[domeinregistratie] Hoe domain owner contacteren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Coevorden
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-08 16:10
Tweakers,

Voor mijn familie leek het mij een leuk idee om onze achternaam als domeinnaam te registreren voor e-mail. Helaas is het domein in kwestie al in bezit door iemand anders.

Hoewel geregistreerd, blijkt het domein niet actief gebruikt te worden (domein verwijst door naar zo een standaardpagina van KPN); dus ik dacht dat ik 'Whois' kon gebruiken om contact op te nemen met de eigenaar en zo een bod te doen. Echter staat de provider, KPN, geregistreerd als eigenaar bij Whois.

Is er een manier om toch contact op te kunnen nemen met de eigenaar? Zou ik KPN hier over kunnen contacteren? De website van KPN geeft informatie over een nieuw domein registreren en verhuizen, maar niets over domeinen die al bezet zijn. Ook zoektochten op het internet leveren niets op.

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Waarom zou de eigenaar van het domein zelf de naam ook niet gebruiken voor alleen email en geen internet pagina?

Mijn achternaam is op zowel .nl als .com in gebruik en ik weet door wie. Alle 2 hebben ze geen internetpagina maar wel de naam in gebruik voor email.

Als de Whois alleen KPN aangeeft neem ik aan dat er ook een contactpersoon bij staat.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• Coevorden
stuffer schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:40:
Waarom zou de eigenaar van het domein zelf de naam ook niet gebruiken voor alleen email en geen internet pagina?

Mijn achternaam is op zowel .nl als .com in gebruik en ik weet door wie. Alle 2 hebben ze geen internetpagina maar wel de naam in gebruik voor email.

Als de Whois alleen KPN aangeeft neem ik aan dat er ook een contactpersoon bij staat.
Ik wist niet zeker of het mogelijk was om e-mail zonder ook maar iets van een homepage te gebruiken. Ik heb verder op het internet al gezocht naar "@achternaamdomein.nl" met brackets en email testers geprobeerd met termen als 'info@achternaamdomein.nl' maar geen hits.

Verder zijn de enige gegevens op Whois de naam van KPN en hun adres.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:48
Je kunt altijd een mail proberen te sturen naar info@achternaamdomein.nl of webmaster@... en kijken of hij toekomt :)

Anders lijkt het mij aangewezen om te kijken of KPN eventueel een bericht kan doorzetten. Zal waarschijnlijk bij een pakket of dienst horen, waarbij KPN het in hun naam registreert voor de afnemer.

• Coevorden
Heb inmiddels via de 'whois' van een andere website klantgegevens kunnen achterhalen wie het domein heeft geregistreerd bij KPN.