Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audio streamen van Windows tablet naar PC

Pagina: 1
Acties:

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik ben benieuwd of iemand mij op weg kan helpen om audio te streamen van mijn Windows pc (Asus T100) naar mijn PC. Heb al flink wat gegoogeld, maar geen goede oplossing kunnen vinden.

De situatie is als volgt: Mijn PC (Windows 7) is een optische S/PDIF verbonden aan een hoogwaardig DAC. Deze PC en mijn versterker staan meestal aan als ik thuis ben.

Via mijn T100 (windows 8.1) zou ik nu graag alle audio direct naar mijn PC willen streamen. Dus niet alleen een MP3tje afspelen, maar ook als ik een youtube filmpje kijk in de browser, als ik een spelletje speel, of als ik via mijn tablet film stream vanuit een online bron (bijv. netflix)

Volgens mij komt dat neer op een soort van virituele geluidskaart op te tablet, en een virituele geluid input op de PC maar dit mag natuurlijk ook een andere oplossing zijn die hetzelfde doet. Overigens wil ik daarbij wel het geluidsniveau bij kunnen blijven regelen.

Ik heb tevens een HP wireless audio apparaatje dat ik kan gebruiken om vanuit de tablet S/PDIF naar mijn DAC te sturen. Hiervoor moet ik echter een USB stick gebruiken, en er zijn nog wat andere nadelen.

Uiteraard heb ik alle media bibliotheken al kunnen linken met elkaar. Via de tablet kan ik bij alle media uit de bibliotheek van de PC of NAS halen, dus dat werkt al prima.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10
Waarom RDP je niet gewoon met je tablet naar je PC?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik heb zoiets wel eens opgezet met shairport aan de ontvangende kant. XMBC schijnt dat ook te kunnen. Aan de zendende kant heb je dan iets als Airfoil of Tuneblade nodig.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:32
Ik geloof dat het ook mogelijk is met VLC Media player ( http://www.videolan.org/vlc/streaming.html ). Ik heb dit zelf echter nog nooit toegepast.

• SuperKris
Remote desktop gaat voor mij niet werken. Ik wil gewoon alle audio van mijn tablet naar mijn pc.

Sharepoint ben ik niet bekend mee, google komt voornamelijk met resultaten voor 1 of ander microsoft programma om documenten mee te delen, maar ik zal eens verder googelen.

Dat van VLC is denk ik ook niet helemaal wat ik zoek. Ik wil gewoon de volledige audio output altijd naar mijn PC steamen als ik thuis zit met de tablet, dus geen specifieke toepassingen.

Verwijderd

Waar lees jij iets over Sharepoint in bovenstaande reacties?
Lustucru schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:02:
Ik heb zoiets wel eens opgezet met shairport aan de ontvangende kant.
http://www.avblog.nl/shai...ter-een-airplay-apparaat/. ;)

• SuperKris
haha, klop helemaal... Beter lezen denk ik!

Ik heb dit zo geïnstalleerd, en dat ging eigenlijk vrij makkelijk!

Hier heb ik Aitfoil forwindows gedownload, dit programmatje ziet er keurig uit, en doet precies wat het moet doen.Als bron kan je het hele systeme instellen. Je moet dan vervolgens een driver installeren, en vervolgens heb je er een "audio uitgang" bij.

Shairport is wat minder compleet. Daar moet veel geprogrammeerd worden, en daar ben ik helaas niet zo in thuis. Na even googelen kwam ik Shairport4w tegen. Een erg basic programmatje, maar het het werkt wel.

Het lijkt vooralsnog helemaal de juiste werking te hebben, maar er zit wel een flinke vertraging in. Voor muziekjes via mediaplayer spelen, is dat geen probleem. Voor ene simpel youtube filmpje, is het echter al veel te traag. In Shairport4w kan je de "buffering" instelling instellen tussen de 30 en 500 frames. Dit lijkt de vertraging te zijn. Blijkbaar kan deze niet terug naar nul via Shairport4w. Een andere oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand nog tips?
Pagina: 1