Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob00105
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:08
Ik zit te twijfelen tussen deze twee telefoons.
Nou weet ik dat:
De 1+1 betere specs heeft maar hier hoor ik wel dat sommige mensen problemen hebben, welke
vervolgens slecht door de klantenservice worden opgelost. Tevens moet hij met een invite worden
besteld, waarschijnlijk gaat dat ook nog sneller als ze in oktober overgaan op invite-loos verkopen.
Aan de andere kant heeft de Nexus dan wat slechtere specs, maar zit het met klantenservice wel snor.

Nou is mijn vraag dus voor welke ik het beste kan gaan.

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooie aan de Nexus 5 is natuurlijk AOSP Android en vaak wel directe beschikbaarheid van een nieuwe versie. Hoe dat voor de 1+1 gaat zijn is afwachten. Klantenservice heb je overigens het beste via de winkel waar je het aangeschaft hebt, niet per se via LG of Google voor de Nexus 5. Voor de 1+1 zou je dan het toestel op moeten sturen en ben je het toestel gewoon lang(er) kwijt. Ik heb dan al een Nexus 5, maar zou die wel (weer) willen boven de 1+1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieg86
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik heb beide. Had de Nexus al. Heb nu de oneplus ons gekocht. De one heeft echter nogal wat bugs en mijn batt gaat daardoor erg snel leeg. Daarnaast voelt de Nexus fijner in de hand en is die veel sneller in de praktijk. Vreemd omdat de one op papier sneller is. Waarschijnlijk zal Android L de snelheid verbeteren. Ik denk dat het grootste verschil de afmeting is. Nexus is redelijk compact, one is groot. Ik denk dat je moet kiezen welke grootte je prettig vindt en die moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
De Nexus 5 heeft bovendien support voor Nederlandse 4G verbindingen op 800MHz. De oneplusone heeft dit niet (uitsluitend 1800MHz).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nexus 5 all day every day.
Ik heb zelf de Nexus 5 al 14 maanden en het ding heeft me nog geen één keer in de steek gelaten.

Ok, er zijn wel enkele puntjes die ik wil aanstippen na ruim een jaar intensief gebruik maar echt punten die serieus zijn heb ik niet.
- "NEXUS" letters op de achterklep laten na ongeveer een jaar los, beetje lijm weghalen met een naald en eens goed wrijven en je ziet het verschil niet.
- Scheurtje bij de headphonejack in de behuizing en idem bij de sim-tray.
- Bij een stuiterpartij zonder mapje is 1 hoek van de achterklep een beetje ontzet van de rest en laat in die hoek een spleet van een halve millimeter welke niet dicht wil.
- Ik moet soms wat rammelen aan de plug van mijn oordopjes want hij maakt soms slecht contact en dat laat de muziek heel raar klinken. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de stuiterpartij.
- Gorilla Glas 3? Echt de grootste bullshit die ik ooit heb mogen meemaken. Ik heb laatst 1 dag geen screenprotector op het ding gehad omdat de oude op was en de nieuwe verkeerd geleverd was. Ik heb die dag ook misschien 3 uur een 50-eurocent muntje in dezelfde broekzak gehad als de Nexus en raad eens: een hele boel krasjes die er eerst nog niet opzaten! Niet dat dit echt iets met de telefoon zelf te maken heeft maar pak gewoon een screenprotector.

Ik heb ook de 1+1 van een maat van me een paar goede momenten in de handen gehad en er is niks wat me bevalt aan dat ding, de camera misschien...
Veel te groot, merkbaar trager dan de Nexus 5, software is niet naar mijn smaak, bugs, bugs, bugs.

Laat staan support...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wieg86 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 07:29:
Ik heb beide. Had de Nexus al. Heb nu de oneplus ons gekocht. De one heeft echter nogal wat bugs en mijn batt gaat daardoor erg snel leeg. Daarnaast voelt de Nexus fijner in de hand en is die veel sneller in de praktijk. Vreemd omdat de one op papier sneller is. Waarschijnlijk zal Android L de snelheid verbeteren. Ik denk dat het grootste verschil de afmeting is. Nexus is redelijk compact, one is groot. Ik denk dat je moet kiezen welke grootte je prettig vindt en die moet nemen.
Dit.

Persoonlijk zou ik gaan voor de n5 vanwege de stabiliteit en quantity control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieg86
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2023
Stabiliteit is inderdaad beter. Eveneens moet de klantenservice van de one slecht zijn dus wanneer je stabiliteitsproblemen hebt die je zelf niet kunt oplossen, zoals ik nu, zit je met een probleem. Sterker nog, ik heb momenteel mijn n5 weer in mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Let wel, de batterij van een N5 is in vergelijking met een One+ One een lachertje, zeker op Lollipop met wakelocks and memory leaks en zolang de One+ One geen drain bugs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de Nexus 5 niet snel aanraden voor mid en power users. De N5 heeft van zichzelf al een slechte accuduur en als L dan ook nog eens lekken meebrengt dan kun je beter een powerbank bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Bob niet al lang een telefoon, gezien de vraag uit augustus stamt? :P

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 02:09 ]

Pagina: 1