Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Darpa wil soldaten in toekomst oplappen met nanobots

Pagina: 1
Acties:

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-10 12:04
Zou Darpa niet met hoofdletters geschreven moeten worden (DARPA) aangezien het een afkorting is (Defense Advanced Research Projects Agency)

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bekende vraag http://gathering.tweakers...KlXSUChLTU4Mzq1KVrAwNDGoB ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 12-09-2014 21:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
In dit geval hield ik het vanwege de leesbaarheid bij kleine letters. Daarnaast hanteren wij deze schrijfwijze al langer, dus zie ik niet in waarom we er opeens vanaf moeten wijken.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Das natuurlijk ook een optie.. omdat het altijd al fout geschreven wordt, gewoon zo blijven doen :?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-11 11:47
Hoewel ik geen crewlid ben doe ik toch even een duit in het zakje, het wordt niet fout gedaan omdat het altijd zo gedaan is, maar omdat het beleid is, zijn meerdere discussies over geweest, zie bijvoorbeeld Yoeri in "Afkortingen niet meer in hoofdletters?"
Het is echter onmogelijk om iedereen tevreden te stellen en na rijp beraad is besloten een consequente en eenvoudige regel aan te houden, door hoofdletters zoveel mogelijk te vermijden. Daar kunnen we het al dan niet mee eens zijn, maar eens de beslissing genomen is, is het zaak ons daaraan te houden en maar alvast aan het idee te wennen

Steam

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik kan me voorstellen dat het er 'beter' uitziet.. maar dat neemt niet weg dat het gewoon niet correct gebruikelijk is.

http://taaladvies.net/taa...tingen_spelling_algemeen/
Afkortingen voor namen van bedrijven, instellingen, organisaties, instanties, landen en staten krijgen bijna altijd hoofdletters.
Blijkbaar houd het groene boekje aan dat het hoofdletters zijn 'Als de afkorting nog niet (voldoende) ingeburgerd is' maar dat is natuurlijk een flut regel omdat dat persoonlijk blijft.

Zo wordt AVRO bijv. overal met hoofdletters geschreven terwijl dat mijn inziens prima ingeburgerd is. Niet veel anders dan havo / vwo enz.

Merken die een afkorting zijn worden ook vaak verkeerd geschreven, zoals ASICS

Wikipedia: Afkorting is ook niet eenduidig.

[ Voor 92% gewijzigd door DukeBox op 12-09-2014 23:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ook Taaladvies zegt dat je vooral consequent voor één spelling moet kiezen en deze vast moet leggen, en dat is precies wat we hebben gedaan.

Uit onze Schrijfwijzer:
Alleen een eigennaam die uit een afkorting van ten hoogste vier letters bestaat, wordt conform het donorprincipe volgens opgave van de naamgever geschreven: ATI, SIS, IBM, IETF, maar ook PvdA en natuurlijk GoT. Alle namen die een afkorting van vijf letters of meer beslaan, worden met één hoofdletter en verder kleine letters geschreven: Jedec, Unesco.
Pagina: 1