• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 15:05
Ik heb vandaag een nieuwe processor, moederbord gekocht om mijn oude te upgraden./ Het gaat om een i34150 en een h81m-plus van asus

De cpu fan draait niet, videokaart draait ook niet alleen het lampje (groen) op het moederbord gaat aan.. Ik krijg echt de tering van dat gepruts met de front panel aansluitingen, maar normaal zitten die gewoon goed. Heb ze al een paar keer proberen om te draaien etc maar niets werkt. Wat ik ok doe, als ik op de on-switch druk dan gebeurt er HE-LE-MAAL niets. Echt ontzettend vervelend... Het is nu te laat om naar de mycom te gaan om het terug binnen te brengen, dus liefst hoor ik deze optie ook gewoon helemaal niet. Waar zou dit aan KUNNEN liggen?

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 13-09-2014 16:47 ]

Consultant - Autogek

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02 00:03
Dat de front panel aansluitingen verkeerdom zouden zitten van je aan/uitknop is het in ieder geval niet, dat maakt namelijk niet veel uit, hooguit voor het ledje dat er zit. Mocht je aan de knop zelf twijfelen kun je de betreffende pinnetjes ook prima om je moederbord 'kortsluiten' door er even een schroevendraaier oid tegenaan te houden.

Weet je zeker dat je voeding goed is /goed is aangesloten, heb je de moederbord voorzien van stroom etc?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• matthewk
Hoe doe ik dat "kortsluiten"?

Consultant - Autogek

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je hebt een kabel niet goed aangesloten op je mobo. Waarschijnlijk heb je de pci-e (grafische kaart) kabel in je mobo geplugd.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• matthewk
Nou dat heb ik dus drie maal gecheckt, en dat is niet het geval.

Consultant - Autogek

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:04
Pak je moederbord boekje erbij en loop even alle aansluitingen na. Je hebt hoogstwaarschijnlijk iets niet goed aangesloten. Als je nog steeds gekke kuren krijgt, probeer de batterij van je moederbord eruit te halen, stroom weg te laten lopen d.m.v. jumpertjes.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• matthewk
Net proberen te kortsluiten, niet gelukt. Dan klinkt het toch alsof er iets goed mis is. Wou dat ik kon testen of de psu niet dood aan het gaan is...

Consultant - Autogek

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02 00:03
Hoe oud is je PSU en werkte deze voor de upgrade wel naar behoren? Heb je nog meer zaken aangesloten zoals een nieuwe GPU die meer stroom nodig heeft?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• matthewk
Gpu heb ik er uit gehaald, is nog testfase. Ik heb de pc al een weekje niet meer aan gehad, maar voor de upgrade nooit problemen gehad. Ga ram slotjes er eens proberen uit te halen / om te wisselen maar dat gaat echt weinig nut hebben denk ik.

Consultant - Autogek

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou zeggen, loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens systematisch langs, want ik lees nu alleen maar veel frustratie wat nergens toe leidt.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Kan je eventueel even foto's maken van hoe alles is aangesloten?? Verder graag ook de specificaties van je complete systeem.

[ Voor 31% gewijzigd door ECP0WERS op 13-09-2014 16:55 ]

• matthewk
Net een ander moederbord erin gehangen. Doet weer helemaal geen f*ck. Zelfs met short circuiting niet. Allen EATX power supply kabel eraan gehangen met de power switch. Dus retekaal.

@ecpowers dat zou ik normaal wel kunnen, maar mijn telefoon is ook buiten werking.

Consultant - Autogek

• ECP0WERS
  • Niet online
Dus er zitten nu 2 voedingskabels in je moederbord?

• matthewk
Ja ;)

Consultant - Autogek

• ECP0WERS
  • Niet online
We gaan even met plaatjes werken, want zonder foto's is ook vervelend.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/287dfz6.jpg

Wat rood gemarkeerd is, is nu ook daadwerkelijk aangesloten? En wat zit er daarbuiten nog aangesloten?

En wat zijn de specs van je systeem?

[ Voor 59% gewijzigd door ECP0WERS op 13-09-2014 17:05 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Volgens mij is je voeding gaar of er zit ergens kortsluiting als je ook de 8/4 pinns op je mobo heb aangesloten

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• matthewk
Nou dat denk ik nu dus ook. Ga gewoon alles terugbrengen naar de mycom. Heb het wel een beetje gehad met het pc gebeuren nu. Altijd zoveel geld uitgeven de laatste 6 jaar :/ had ik drie consoles van kunnen kopen. /*zwaar gefrustreerd */

Toch merci voor de hulp

Consultant - Autogek

Pagina: 1