://tftpd32.jounin.net/tftpd32_download.html deze zou moeten werken
-> zorg er voor dat je windows firewall uit staat
-> geef je PC een vast ip nummer in de zelfde range als de wlan controler
-> zorg er voor dat je pc verbonden zit aan de wlan controller op poort 1

• plizz
dokasensai schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:21:
Een optie om te proberen

-> http://tftpd32.jounin.net/tftpd32_download.html deze zou moeten werken
-> zorg er voor dat je windows firewall uit staat
-> geef je PC een vast ip nummer in de zelfde range als de wlan controler
-> zorg er voor dat je pc verbonden zit aan de wlan controller op poort 1
Jouw optie heb ik vandaag geprobeerd. Helaas krijg ik nog steeds die meldingen. Ik heb ook andere versies, zoals 7.0.250, 7.4.121, 7.6.13 geprobeerd en nog steeds die melding. Heb de 32 en 64 bits versie geprobeerd van tftpd32. De md5 hash waarden van de bestanden komen overeen met Cisco website. Dus corrupt zijn ze niet denk ik.

Iemand nog een idee?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08
Heb je ftp ook al geprobeerd?

• plizz
Ik heb ook ftp geprobeerd en ook kreeg ik die meldingen. Ik gebruikte Firezilla 0.9.46 beta als FTP server Het lijkt alsof die WLC geen update slikt. Nu kan ik bepaalde wlap niet gebruiken. Heeft iemand een andere versie linux.pri.image?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
"Failure while validating the signature!"

Je image is gewoon corrupt. Regel een nieuwe image. MD5 is leuk voor bestandsintegriteit, maar de digitale handtekening moet ook te controleren zijn voor je RTOS.

• plizz
Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar hulp. Het upgrade gaat niet lukken, omdat het een bekende fout dat wlc 2504 en 5508 upgrade vaak niet mogelijk is volgens leverancier.
Pagina: 1