Toon posts:

Verzending naar Bulgarije gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik game vaak met een bulgaarse online vriend, en ik zou graag een headset voor hem willen kopen (met microfoon dus). Nu zoek ik een webshop die naar bulgarije verzendt met betaalmogelijkheden Ideal, bank transfer of paypal. Ik heb zelf al rondgekeken maar alle webshops die naar bulgarije leveren accepteren alleen maar creditcards.

Gijs

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51
Er zal in Bulgarije toch ook wel een winkel zijn die dat spul verkoopt? Beetje zonde van de verzendkosten. Maak hem dan gewoon geld over via PayPal ofzo en laat het hem zelf kopen.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-01 13:07

thorgal21

Forum Noob

ThinkPadd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:22:
Er zal in Bulgarije toch ook wel een winkel zijn die dat spul verkoopt? Beetje zonde van de verzendkosten. Maak hem dan gewoon geld over via PayPal ofzo en laat het hem zelf kopen.
Idd, ook de garantie zal vele malen makkelijker zijn dan als jij hem hier koopt en naar hem verstuurd. Mocht hij kapot gaan kan hij hem naar zijn eigen winkel brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Al aan gedacht, maar het schijnt zo te zijn dat je in bularije eerst naar de bank toe moet, om een betaling te accepteren. En dat schijnt voor hem ook bijzonder veel moeite te zijn.

Gijs

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kun jij het niet bij een Bulgaarse webshop kopen en het naar hem laten verzenden?

Een andere mogelijkheid is dat jij het bij een Nederlandse webshop koopt en het naar jou laat verzenden, en dat je het dan zelf weer naar hem verzendt. Maar dat is omslachtiger dan de eerste manier lijkt me.

[ Voor 56% gewijzigd door Compizfox op 13-09-2014 13:24 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox, dat heb ik ook al geprobeerd, maar deze bulgaarse webshops accepteren geen ideal (duh) paypal en zelfs banktransfer lukt niet door IBAN.

Verwijderd

Een andere mogelijkheid is dat jij het bij een Nederlandse webshop koopt en het naar jou laat verzenden, en dat je het dan zelf weer naar hem verzendt. Maar dat is omslachtiger dan de eerste manier lijkt me.
Dat dus...

Verwijderd

Het gaat een beetje anders in Bulgarije dan hier in Nederland.

Laat je kennis een rekening openen bij b.v de DSK Bank.
Vervolgens het geld daarna toe storten.
Als het geld is overgemaakt kan je kennis het geld opnemen en de rekening sluiten.

Je kunt het geld overmaken door b.v. naar het loket van je bank te gaan. Je moet wel het een en ander aan gegevens invullen tijdens het overmaken van het geld. Natuurlijk het rekening nummer van de begunstigde, maar ook de adres gegevens van je kennis (naam, adres, postcode en woonplaats). Ook de vestigings gegevens van de bank in Bulgarije dienen ingevult te worden. Vergeet hierbij niet het Swift adres (BIC code), maar daar kan de bank je bij helpen.

Успех.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 22:34
Amazon, daar bestellen en shippen naar bulgarije $12.99 voor electronics

Verwijderd

Topicstarter
Biideru, dankjewel maar hij kan dus niet zomaar naar een bank.

Razorhead op amazon kan ik niet betalen met IDeal, paypal, bank transfer

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:15
Kun je niet beter zelf wat kopen en dat zelf opsturen naar Bulgarije?

Oeps, Compizfox was eerder.

[ Voor 25% gewijzigd door O88088 op 13-09-2014 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk doen wat compizfox zei, hier kopen en dan naar hem versturen via postnl ofzo. Het is niet ideaal maar met mijn beperkte betaal mogelijkheden en het feit dat hij niet gemakkelijk naar een bank kan daar maakt het allemaal vrij lastig.

Verwijderd

gijsde2de schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:36:
Het wire-en van geld, bij gebrek aan een beter woord, is nou weer iets wat we in Nederland niet echt doen maar juist in andere landen meer gebruikelijk is. Ik heb geen idee of het mogelijk is.

