Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp nodig bij nieuwe onderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 15:42
Hallo tweakers!

Mijn vriendin haar laptop gaat voor geen meter meer vooruit. Het betreft een Acer aspire v5-551.
Ikzelf heb altijd intel gehad maar bij haar zit er een amd in. Daar ken ik dus nx van.

Processor: A6-4455M dual core 2.1GHZ
chipset: A70M
meer weet ik er niet echt van
Ik dacht ergens gevonden te hebben dat dit op een socket FP2 is.
Ik vind echter niet veel "goeie" processors die op deze socket draaien.

Hebben jullie een idee wat een goede upgrade zou zijn? Desnoods met een nieuw mobo + processor... Liefst niet meer dan +-€200.

Ze wil gewoon dat hij sneller is. Opstarten duurt echt 5 minuten, programma's laden duurt eeuwig...
Er zit ook windows 8 op, dit wil ik veranderen naar win7 maar ik heb al gehoord dat dat niet/moeilijk gaat???

Alvast bedankt.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou geen SSD komen voor deze pc, AHCI en AMD is draak die je niet wilt bevechten.
Ik zeg DOEN!

Crucia MX 100 - 128GB + ASRock Z97M Anniversary + Intel Pentium G3258 Anniversary Edition + Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 = € +- 250-260

En dan de boel op 4,2 Ghz laten draaien. 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Lip op 13-09-2014 14:06 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Lip schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:02:
Ik zou geen SSD komen voor deze pc, AHCI en AMD is draak die je niet wilt bevechten.
Ik zeg DOEN!

Crucia MX 100 - 128GB + ASRock Z97M Anniversary + Intel Pentium G3258 Anniversary Edition + Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 = € +- 250-260

En dan de boel op 4,2 Ghz laten draaien. 8)
Maar we hebben het hier over een laptop en deze spullen passen daar toch echt niet in. En AHCI en AMD werken prima.

@Benosa, is de processor van de laptop wel vervangbaar of is deze vast gesoldeerd?

En heb je uitgezocht waarom de laptop zo traag is? Het is geen snelheidsmonster dat begrijp ik maar mijn "laptop" met een AMD E-350 is een stuk sneller dan wat jij beschrijft, 5 minuten opstarten en eeuwig wachten om programma's te starten. Terwijl de processor theoretisch echt een stuk langzamer zou moeten zijn.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Oeps! :) AHCI en HDs werken prima, AHCI en SSDs is echt verjammerd.

[ Voor 78% gewijzigd door Lip op 13-09-2014 14:35 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!), derhalve move naar LAA. Verder verwachten we dat je zelf al het één en ander hebt uitgezocht voor wat betreft de mogelijkheden. Het feit dat je hint naar een nieuw moederbord/cpu lijkt dit niet te ondersteunen.

Derhalve een slotje. Lees je eerst goed in wat de mogelijkheden zijn, open dan in het juiste subforum een nieuw topic.

Dit topic is gesloten.