Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kan netwerkfolders (NAS, printer, enz.) niet meer bereiken

Pagina: 1
Acties:

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-11 09:57
Ik heb in een oudere computer (die op Windows 8.1 draait) een nieuwe gigabit netwerkkaart geplaatst (de oude was 10/100).
Alles werkte goed maar na de eerste maal herstarten werkte geen enkele netwerkkoppeling meer en als ik in de verkenner naar een gedeelde map wil gaan (op de manier van "\\server") lukt dit ook niet meer.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar ben ten einde raad.

De werkgroep naam was ook "automatisch" gewijzigd naar default "workgroup". wanneer ik deze probeer te veranderen krijg ik de melding dat de computernaam al in gebruik is.

Dit is nogal een vervelend probleem want ik kan niet vlot aan mijn bestanden!

alvast bedankt voor de reacties!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:38
DenBenny schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:25:
de verkenner naar een gedeelde map wil gaan (op de manier van "\\server") lukt dit ook niet meer.
Nog een bepaalde foutmelding of authenticatie prompt?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Is je computernaam dan niet al in gebruik? Die moeten uniek zijn in een Windows netwerk...
Kies anders eens een andere? Dat doe je in hetzelfde scherm als waarin je je werkgroep kan invullen.

Hier stond een dode link.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

lier

MikroTik nerd

Werkt het wel als je naar \\[IP-adres-van-server]\ gaat?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DenBenny
@Junia: wanneer ik "\\servernaam" doe krijg ik de melding dat ik er geen toegang tot krijg, wanneer ik de details opvraag krijg ik foutcode 0x80004005. als ik op "problemen vaststellen" druk vindt hij niets.

@strandbal: ik heb zowel de computernaam als de werkgroep naam al eens gewijzigd, dit zonder gevolg.

@lier: als ik dat in verkenner doe werkt dat niet, via chrome raak ik via het IP adres wel nog aan de server

Ook nog even vernoemen: wanneer ik terug de andere ethernet poort van mijn PC aansluit het probleem blijft (waar dit eerder perfect werkte)

[ Voor 14% gewijzigd door DenBenny op 14-09-2014 09:08 ]

• DenBenny
Ik heb dit weekend even een andere harddisk genomen en een clean install gedaan van een Windows 8.1. ook hier had ik na enkele malen herstarten hetzelfde probleem. na het apparaat via apparaatbeheer weg te gooien en zichzelf terug te laten installeren werkte het terug.

Dit "trucje" werkt spijtig genoeg wel niet op mijn originele set-up.

Het moet dus iets in windows zijn??? iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
Ik vind het vooral vreemd dat alle andere zaken (surfen, printen, ...) wel werken en juist netwerkfolders oproepen niet.
Pagina: 1