Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TheWitcher
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 13:10
Mijn grootouders hebben mij gevraagd om een telefoon voor ze uit te zoeken die aan een aantal eisen moet voldoen, maar er zijn inmiddels zo veel verschillende modellen dat ik het ook niet echt meer weet en daarom vraag ik jullie om hulp :D

De telefoon moet kunnen WhatsAppen
De telefoon moet een redelijke camera hebben
Hij moet ongeveer 100 euro kosten

De rest doet er niet echt toe, hij hoeft niet geweldig snel te zijn of zo, of over allerlei gimmicks te beschikken. Kunnen jullie me wat aanraden?

Oh ja ik denk dat android de beste keuze is want ze hebben ook een galaxy tab en met android kan ik ze ook goed op weg helpen omdat ik dat zelf ook gebruik.

• JoepVK
  • Laatst online: 12-11 22:20
Voor een Android telefoon van 100 euro zit je toch al gauw in China. Dan heb je veel meer waar voor je geld.
Deze winkel heeft voor 100 euro wel wat leuks! http://www.aliexpress.com/store/112017

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11 21:48

Dusche

Tja.

Wil je niet in china shoppen is de lg moto e een leuke keuze. Als je in china shopt let dan wel goed op de gsm frequentie en band. welke je nodig hebt moet je even googlen.

[ Voor 28% gewijzigd door Dusche op 13-09-2014 14:11 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou voor grootouders niet in China gaan shoppen tenzij je het ding cadeau geeft of ze de risico's snappen (ivm de post, heffingen en garanties) en hem zelf bestellen. Als ze die risico's snappen kan ik Lenovo aanbevelen. Het zijn hele degelijke telefoons (zeker niet slechter als Samsung) en in China is het gewoon een A-merk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TheWitcher
Ik heb niet zo veel zin om er één uit China te gaan halen voor ze. Zoals ik aangaf boeit het niet echt of dat ding nou zo snel is of niet als hij maar werkt en als je er maar mee kunt appen, bellen, en foto's maken. Die LG Moto E ziet er wel goed uit. Bedankt voor de snelle reacties trouwens :)

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 21:14
Moto E. Vraag is alleen of ze al om kunnen gaan met een smartphone.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 20:58
Zelf zou ik toch even wat verder kijken en zou ik een Nokia 520 aanschaffen voor ze.

Zeer simpel in gebruik (eenmalig even goed installeren, appjes op beginscherm zetten), maakt goede foto's en zit kwalitatief goed in elkaar. Denk dat voor een dergelijk budget (en doelgroep) en weinig telefoons zijn die een betere keus zijn.

http://tweakers.net/price...okia-lumia-520-zwart.html

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroen797 op 13-09-2014 14:24 ]

• Dusche

Dusche

Tja.

Als je het niet erg vindt om een 2dehands telefoon te kopen is deze ook een super alternatief.

• TheWitcher
Monkeydancer schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:21:
Moto E. Vraag is alleen of ze al om kunnen gaan met een smartphone.
Ze kunnen best goed overweg met de Galaxy Tab, dus ik denk dat als ik het een en ander uitleg dat het wel goedkomt met de smartphone :) Daarom dacht ik dat android de beste keuze voor ze is.

Verwijderd

Een Nokia Lumia instapmodel. Geen Android, maar veel makkelijker te bedienen voor oudere mensen (maar twee schermen, het startscherm en het instellingen scherm).

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2014 14:25 . Reden: aanvulling ]

• Dusche

Dusche

Tja.

Jeroen797 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:23:
Zelf zou ik toch even wat verder kijken en zou ik eenhttp://tweakers.net/price...okia-lumia-520-zwart.html aanraden.

Zeer simpel in gebruik (eenmalig even goed installeren, appjes op beginscherm zetten), maakt goede foto's en zit kwalitatief goed in elkaar. Denk dat voor een dergelijk budget (en doelgroep) en weinig telefoons zijn die een betere keus zijn.
Inderdaad Winphone heeft een interface die geschikter is voor mensen op leeftijd dan android en de 520 is een geweldig toestel.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:27
Als ze al een Galaxy Tab met Android hebben(?)/kunnen gebruiken dan is het natuurlijk niet handig om met windows phone af te komen :)

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 22:06

NSG

Je weet niks!

Thmz159 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:29:
Als ze al een Galaxy Tab met Android hebben(?)/kunnen gebruiken dan is het natuurlijk niet handig om met windows phone af te komen :)
Wat een onzin.

