TPLINK TL-WDR4300 flashen naar stock firmware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 01:03
Ben nu al paar uur bezig om mijn Router terug te flashen naar de stock firmware maar als hij klaar is met de firmware upgrade dan krijg ik toch weer een nieuwe installatie van DD WRT te zien..

Router Name DD-WRT
Router Model TPLINK TL-WDR4300 v1
Firmware Version DD-WRT v24-sp2 (03/25/13) std - build 21061
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

Ik gebruik deze build om hem terug te flashen:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/5b0fe78d63d6624310de4c28d0987c86.png

Iemand een idee waarom hij steeds terug gaat naar DD WRT?

[ Voor 9% gewijzigd door psvunited op 12-09-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 19:32
Op de site van OpenWRT staat een prima guide hoe je hem terug kan flashen naar factory:

http://wiki.openwrt.org/t...back.to.original.firmware

• psvunited
hovemt schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:26:
Op de site van OpenWRT staat een prima guide hoe je hem terug kan flashen naar factory:

http://wiki.openwrt.org/t...back.to.original.firmware
Thanks, morgen maar is bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Toch maar een grote schop,

Heb hier nog steeds problemen mee, het lukt maar niet om terug naar de stock firmware te flashen..
In meerdere topics heb ik gelezen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem (zelfde firmware versie)..
Kan nergens een duidelijke oplossing vinden..

Wil graag weer naar de stock versie toe omdat ik alleen maar problemen heb met deze router.
Wil graag aan tonen dat het aan de router ligt, maar dan moet de router wel op de stockversie draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Probeer hem anders eerst naar OpenWRT te flashen om hem vervolgens naar stock te flashen. Dat kan eventueel helpen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Hier staat dat het een bekend probleem is, maar dat het in nieuwere versies van DD-WRT goed zou moeten gaan.

Dus... eerst even DD-WRT updaten naar de laatste versie (jij gebruikt nog uit 2013 zie ik in je screenshot) en dan naar de stock firmware.

Directe upgrade naar OpenWRT zou ik niet doen. Op internet wordt dat ook overal afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Dennis schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:39:
Hier staat dat het een bekend probleem is, maar dat het in nieuwere versies van DD-WRT goed zou moeten gaan.

Dus... eerst even DD-WRT updaten naar de laatste versie (jij gebruikt nog uit 2013 zie ik in je screenshot) en dan naar de stock firmware.

Directe upgrade naar OpenWRT zou ik niet doen. Op internet wordt dat ook overal afgeraden.
Bedankt voor jullie snelle reactie,

Ik neem aan dat ik geen factory-to-ddwrt.bin moet gebruiken voor de update, maar tl-wdr4300-webflash.bin.
Ik vraag dit maar even voor de zekerheid omdat ik mijn router niet wil bricken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
psvunited schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:02:
Ik neem aan dat ik geen factory-to-ddwrt.bin moet gebruiken voor de update, maar tl-wdr4300-webflash.bin.
Ik vraag dit maar even voor de zekerheid omdat ik mijn router niet wil bricken..
Goed dat je het vraagt, better safe than sorry!

Als je teruggaat vanuit DD-WRT naar Stock moet je de firmware van je routerfabrikant gebruiken. Je aanname is dus correct.

[ Voor 1% gewijzigd door Dennis op 09-01-2015 08:27 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Had nog op een YT filmpje revert tutorial gereageerd.
De uploader reageerde direct terug met deze link: http://dd-wrt.com/routerd...4300v1-webrevert.rar/4134
De bovenstaande link heeft geholpen, mijn router draait nu weer de stock firmware.
Pagina: 1