Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VLC afspelen via netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• xirerf
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 21:08
Beste tweakers,

Bij mij doet zich de volgende situatie voor: op mijn iMac download ik films, series, etc. Nu wil ik deze graag op mijn Toshiba u920t windows laptop streamen via wifi. Dat is geen probleem, ik deel de map op mijn mac en vervolgens kan ik met windows media player de films afspelen. Helaas werkt dit niet voor VLC. Wanneer ik een film probeer te openen met VLC geeft hij een error en zegt VLC dat de stream niet geopend kan worden. Met windows media player werkt het wel, maar die speelt niet alles af en heeft geen ondertitels.

Hebben jullie een goed advies hoe ik dit op kan lossen? Ik heb er al op internet naar gezocht maar kan nergens een oplossing vinden...

Groetjes
Bastiaan

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Ik moest voor het afspelen met VLC vanaf een network share (samba/smb/cifs) een instelling bij VLC doen (ik heb een Engelse versie, sorry):

VLC--> Tools --> Preferences --> Show Settings ALL x --> nu onder Input/Codecs -> Access Modules .. hier bij SMB mijn user en het wachtwoord invullen. Anders had ik dezelfde foutmelding. Ik open gewoon het video bestand via de file explorer van mijn OS, niet vanuit VLC. Maar ik werk met een Linux bak en VLC, videos zijn op een NAS met samba shares..

Ik weet niet of dat helpt in jouw geval, maar ik dacht ik antwoord gewoon omdat je tot nu toe geen reactie had.

• xirerf
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 21:08
Bedankt, ik zal het vanavond eens uittesten!