Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 12-09-2014 21:56 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het is echter onmogelijk om iedereen tevreden te stellen en na rijp beraad is besloten een consequente en eenvoudige regel aan te houden, door hoofdletters zoveel mogelijk te vermijden. Daar kunnen we het al dan niet mee eens zijn, maar eens de beslissing genomen is, is het zaak ons daaraan te houden en maar alvast aan het idee te wennen
http://taaladvies.net/taa...tingen_spelling_algemeen/
Blijkbaar houd het groene boekje aan dat het hoofdletters zijn 'Als de afkorting nog niet (voldoende) ingeburgerd is' maar dat is natuurlijk een flut regel omdat dat persoonlijk blijft.Afkortingen voor namen van bedrijven, instellingen, organisaties, instanties, landen en staten krijgen bijna altijd hoofdletters.
Zo wordt AVRO bijv. overal met hoofdletters geschreven terwijl dat mijn inziens prima ingeburgerd is. Niet veel anders dan havo / vwo enz.
Merken die een afkorting zijn worden ook vaak verkeerd geschreven, zoals ASICS
Wikipedia: Afkorting is ook niet eenduidig.
[ Voor 92% gewijzigd door DukeBox op 12-09-2014 23:27 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Uit onze Schrijfwijzer:
Alleen een eigennaam die uit een afkorting van ten hoogste vier letters bestaat, wordt conform het donorprincipe volgens opgave van de naamgever geschreven: ATI, SIS, IBM, IETF, maar ook PvdA en natuurlijk GoT. Alle namen die een afkorting van vijf letters of meer beslaan, worden met één hoofdletter en verder kleine letters geschreven: Jedec, Unesco.