• Dusche

Dusche

Tja.

Thmz159 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:29:
Ja dat is waar, maar een beetje afwisseling is ook niet verkeerd.

Verwijderd

Als ze al met android werken.
Kies dan ook een nieuwe android.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:27
:? Als zowel je telefoon als tablet Android zijn is dat toch veel minder verwarrend. Je hebt gewoon op beide toestellen de Play store, en je hoeft apps eventueel maar één keer te kopen want op beide toestellen kan je gewoon hetzelfde Google account gebruiken (in plaats van een extra Microsoft account nodig te hebben). De instellingenmenu's zijn hetzelfde, de manier van werken (homescreen, terug-knop, multitask menu, icoontjes en widgets ipv live tiles, notificatiescherm...) is hetzelfde. De apps hebben dezelfde workflow en ga zo maar door. Zeker bij wat oudere mensen is het gewoon handig dat ze die dingen weer herkennen.

Ik zeg niet dat Android beter is dan Windows Phone of omgekeerd, maar als je al Android tablet hebt (wat de TS natuurlijk nog niet duidelijk gezegd heeft :+ ), is een Android telefoon veel handiger

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Verwijderd

Het is tóch een soort onzin: op de windows Phone zou op het startscherm een (identiek aan android) icoon voor whatsap en voor de camera staan. Wat kan daar in godsnaam verwarrend aan zijn? De workflows zijn hetzelfde bij WP en Android.

Het gaat mij ook niet om wat beter is. De TS vraagt een makkelijk toestel voor ~€ 100 voor WA en foto's. Dan is een Lumia een prima en goedkope optie, die ook nog eens lekker vlot loopt.
Thmz159 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:50:
[...]

:? Als zowel je telefoon als tablet Android zijn is dat toch veel minder verwarrend. Je hebt gewoon op beide toestellen de Play store, en je hoeft apps eventueel maar één keer te kopen want op beide toestellen kan je gewoon hetzelfde Google account gebruiken (in plaats van een extra Microsoft account nodig te hebben). De instellingenmenu's zijn hetzelfde, de manier van werken (homescreen, terug-knop, multitask menu, icoontjes en widgets ipv live tiles, notificatiescherm...) is hetzelfde. De apps hebben dezelfde workflow en ga zo maar door. Zeker bij wat oudere mensen is het gewoon handig dat ze die dingen weer herkennen.

Ik zeg niet dat Android beter is dan Windows Phone of omgekeerd, maar als je al Android tablet hebt (wat de TS natuurlijk nog niet duidelijk gezegd heeft :+ ), is een Android telefoon veel handiger

Verwijderd

Een Samsung Galaxy Trend Plus of een De Samsung Galaxy Trend Lite met prepaid heb je voor onder de 100 euro. De Huawei Ascend W1 is een windows phone voor ook 100 euro prepaid.

Denk dat je onder de 90 euro niet veel leuks tegenkomt, het scherm gaat dan vaak in afmetingen omlaag en dat is niet handig voor ouderen.

De Nokia Lumia 630 waar de disucssie hierboven over gaat is wel 130 euro, voordeel is dan wel dat je een 4,5 inch scherm hebt wat mijn inziens wel een meerprijs waard is.

De LG Moto E is volgens mij eerder 150+ euro dan 100 euro, en lastiger te verkrijgen, maar wellicht heb ik het mis of heb je hem ergens zien liggen voor 100 euro. Wel een leuk ding en goede specs en ook 4,5 inch.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2014 19:52 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Samsung Galaxy Trend Lite
Heb er onlangs eentje in mijn handen gehad en daarmee werken is gewoon één grote frustratie. De eerder aangehaalde Moto E is dan een veel beter alternatief.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 22:06

NSG

Je weet niks!

Thmz159 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:50:
[...]

Een telefoon en tablet zijn beide een ander product, de een is geen vervanging voor de andere.
Eis is een camera en dat er mee ge-whatsapt kan worden, kan me niet voorstellen dat er straks dezelfde dingen op gedaan worden als op de tablet. Windows Phone is nou eenmaal een makkelijker OS, waarbij weinig mis kan gaan.

Je Windows computer, je tv etc. hebben ook andere menu's. Eentonigheid met als reden dat het minder verwarrend is, is in mijn ogen pure onzin.

Verwijderd

Naast de moto-E, is er ook de SonyExperia E1.
Pagina: 1