[freenas] constant netwerk verkeer

Pagina: 1
Acties:

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-08 15:38
Hoi tweakers,

Ik ben bezig met mijn eerste nas die ik zelf heb gebouwd op basis van freenas.
Nu heb ik een probleem met mijn hdd die niet in spindown gaan.

Wordt de hele dag door zo'n 50k tot 100k geschreven naar mijn hdd's kan ik uitmaken uit rapportering. Aan de hand van mijn netwerkverkeer van mijn plugins kan ik zien dat het verkeer overeen komt met het schrijven naar de hdd.

Het probleem is nu het komt van alle plugins en niet specifiek van 1. Ik heb couchpatato, plex media sever. Xdm, transmission en sickbeard.

Nu is het raar want er download niets en er wordt niet naar de nas verbonden door een pc binnen het netwerk. Want alles is uitgeschakeld in de nacht.

Heeft iemand die probleem als een meegemaakt?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zoek uit naar welke files er geschreven wordt (bv door met 'find' te zoeken naar files die recent veranderd zijn). Hopelijk kun je daar uit afleiden wat er aan de hand is. Misschien staan die plugins een hoop debuginfo naar de logs te schrijven.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Klinkt niet als een probleem.
Je hebt enkele zaken actief op Freenas die af en toe iets lezen of schrijven naar de schijven. Vrij logisch dat schijven niet in slaapstand gaan als ze gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan Sickbeard die af en toe je mappen doorzoekt op ontbrekende afleveringen en Plex die library updates doet.

Leer er mee leven of schakel de NAS compleet uit.