Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop tot max 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-11 10:02
Hallo allemaal. Ik ben bezig om voor mijn zusje een laptop uit te zoeken. Ik zie door de bomen het bos niet meer dus ik hoop dat jullie mij misschien advies kunnen verlenen!

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral voor school. Ook wil ze graag een beetje video bewerken (niet heel zwaar, standaard editen maar geen graphics) en ze wilt graag een beetje gamen (hearthstone, wow, en portal). Ze is verder geen groot gamer maar wilt wel graag de optie hebben.

Wat is je budget?
600 euro maximaal, maar minder is altijd mooi natuurlijk ;)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
2x per week in de trein dus redelijk vaak. Haar vorige laptop was 2.4kg en dit vond ze prima dus hij hoeft niet mega licht te zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met HP laptops maar verder weinig voorkeuren. Ik zou wel graag een ssd erin zien omdat ik weet hoeveel dit scheelt. Ook zie ik bij veel laptops bij de videochip Intel HD Graphics. Ik neem aan dat dit de interne videokaart is maar ik heb verder geen idee over de prestaties hiervan dus ik zou graag horen of jullie een videokaart aanraden.

Ik kwam na wat zoekwerk zelf op deze laptop uit maar ik ben dus onzeker over de grafische mogelijkheden:
http://tweakers.net/price...1la-xx228h/specificaties/

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

De tweakers in het laptopforum hebben het werk al gedaan en de Lenovo ThinkPad S440 voor je gekozen. Lees hier verder.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Batsiaan
Ik heb de best buy guide inderdaad gelezen maar ook daar had ik dezelfde vragen ivbm de grafische prestaties. Ook bij deze laptop wordt er gepraat over de intel HD Graphics, waar ik niet veel wijzer van wordt en waar google ook niet echt helpt. Kan hiermee gegamed worden? En zo niet, is er nog ruimte om eventueel zelf een videokaart te installeren?

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:12

Meneer iCy

swarma

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Batsiaan
2dehands is helaas geen optie maar bedankt voor de tip!

Verwijderd

Ik raad je aan voor sowieso een Samsung te kijken.
ik vind zelf samsung in de uitverkoop leuke laptops hebben.
Ik zou dan gaan voor i7 processor voor het gamen en windows 8.1.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel ;)

• Batsiaan
Hey bedankt voor je reactie ik zal er eens naar vragen. Ik heb nog wel een vraag en dat is of ik dan een laptop met een videokaart nodig heb of dat de geintegreerde video kaart al voldoende?

• Batsiaan
Ik ben uiteindelijk op deze laptop uitgekomen na nog wat onderzoek (de laptop zoals in de best buy guide is niet meer voor die prijs verkrijgbaar).
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z50/

Dan zit ik op een 1920x1080 resolutie en zit er een dedicated video kaart bij. Ik moet wel inleveren op de ssd maar die is eventueel later nog te upgraden. Wat vinden jullie ervan?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Volgens mij een best goede koop. Een Geforce 820M is geen snelheidsmonster, maar nog wel iets sterker dan de igp van de i5-4210u.

evt. kun je ook nog naar deze kijken: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH)
Die heeft een sterkere cpu en gpu. De behuizing is volgens mij wel wat minder mooi dan die van de Z50 (deze review is niet zo postief over de behuizing en het toetsenbord van de Z50: http://www.notebookcheck....book-Review.124524.0.html)
De E531 heeft dan weer een mat scherm.

[ Voor 20% gewijzigd door wappiewappie op 13-09-2014 21:32 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Die Lenovo Thinkpad Edge E531 is de beste keus in mijn ogen. SSD stop je er dan later in.

• Batsiaan
Hey Wappie. Bedankt voor ej reactie. De e531 lijkt inderdaad de betere optie! Ik zal het voorleggen want hij is wel net budget overschrijdend.
Pagina: 1