Toon posts:

Cisco EPC3925 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja...ook van mijn kant helaas een topic mbt tot de Cisco EPC3925.
Afgelopen week een Xbox One aangeschaft en aangesloten. Helaas bleken een aantal functies niet te werken. Opzoek gegaan naar een oplossing en zo bij het Port Forwarding verhaal gekomen. Afgelopen week mezelf verdiept in het Port Forwarding, static IP, dynamisch IP verhaal. Ben wat dat betreft een aardige leek, dus moest zo ongeveer elke term eerst opzoeken op internet.
Diverse sites bezocht waaronder portforwarding.com, waar mbv screenshots de uit te voeren handelingen stap voor stap worden behandeld. Zo ook een PDF-bestandje van mijn eigen provider (UPC). Deze screenshots (van zowel portforwarding.com als het pdf-bestand) bleken echter niet helemaal overeen te komen met de lay out van mijn eigen router software. Daartoe toch de UPC klantenservice maar even gebeld en mijn verhaal gedaan. Aangegeven dat ik het idee had dat mijn modemrouter nieuwere software draaide dan dat hun handleiding aangaf. Maar al direct werd mij medegedeeld dat de klantenservice geen ondersteuning biedt aan zaken als port forwarding :? Ik moest dan ook maar zelf verder gaan kijken op portforward.com en xbox.com/support of contact opnemen met Microsoft?! :? Ben intussen op de dag af al een week bezig en heb nog steeds geen resultaat :(
Om uit te sluiten dat het probleem niet bij mijn Xbox lag heb ik deze bij een vriend aangesloten (ook UPC alleen een ander modem). Je raadt het al...draaide als een trein.
Oftewel, hoe nu te handelen? Heb de poorten stuk voor stuk geforward, een dynamisch IP-adres gereserveerd voor mn Xbox (static IP ook geprobeerd -> ook geen succes), stroom van mijn modemrouter en Xbox gehaald en vervolgens alles weer aangesloten (en dat zo ongeveer de hele week).
UPC contacten met de vraag een nieuw modem op te sturen? Een router aan te schaffen (de modemrouter als bridge instellen, waar ik mij verder nog niet in heb verdiept en mij afvraag of dit niet te technisch wordt voor mij)? Of misschien nog een andere optie?

Ben inmiddels ten einde raad, voor zover ik dat nog niet was.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
Kan je niet gewoon een DMZ opzetten naar het IP van je Xbox?

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.portforward.com/routers/Cisco/EPC3925/Applications_and_Gaming_DMZ.jpg

En anders dat ding in bridge mode laten zetten (weet niet of UPC dit ondersteund, vermoed van wel) en eigen router eraan hangen.

[ Voor 66% gewijzigd door andy88 op 12-09-2014 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laatste is het uiteindelijk geworden. In de bridge mode gezet en een eigen router erachter. Draait als een trein...na ruim een week bloed, zweet en tranen...
Thnx voor de info