-> Lang niet alle Bulgaren hebben een bankrekening. Veel mensen vertrouwen de banken niet en krijgen hun salaris in 80% van de gevallen ook contant betaald.
Er zijn verschillende mogelijkheden om pakketjes / geld te versturen naar BG. Mijn vriendin is Bulgaars en ik ban daar dan ook 1 keer per maand.
- Je zou via MoneyGram geld kunnen versturen. Hier komt dan nog 8.95 fee bij, maar dat is goedkoper dan 11,95 het pakketje verzenden en kan hij zelf een goede headset kopen.
- IBAN, Het enige probleem is dat daar veel problemen mee zijn en dat ze nog ver achterlopen met wat wij hier hebben.
- PostNL, 11,95 is onverzekerd verstuurd, heb ik een keer naar mijn vriendin gegaan en goed aangekomen. Zorg alleen wel dat je ALLE namen van de ontvanger erop zet. Ik had bij mijn vriendin haar tweede achternaam er niet bij gezet en uiteindelijk met heel veel moeite heeft ze het pakketje pas kunnen ophalen.
- of zoals meerdere malen besproken hierboven, een Chinese leverancier of internationale webshop.
Ik weet niet waar hij woont, maar mocht hij in Sofia wonen, van 25 tot 30 september ben ik weer in Bulgarije.
[
Voor 18% gewijzigd door
kanem0chi op 15-09-2014 11:10
]