Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567617

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag 'tv-met-een-kaartje' gekocht van Telenet voor Digital TV boven op mijn kamer te hebben bij mijn ouders thuis.

Ik heb een degelijke verbinding, deze is eerder getest voor de zekerheid met de digibox die beneden aangesloten is. Ik kreeg toen HD beeld, kon alle zenders bekijken en had geen last van problemen.
Na het terugkomen van de winkel de kaart geïnstalleerd volgens de gegeven instructies, maar na een uur/2 uur/3 uur/4 uur te hebben gewacht (30 minuten wachten staat vermeld) en af en toe een controle te hebben gedaan, krijg ik op zo goed als alle kanalen 'Scrambled Signal', op een paar zenders na (Ketnet, Één HD, Canvas HD en nog een paar).

Ik heb de kabel reeds heraangesloten en vervangen, de module herinstalleerd, de televisie heringesteld, maar tot dusver geen baat.

Het betreft een Samsung UE46F7000.

Op het moment heb ik 2 conclusies;
1. Bij de instructies staat 2 maal vermeld dat het getal '22' ingegeven moet worden als netwerk ID. Eerst bij het zoeken naar kanalen en daarna bij het activeren van de CI+ module. Ik heb echter geen melding o.i.d. gehad na het zoeken van de kanalen en heb dus de 2de '22' (nog niet) moeten invullen. Zou dit het probleem kunnen zijn?

2.Zou mijn CI+ module defect kunnen zijn?

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:22
Heb je wel eerst zonder je CI+ kaart naar analoge en digitale kanalen laten zoeken?
Als je dat hebt gedaan moet je daarna pas de CI+ kaart erin steken en dan zou die het moeten doen.
Mocht je dat wel gedaan hebben en het werkt nog steeds niet zou ik je tv een keer naar fabrieksinstellingen laten gaan.
Ik heb namelijk ook in het begin problemen gehad met de CI+ kaart dat zenders 1x het wel deden en andere keer bleven ze gecodeerd maar na fabrieksinstellingen en daarna analoge en digitale zenders zoeken en daarna kaart erin steken heeft bij mij het probleem opgelost.

Topicstarter
Ik heb het stappenplan gevolgd zoals Telenet het voorschoteld. Ik ga zowiezo nog eens opnieuw proberen, maar gister kreeg ik daar geen resultaat bij.

EDIT: hetzelfde vandaag, geen resultaat.. Krijg enkel een paar zenders zoals hierboven maar verder 'Scrambled Signal'.
Enig verschil is wél dat ik ditkeer alle informatie in de 'Guide' degelijk krijg, waar vorige keer bij de meeste programma's stond 'No Information'.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 567617 op 13-09-2014 13:24 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Kun je in het menu bij Instellingen→Algemene Interface komen, als deze optie grijs is wordt de module niet gedetecteerd (kapot of geen goed contact). Als je daar wel kunt komen kijk dan of je de gegevens van je smartcard kunt vinden in het CI-menu, zo niet dan zit de smartcard er misschien verkeerd om in.

(Let op, ik zit bij Ziggo in Nederland, maar dit zou zo ongeveer hetzelfde moeten werken.)

Topicstarter
Helaas, ik zie nergens iets betreffende interface staan in het menu.

EDIT: net contact gehad met Samsung Support, zij hebben me verteld dat ik mijn CI+ module kon testen door 'Mute 2 4 7 Exit' in te voeren en dat er dan 'SUCCESS' zou verschijnen als het gelukt is.

CI+ module blijkt te werken, de kabel voorheen ook met een Digibox, dus toch weer eens nagaan betreffende het signaal o.i.d.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 567617 op 13-09-2014 14:28 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:54
Nou de ci module werkt draai nu de kaart eens om en kijk of het dan werkt zoals al geschreven is.
Helpt het niet dan de betreffende interface kijken naar kaartinfo dat je hem niet ziet zegt niet dat die er niet is.
Maar als je het niet vinden kan neem dan je handleiding erbij en kijk in je boekje waar de ci module info staat.

Topicstarter
Er staat wel een 'common interface' optie in mijn menu, maar ik kan het niet openen, is bij mij grijs getint.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:54
Dan zit je ci module er niet goed of verkeerd in.

Topicstarter
Hij geeft toch duidelijk aan 'SUCCESS' bij het testen of de module werkt of niet.
De kaart is netjes aangesloten en schoof vlotjes in de module, de module zelf zit ook 100% zeker correct aangesloten op de televisie. Er is ook maar 1 manier, dus...
Pagina: 1