[HELP] Samsung LCD Tv gaat van zelf uit en aan??

Pagina: 1
Acties:

• Diq3N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-03-2024
Beste medetweakers,

Mijn Samsung LCD TV doet al enige tijd vreemde dingen. Ik werk dagelijks tot 18:00 en als ik 's avonds thuis kom en tv wil kijken, sluit hij zich onregelmatig af en geeft hij een toon (wat hij dus bij het opstarten altijd geeft) en start vanzelf weer opnieuw op. Ik denk zelf dat er iets met de voeding unit aan de hand is maar heb niet echt veel verstand van tv's.

Weet iemand toevallig de oorzaak/oplossing hiervan?

Alvast bedankt,
Osman

[ Voor 1% gewijzigd door Diq3N op 13-09-2014 16:04 . Reden: typ fouten aangepast. ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 15:50

SeatRider

Hips don't lie

Ik moet eigenlijk gelijk denken aan buren/grapjas met dezelfde afstandsbediening... Kun je de IR sensor eens afplakken en kijken of het dan beter gaat?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:43

thof

FP ProMod
Wat voor type samsung LCD TV is het? Er is een reeks geweest waarbij er een probleem was met lampjes die spontaan gingen branden etc, misschien is dat wel dezelfde reeks als waar je problemen mee hebt...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Diq3N
@SeatRider, de afstandsbediening van de TV zelf wordt niet eens gebruikt. Hiervoor gebruik ik altijd WatchOn voor. Dus vandaar weet ik niet eens waar de afstandsbediening zit. Maar ik zal wel even nakijken. Bedankt voor de tip.

@thof1 de Type van de televisie weet ik niet uit me hoofd ben nog op werk namelijk. Ik zal het wel even doorgeven als ik thuis ben.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Grote kans dat het gezwollen elco's zijn die het probleem veroorzaken. Komt redelijk vaak voor bij televisies van Samsung.

• Diq3N
@Dimens kan daar wat aan gedaan worden?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Diq3N schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:19:
@Dimens kan daar wat aan gedaan worden?
Nieuwe elco's plaatsen.

Verwijderd

Het kan ook een transistor zijn die loszit op de voeding waardoor het toestel opnieuw opstart. Als het elco's zijn die bol staan zal het toestel moeilijker en moeilijker opstarten en zal de led voortdurend knipperen.

Of het kan ook de frontbediening zijn die defect is, is het plaatje waar je het toestel manueel bediend.

Is het dat niet, dan kan het nog altijd het mainboard zijn die defect is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 12:46 ]

Pagina: 1