Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet boven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik heb geen idee of ik het hier kan plaatsen maar ik wist verder niet waar! Om alles even uit te leggen. Beneden hebben wij een vaste computer werkt allemaal prima maar, mijn ouders willen de pc graag naar boven verplaatsen. Nu vraag ik me af hoe ik boven internet kan ontvangen want een gat boren is geen optie voor een kabel.

Heeft iemand enig idee?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
of je hebt zo een stopcontacten set waar je een internet kabel insteekts en dan krijg je via elektriciteits netwerk internet of je zet twee routers een beneden en dan een boven, de bovenste als extender en dan een utp kabel van de extender naar de pc, maar dan moet de extender wel een rj-45 ingang hebben, of je koopt een usb waarmee je wifi op je pc hebt, dat lijkt mij het goedkoopst...

Verwijderd

Topicstarter
Wat werkt het beste vind u? Want ik heb echt een hekel aan slecht internet

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
In volgorde van kwaliteit.

1. UTP kabel aanleggen
2. Powerline adaptor
3. WIFI

Mijn sterke voorkeur gaat altijd uit naat een UTP kabel. Mensen zeggen wel dat dat geen optie is, maar het is wel de meest stabiele oplossing.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Maar het is niet dat een powerline adapter minder stabiel is dan een utp kabel hoor, bij wifi routers heb ik het meeste problemen, soms dat ik hem eens moet uitzetten om hem terug goed te laten werken, dus ik zou dan voor een powerline connector gaan, pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset Deze is bv geen slechte, er staan er nog veeeel meer op pricewatch dus ik raad je aan om gewoon eens powerline adapter zoeken.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:59

FreakNL

Well do ya punk?

Hangt echt van je huis af, die power dingen.

Trek gewoon een kabel. Waarom is boren geen optie? Waar komt het internet nu uit en waar moet het naartoe?

Vaak zeggen mensen dat het niet kan, maar het is meer gemakzucht...

• alex.slaets
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik zou proberen met powerline adapters. Neem er met een ingebouwd stopcontact want ze werken het best als je ze recht in het stopcontact steekt en niet in de prise van een verlengkabel.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jeronimo schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:32:
In volgorde van kwaliteit en performance

1. UTP kabel aanleggen
2. Powerline adaptor
3. WIFI

Mijn sterke voorkeur gaat altijd uit naat een UTP kabel. Mensen zeggen wel dat dat geen optie is, maar het is wel de meest stabiele oplossing.
Ik zou het eerder aanpassen naar:

1) Utp kabel aanleggen
2) Wifi
3) Powerline

Zoals hierboven al eerder is aangeven is powerline heel erg afhankelijk van je woning. Wat men vergeet te vermelden is dat Wifi met de laatste standaarden je een betere performance gaat geven mits je kiest voor de juiste apparatuur. Stabiliteit is ook geen issue meer.

Om je een idee te geven, Wifi was in mijn geval niet alleen stabieler (powerline klapte er soms zomaar uit na een paar dagen..) maar gaf ook een veel hogere performance (80 MB/sec i.p.v. 5-10MB/sec). Ik heb hiervoor wel goede wifi apparatuur aangeschaft (Wifi router van Asus en voor de desktop pc een goede ontvanger)

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 14-09-2014 10:32 ]

Mijn V&A

• alex.slaets
Hoe groot is de afstand tussen beneden waar internet binnenkomt, en boven waar de PC staat en hoeveel en wat voor soort plafonds zitten er tussen.

Bij mij thuis geraak ik met een airport extreme niet deftig tot de tweede verdieping: 6 meter omhoog en 2 betonnen plafonds.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Workaholic schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:27:
[...]

Ik zou het eerder aanpassen naar:

1) Utp kabel aanleggen
2) Wifi
3) Powerline

Zoals hierboven al eerder is aangeven is powerline heel erg afhankelijk van je woning. Wat men vergeet te vermelden is dat Wifi met de laatste standaarden je een betere performance gaat geven mits je kiest voor de juiste apparatuur. Stabiliteit is ook geen issue meer.

Om je een idee te geven, Wifi was in mijn geval niet alleen stabieler (powerline klapte er soms zomaar uit na een paar dagen..) maar gaf ook een veel hogere performance (80 MB/sec i.p.v. 5-10MB/sec). Ik heb hiervoor wel goede wifi apparatuur aangeschaft (Wifi router van Asus en voor de desktop pc een goede ontvanger)
Gelukkig zijn we het eens dat optie 1 de voorkeur heeft. Opties 2 en 3 hangen wat mij betreft erg af van de constructie van de woning.

• alex.slaets
U hebt volledig gelijk. De OP schrijft echter dat hij geen kabel wénst aan te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk snap ik dat jullie om te zeggen dat een kabel leggen beter is! maar mn ouders willen het echt niet hebben. ;(

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 08:49
Als er al coax ligt,dan zou je ook MOCA (Wikipedia: Multimedia over Coax Alliance) kunnen gebruiken!

Soms weet ik het ook niet meer.........

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Het is ook geen zonde om WiFi in te zetten mits goed aangepakt.
Pagina: 1