Toon posts:

Macbook Pro MD101 uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Voor mijn studie ben ik aan het twijfelen welke laptop ik wil. Ik heb nu een aantal keer met een Macbook gewerkt en het bevalt me prima. Me keuze is gevallen op een MBA 13" met 8gb en 128gb ssd of de MBP 13" 4gb met 500gb HDD. Het liefst zie ik de MBA met 256gb ssd maar kan hem niet vinden bij de mediamarkt (ik prefereer mediamarkt wegens personeelskorting). De MBP zie ik het liefst ook met 8gb ram en een ssd. Ik wilde graag weten ofdat dit kan en of dat dit een verstandige keuze is. Ik ga de laptop vooral voor school gebruiken en vereist geen speciale zware taken, maar zelf vind ik een wat uitgebreidere laptop fijn. Zit er eigenlijk wel een belangrijk verschil tussen de MBA en MBP behalve de processor die bij de MBP sneller is waardoor het het prijsverschil waard is. Of is de MBA ook een prima keuze?

Alvast bedankr

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Ik heb zelf de mba 13" met i7 en 8gb ram. Voor mijn taken meer dan snel genoeg. ik bewerk soms een video in iMovie, Renderen duurt wat langer maar de rest gaat echt on the fly, Dreamweaver staat regelmatig aan en photoshop wil ook nog wel eens aan staan. Dit trekt hij makkelijk. Wil je brute kracht zou ik voor de mbpr gaan, maar voor heel veel gevallen is de mba al krachtig genoeg! + de 12 uur accu die ik met alleen browsen haal is voor mij ook een heel goed pluspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo goed als elke MBA 13" van dit jaar of vorig jaar zijn ontzettend prettige Mac's. De 13" MBP (zonder retina) is vergelijkbaar in daadwerkelijke rekenkracht. Voor wat je er mee wilt doen lijkt mij een MBA een goede keuze ipv MBP. Tuurlijk is de MBPr met het retina scherm erg mooi en krachtig maar dat is wel een heel ander prijs segment. Denk er wel om dat bij de MBA en MBPr het RAM geheugen gesoldeerd is en niet uit te breiden is. De SSD is wel uit te breiden. Bij de 'normale' MBP kan je zowel RAM als HDD vervangen voor snellere/betere varianten. Succes met kiezen!