De procedure die ik heb omgeschreven werkt. Alleen kun je afvragen of het voor een klein bedrag als deze het de moeite waard is. Bij mij ging het destijds toch om een aardig bedrag en dan zijn de extra kosten makkelijk(er) te dragen.
-
gijsde2de schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:40:
Ik ga waarschijnlijk doen wat compizfox zei, hier kopen en dan naar hem versturen via postnl ofzo. Het is niet ideaal maar met mijn beperkte betaal mogelijkheden en het feit dat hij niet gemakkelijk naar een bank kan daar maakt het allemaal vrij lastig.
Voor mij was het grootste voordeel dat ik niet hoefde in te zitten over eventuele transport schade en, indien nodig, garantie afhandeling. Deze risico's wilde ik niet lopen.

Dus gekozen voor de eerder genoemde oplossing en naar alle tevredenheid. Ze heeft een prachtig systeem gekocht bij Jar Computers in Sofia en het werkt als een tierelier.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-01 10:38

FeaR

In GoT we trust

CEA > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Ik heb even nagevraagd over 'wire transfer'. Dit is wat ze schreef:

Oh, that is something like what we call :Пощенски запис here, cash transferred to another bg town by Bulgarian Post Office‏.
Hier zou je je eventueel in kunnen verdiepen, maar ik verwacht er zelf niet veel van.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:36:

Razorhead op amazon kan ik niet betalen met IDeal, paypal, bank transfer
Dan kun je ook nog bestellen op ebay daar kun je met paypal betalen kijk maar welke ebay je neemt com. of de of de nl site.

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 12:28
3Vcard is een weggooi creditcard te kopen via ideal: problem solved ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:40:
Dan mag je gaan bidden dat de zending onderweg niet "kwijt" raakt, tracking gaat tot de grens van NL, daarna kan PostNL de zending niet meer volgen. Plus ik heb een paar keer internationaal wat verzonden met PostNL, dat doe ik nooit weer :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
remcoboy1479 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 16:35:
3Vcard is een weggooi creditcard te kopen via ideal: problem solved ;)
Dit lijkt een hele goede oplossing te zijn, via skype teamviewer gevalletje op bulgaarse site headset kopen en met 3v visa creditcard betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de manier van Remcoboy1479 gebruikt. Je betaal ongeveer 2 euro om zo'n creditcard aan te vragen. en om het niet gebruikte geld terug te storten naar je bankrekening nog ongeveer 5 euro administratie kosten. Maar voor de rest werkt het helemaal prima en is zeker veel minder moeite dan een pakketje naar jou laten versturen en dan doorsturen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In hoeverre BG afwijkt van naastgelegen RO weet ik niet, maar ik heb vaak zat gewoon dingen per post die kant (RO) op gestuurd wat niet ingewikkelder was dan een zending naar Schubbekutteveen. Als je iets bijzonder waardevols hebt kun je het evt via ander vervoersbedrijf sturen die wel track&trace aanbiedt dat functioneert. Kost wat meer maar dan hebje nog wat meer.

Enige wat faliekant mis ging was toen ik 10 jaar terug een stapel SGI hardware naar Ljubljana, SI probeerde te versturen. Om een of andre reden is dat naar een sorteercentrum in Stockholm, SE verstuurd waar het een maand rond bleef hangen totdat iemand doorkreeg dat Ljubljana toch echt niet in de buurt van de Gamla Stan zat 8)7

Overigens zie ik niet zo in waarom betalingen met IBAN niet zouden werken - SEPA is ook in BG ingevoerd en zelfs voordien werkte het al jaren in RO. M'n dochter heeft daar van haar geboorte tot 6e levensjaar gezeten, al die tijd heb ik gewoon via bankoverschrijving gedaan met IBAN en BIC.

Wat ik trouwens wel recent gemerkt heb is dat SEPA niet overal aangekondigd wordt. In PL zijn bijv alle rekeningnummers wel SEPA-compliant gemaakt, maar als je erom vraagt zeggen ze dat het een gewone nationale rekeningnummer is (wat niet zo is, overschrijven ging prima).

