Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop en ben tegen een probleem aangelopen waar ik ondertussen niet zelf meer uit kom. Mijn nieuwe laptop zou oudere games als Assassins Creed Revelations makkelijk moeten kunnen draaien, echter is de performance echt bagger. Het gaat om een HP G081ND (kon hem niet vinden in de Pricewatch). Het betreft de volgende specificaties:
AMD A8-6410 Quad Core CPU @ 2 GHz
HD Mobility 8570M 2GB DDR3 GPU
8GB RAM
1TB HDD
15,6" (resolutie 1366x768).
Ik verwacht van deze laptop geen uitmuntende prestaties maar volgens mij moeten de wat oudere games toch zeker mogelijk zijn. Ik heb inmiddels Assassins Creed Revelations geïnstalleerd maar deze game is haast onspeelbaar. Ongeacht de instellingen en resolutie (!) blijft de framerate rond de ~24 hangen. Simcity draait op de laagste settings ook met ongeveer 20 FPS. De laatste drivers zijn geïnstalleerd en het energieschema staat ingesteld op 'Hoge Prestaties' (Aanbevolen door HP ook geprobeerd).
Het feit dat de framerate hetzelfde blijft ondanks de verschillende instellingen vind ik erg vreemd... Is dit normaal voor deze laptop?
AMD A8-6410 Quad Core CPU @ 2 GHz
HD Mobility 8570M 2GB DDR3 GPU
8GB RAM
1TB HDD
15,6" (resolutie 1366x768).
Ik verwacht van deze laptop geen uitmuntende prestaties maar volgens mij moeten de wat oudere games toch zeker mogelijk zijn. Ik heb inmiddels Assassins Creed Revelations geïnstalleerd maar deze game is haast onspeelbaar. Ongeacht de instellingen en resolutie (!) blijft de framerate rond de ~24 hangen. Simcity draait op de laagste settings ook met ongeveer 20 FPS. De laatste drivers zijn geïnstalleerd en het energieschema staat ingesteld op 'Hoge Prestaties' (Aanbevolen door HP ook geprobeerd).
Het feit dat de framerate hetzelfde blijft ondanks de verschillende instellingen vind ik erg vreemd... Is dit normaal voor deze laptop?
[ Voor 4% gewijzigd door flashingst op 12-09-2014 19:54 ]