Na een jaartje of 5 heb ik besloten eindelijk weer eens een nieuwe (game) PC te gaan bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er van alles mee doen: office, internet, beetje photoshop/illustrator, maar ik wil zeker ook vlekkeloos games kunnen spelen als Watchdogs, GTA5 en de nieuwste Wolfenstein. Op hoge settings of course.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een bedrag tussen de 1500 en 1750 euro inclusief een nieuwe monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een WQHD-scherm. De keuze voor de Dell U2713HM staat eigenlijk al vast (tenzij...). Op dit scherm wil ik ook gewoon heerlijk kunnen gamen, maar ik wil weer geen systeem met 2 GPUs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU wil ik graag (minimaal) een AMD R9 290 aanschaffen. Maar wel een stille.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goed systeem samenstellen om te gamen is natuurlijk de kunst niet, daarvoor heb je de BBG. Maar wat ik graag zou willen weten is hoever je de kast kunt verkleinen en tegelijkertijd de PC stiller kunt krijgen. Ofwel: hoe klein kan ik de PC maken terwijl hij wel zo stil mogelijk blijft. En tel daarbij op dat ik sowieso een R9 290 kaart wil gaan inzetten.
Ga je overklokken?
Nope.
Dit is wat ik bedacht heb:
Dit is volgens mij een behoorlijk stille setup met power. De fractal kast is voor mij nu de norm qua stilte en kracht. De grote vraag is of ik de kast zou kunnen verkleinen en tegelijkertijd de PC stiller kan maken. Zonder de gekozen GPU op te hoeven geven. Wat denken jullie?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er van alles mee doen: office, internet, beetje photoshop/illustrator, maar ik wil zeker ook vlekkeloos games kunnen spelen als Watchdogs, GTA5 en de nieuwste Wolfenstein. Op hoge settings of course.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een bedrag tussen de 1500 en 1750 euro inclusief een nieuwe monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een WQHD-scherm. De keuze voor de Dell U2713HM staat eigenlijk al vast (tenzij...). Op dit scherm wil ik ook gewoon heerlijk kunnen gamen, maar ik wil weer geen systeem met 2 GPUs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU wil ik graag (minimaal) een AMD R9 290 aanschaffen. Maar wel een stille.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goed systeem samenstellen om te gamen is natuurlijk de kunst niet, daarvoor heb je de BBG. Maar wat ik graag zou willen weten is hoever je de kast kunt verkleinen en tegelijkertijd de PC stiller kunt krijgen. Ofwel: hoe klein kan ik de PC maken terwijl hij wel zo stil mogelijk blijft. En tel daarbij op dat ik sowieso een R9 290 kaart wil gaan inzetten.
Ga je overklokken?
Nope.
Dit is wat ik bedacht heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 173,75 | € 173,75 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Club3D Radeon R9 290 royalAce | € 331,50 | € 331,50 |
1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 88,90 | € 88,90 |
1 | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 85,95 | € 85,95 |
1 | Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart | € 467,95 | € 467,95 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Corsair Vengeance MM200 XL Edition | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 72,95 | € 72,95 |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 104,99 | € 104,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.503,79 |
Dit is volgens mij een behoorlijk stille setup met power. De fractal kast is voor mij nu de norm qua stilte en kracht. De grote vraag is of ik de kast zou kunnen verkleinen en tegelijkertijd de PC stiller kan maken. Zonder de gekozen GPU op te hoeven geven. Wat denken jullie?
Bla