Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SONOS play1 op groot beveiligd wifi-netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in een groot universitair ziekenhuis met een beveiligd wifi netwerk (iedereen heeft eigen inlog/password). De computers zijn via ethernet verbonden (ook alleen met inlog) en we hebben 'beperkt' toegang tot computer. Nu hebben wij op ons kantoor een sonos play1 staan. Hoe kunnen we deze gebruiken? De sonos play1 heeft GEEN line in en werkt alleen via een wifi netwerk. We willen het liefst radiostreaming gebruiken. We komen niet verder dan een wifi router aan het stroom, de sonos hier op aansluiten en dan via telefoon op hetzelfde wifi netwerk en dan alleen lokaal muziek afspelen. Dit is niet ideaal omdat de telefooon dan geen verbinding met internet meer heeft en we eigenlijk het liefst de hele dag door een radio stream gebruiken.

Bestaat er iets waarmee we op een simpele manier als het ware een wifi hotspot kunnen maken vanuit het bestaande netwerk? We kunnen wel programma's installeren op de computer maar bijvoorbeeld niet in het apparaatbeheer.

voor de tech MacGyvers 8) : Heb een extra android telefoon liggen (als er iets bestaat als een wifi-hotspot vanuit een wifi netwerk ipv movbielnetwerk app)

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Gebaseerd op wat ik je hoor vertellen maakt het netwerk gebruk van 802.1x authenticatie.
Wat gebeuert er als je op een eigen laptop de service wired autoconfig aan zet en hem aan ethernet hangt?
En waarom zou je de sonos niet aan het wif van t ziekenhuis kunnen hangen?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat iedereen in het ziekenhuis die sonos dan zou kunnen bedienen, Eigen laptop gaat via wifi waarop je moet inloggen met eigen inlognaam en password. Geloof niet dat we de ethernet porten kunnen gebruiken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het netwerk op je werk zit dicht, en met een hele goede reden. Het is sneu voor je dat je Sonos nu niet gebruikt kan worden, maar we gaan je echt niet helpen met het op wat voor manier dan ook omzeilen van de beveiliging van je netwerk. Dan moet je bij de beheerders zijn, en niet bij ons.
Sowieso, voor streaming is een universiteitsnetwerk niet bedoeld lijkt me. Hoeveel bandbreedte (want surfnet) je dan ook mag hebben.

Dat gezegd hebend: persoonlijk zou ik een wifi router in AP modus aan het vaste netwerk hangen. En dan hoop ik voor je dat de firewall streaming toestaat en de poort niet dichtgezet is. Maar ook dan kun je wachten op gedonder met de IT afdeling. Het kan niet en mag niet, en met reden :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 13-09-2014 20:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:38:
Omdat iedereen in het ziekenhuis die sonos dan zou kunnen bedienen
Ik zie geen probleem? :Y)

Even serieus: je zou een router met DD-WRT kunnen flashen en instellen als repeater. Die kan je draadloos verbinden met het netwerk van het ziekenhuis, maar zendt tegelijkertijd een eigen netwerk uit waar je de Sonos en eventuele andere apparatuur (zoals de telefoon van jou en je collega's) mee kan verbinden.

Daar moet als nota bij dat de IT-afdeling daar (terecht) niet blij mee zal zijn, dus op eigen risico.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:59
Is er geen gasten netwerk waar je op kunt? Anders gewoon een vraag bij netwerk beheer neerleggen? Internetradios worden steeds normaler, zo'n gekke vraag hoeft het niet te zijn. Ik hoef niet zo nodig in de krant te lezen dat er iets is mis gegaan is in een ziekenhuis vanwege een clandestien access point ....

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:49:
Het netwerk op je werk zit dicht, en met een hele goede reden. Het is sneu voor je dat je Sonos nu niet gebruikt kan worden, maar we gaan je echt niet helpen met het op wat voor manier dan ook omzeilen van de beveiliging van je netwerk. Dan moet je bij de beheerders zijn, en niet bij ons.
Sowieso, voor streaming is een universiteitsnetwerk niet bedoeld lijkt me. Hoeveel bandbreedte (want surfnet) je dan ook mag hebben.
Petervanakelyen schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:53:
[...]

Ik zie geen probleem? :Y)

Even serieus: je zou een router met DD-WRT kunnen flashen en instellen als repeater. Die kan je draadloos verbinden met het netwerk van het ziekenhuis, maar zendt tegelijkertijd een eigen netwerk uit waar je de Sonos en eventuele andere apparatuur (zoals de telefoon van jou en je collega's) mee kan verbinden.

Daar moet als nota bij dat de IT-afdeling daar (terecht) niet blij mee zal zijn, dus op eigen risico.
Had de IThelplijn al gebeld gister en ben doorverwezen naar functioneel beheerder van onze sector maar konden hem niet bereiken. Hij is gemaild. Het gaat ook zeker via deze beheerder en wij gaan helemaal niets doen zonder zijn hulp/toestemming. Vroeg het me af hoe het zou kunnen werken (om het ook weer aan hem voor te leggen).

We gebruiken nu een simpel speakertje aan een computer voor internetradio. Deze speaker is een stuk mooier. Hoop dat hij gaat werken! Anders maar een loterij onder de collega's. twas een cadeau

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 13:20
Waarom niet simpelweg de sonos 1 inruilen voor een luidspreker met Bluetooth?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
nielsgaastra schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:44:
Waarom niet simpelweg de sonos 1 inruilen voor een luidspreker met Bluetooth?
Omdat dat voor geen meter werkt.

Ok het is een beetje oud topic maar Sonos is niet door iedereen in het ziekenhuis te bedienen wanneer je hem in je netwerk hangt. Je moet fysiek op de sonos wat knopjes indrukken om hem te koppelen met de "sonos software".

Volgens mij ben jij op zoek naar een sonos bridge. Weet niet precies hoe dat ding werkt.
Pagina: 1