Maar goed, klinkt alsof je een werkbare oplossing gevonden hebt, al vind ik het wel een dure gezien het om iets kleins gaat.

Oslik blyat! Oslik!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heeft dealextreme geen leuke headsets? Die versturen dat vast gratis op en je kan betalen met paypal.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 16:45
Dat, of je kan het via Ebay doen. Daar word ook gewoon paypal ondersteund en kan je bijna alles vinden.

android since G1.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-01 18:12

Ardana

Mens

Waarom is het voor je vriend moeilijk om naar 'n bank te gaan??? Ik kan daar echt nauwelijks een reden voor bedenken.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:21:
Ik heb zojuist de manier van Remcoboy1479 gebruikt. Je betaal ongeveer 2 euro om zo'n creditcard aan te vragen. en om het niet gebruikte geld terug te storten naar je bankrekening nog ongeveer 5 euro administratie kosten. Maar voor de rest werkt het helemaal prima en is zeker veel minder moeite dan een pakketje naar jou laten versturen en dan doorsturen.
Waarom dan niet via Neteller.com :) Was goedkoper geweest :+

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 14:07
Ardana schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:56:
Waarom is het voor je vriend moeilijk om naar 'n bank te gaan??? Ik kan daar echt nauwelijks een reden voor bedenken.
Deze vraag komt ook direct bij mij naar boven.

Ik ben dan wel niet bekend in Bulgarije maar bij een bank naar binnen lopen kan toch niet onmogelijk zijn?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:34

Rmg

Dealextreme, Ebay, Banggood allemaal PayPal compatible

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 23:08
Geen vervoer en bank ver weg. Rolstoel. Geen ID-bewijs.

Zo maar 3 verzonnen.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:17:
Ik heb zelf al rondgekeken maar alle webshops die naar bulgarije leveren accepteren alleen maar creditcards.

Gijs
Een 3v Voucher ? Zo kun je via creditcard betalen zonder er fysiek een te hebben (en het gedoe met aanvragen etc)

https://www.3vcard.nl/koop-3V-voucher.html

[ Voor 7% gewijzigd door ImNotnoa op 15-09-2014 10:41 ]

Try SCE to Aux

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01 20:10
Gadgeteer schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:29:
[...]

Deze vraag komt ook direct bij mij naar boven.

Ik ben dan wel niet bekend in Bulgarije maar bij een bank naar binnen lopen kan toch niet onmogelijk zijn?
-> Lang niet alle Bulgaren hebben een bankrekening. Veel mensen vertrouwen de banken niet en krijgen hun salaris in 80% van de gevallen ook contant betaald.

Er zijn verschillende mogelijkheden om pakketjes / geld te versturen naar BG. Mijn vriendin is Bulgaars en ik ban daar dan ook 1 keer per maand.

- Je zou via MoneyGram geld kunnen versturen. Hier komt dan nog 8.95 fee bij, maar dat is goedkoper dan 11,95 het pakketje verzenden en kan hij zelf een goede headset kopen.
- IBAN, Het enige probleem is dat daar veel problemen mee zijn en dat ze nog ver achterlopen met wat wij hier hebben.
- PostNL, 11,95 is onverzekerd verstuurd, heb ik een keer naar mijn vriendin gegaan en goed aangekomen. Zorg alleen wel dat je ALLE namen van de ontvanger erop zet. Ik had bij mijn vriendin haar tweede achternaam er niet bij gezet en uiteindelijk met heel veel moeite heeft ze het pakketje pas kunnen ophalen.
- of zoals meerdere malen besproken hierboven, een Chinese leverancier of internationale webshop. :)

Ik weet niet waar hij woont, maar mocht hij in Sofia wonen, van 25 tot 30 september ben ik weer in Bulgarije. :)

[ Voor 18% gewijzigd door kanem0chi op 15-09-2014 11:10 ]

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:41
Ardana schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:56:
Bulgarije is het armste land in de EA momenteel. Als je daar 800 euro per maand verdient, verdien je veel naar Bulgaarse begrippen....

Wel lekker goedkoop vakantie land.
Pagina: 1