Experia V8 (KPN) en DHCP

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hey Allemaal,

ik heb sinds gister heel geweldig een Windows Server 2012 R2 draaien. Gaat goed, AD erop en alles. Echter is het nu zo dat ik daar de DHCP op wil laten draaien. Probleem is, de router van KPN (De Experia V8) ondersteund dit niet. Deze heeft zelf al een DHCP server staan, die gewoonweg niet uit te zetten is.

De uiteindelijk gewenste situatie

Internet -> Router -> Server (DHCP, AD, Exchange) -> PC

Waar ik nu op vast loop:

DHCP is niet uit te zetten
DHCP range 2 adressen gemaakt

Hierin 2 Mac reserveringen gemaakt (fictieve) met AA AA AA AA en BB BB BB BB BB

Dit geeft geen effect, domain is niet te bereiken.

Situatie terug gedraaid, ik kan connecten met domain, echter staan er dan nog steeds DHCP op een router te draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 13-09-2014 11:00 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je krijgt DHCP inderdaad niet uit op die krengen. Heb je glasvezel of ADSL? In het geval van glasvezel kun je voor je experiabox een managed switch zetten, zodat je voice & tv via de experia box kan laten lopen, en internet op een aparte poort kan laten uitkomen. Dan kun je je eigen router gebruiken hiervoor.

Hier stond een dode link.

• corset
helaas, ADSL :-(

krijg meer en meer spijt over de stap naar KPN. Het is dat ik een zooi dingen gratis krijg, anders was ik over gestapt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 20:31
Heb je adsl met telefoon en/of TV? Zo nee, dan kan je een andere modem gebruiken die niet dichtgetimmerd is.

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 06:59
Volgens deze pagina kan je de DHCP uitzetten met behulp van de Firefox plugin Firebug. Ik zelf heb het niet geprobeert maar gebruik wel de latere uitleg over PPPoE Passthrough. Ik weet of het met nieuwere firmware nog steeds werkt maar misschien een poging waard.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Reken er dan wel op dat als KPN het idee krijgt om op afstand met je modem te rommelen (firmware upgrade bijvoorbeeld) je ineens weer een rogue DHCP server hebt in je netwerk ;)

Hier stond een dode link.

• corset
Zanbee schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:28:
Volgens deze pagina kan je de DHCP uitzetten met behulp van de Firefox plugin Firebug. Ik zelf heb het niet geprobeert maar gebruik wel de latere uitleg over PPPoE Passthrough. Ik weet of het met nieuwere firmware nog steeds werkt maar misschien een poging waard.
Lastige is, wat ik lees over deze oplossing is dat er weer een andere Router achter moet staan om de LAN functies over te nemen. Maar ik ga het proberen!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Dat staat er omdat je anders geen DHCP server hebt ja. In jouw geval zal je Windows server DHCP afhandelen en is er dus geen 2e router nodig.

• corset
Aah, ik ga het proberen. Via firebug gevonden:

var dhcpd_fixip_func=1

Nu deze proberen naar 0 te zetten, kijken of het werkt

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55
Eventueel scoor je een ander type modem op marktplaats, waar je wel zelf de controle over hebt. Of je moet afhankelijk zijn van je telefonie op de experiabox, ben je dat niet, dan kun je elk modem wat je wil eraan hangen, en zo eigen baas over de DHCP zijn.

edit:.. Optie was al gegeven zie ik net door plizz.. :z

[ Voor 10% gewijzigd door nautaonline op 13-09-2014 15:11 ]

Pagina: 1