Dell XPS 8700, vs iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop omdat ik wat meer wil gaan video bewerken als hobby. Nu heb ik via Dell een XPS 8700 gevonden van €1299 met een leuke i7 processor, 24GB ram en een 256GB SSD + 2TB HDD. Is er voor deze prijs nog iets anders aan te bevelen? Ik heb ook voor een iMac gekeken 27" en dan de duurste uitvoering maar dan kom je gelijk op €2500 met een beetje leuke configuratie, dan heb je er natuurlijk wel een magnifiek beeldscherm bij. Wat bevelen jullie mij aan?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als Hobby Video bewerken (grote bestanden >100GB)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mag iets nieuws als het erbij zit, anders heb ik het ook nog wel liggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem aan dat een uitstekende processor en videokaart belangrijk zijn. Daarnaast wil ik op zijn minst een SSD voor het besturingssyteem

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk kan ik alleen fatsoenlijk kant en klare Dell desktops vinden, de XPS 8700. Zelfbouw begin ik niet aan. Heb ook een iMac overwegen Maar dan zit ik gelijk op €2700

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere wensen.

Ga je overklokken?
Nee

[ Voor 15% gewijzigd door SquareOne op 12-09-2014 18:52 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

het nadeel van veel prebuild is dat er soms op dingen zoals voeding wordt bespaard om zo een i7 of wat anders voor een lagere prijs mogelijk te maken. Het zal niet 1 of 2 stuk gaan maar de kans kan wel eens wat groter zijn dan bij zelf bouw omdat je zelf de keuzes kan maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 264,99€ 264,99
1MSI H97 PC Mate€ 69,95€ 69,95
1Asus GTX750TI-PH-2GD5€ 124,50€ 124,50
1WD Green WD30EZRX€ 89,90€ 89,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,95€ 82,95
1Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart€ 468,-€ 468,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,40€ 81,40
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 137,95€ 137,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,95€ 29,95
1Crucial MX100 512GB€ 174,-€ 174,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.546,54

Hier hebben we nu hoogstwaarschijnlijk de zelfde CPU als die in de dell zit, ik heb gezocht op XPS 8700 maar nadat ik 5 verschillende uitvoeringen tegenkwam die ook nog eens aangepast konden worden ben ik maar gestopt :)

Een leuk moederbordje,
Een Nivea (kijken of iet hapt). videokaart weet nu niet met welk software pakket je werkt, maar soms kan CUDA nog wel eens van pas komen.
Voor puur en alleen opslag heb ik de WD green in de configuratie geplaatst Gecomplimenteerd door een 512gb SSD is voor grote projecten wel fijn
Een mooie (mening) stille kast
Ook even het beeldscherm mee genomen dit scherm heeft 2560x1440 dat lijkt mij wat fijner werken dan 'maar' Full HD
Windows 8.1
Een leuke aftermarket cooler om de pc stil te houden
Om te beginnen 16GB ram kan altijd uit worden gebreid
Een degelijke voeding die voor dit systeem voldoende is
En natuurlijk de degelijke ssd

Mocht je hem niet zelf in elkaar schroeven komt er nog 50- 100 euro bij. Ook is de vraag of je dit profesioneel doet en dat deze machine voor profesioneel gebruik is. Dan is i.v.m. support soms een pcboer beter

EDIT: over de liever geen zelfbouw heengelezen. Eventueel met het lijstje naar de lokale boer en gewoon on site support inkopen?

Toch is meestal zelfbouw veel meer bang 4 buck. En je geeft niet aan dat de DELL een graka heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Splitinfinitive op 12-09-2014 19:40 . Reden: voortijdige enter, kan iedereen overkomen ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dank voor het advies. Ik wilde voor dit model gaan:
http://www.dell.com/nl/p/...cdx8715&model_id=xps-8700

Heeft volgens mij wel een leuke grafische kaart.

Voordeel van bij een merk als Dell te gaan in mijn ogen is dat garantie makkelijker te regelen is. Bij een zelfbouw is dat natuurlijk per onderdeel apart, en heb je ook nog een keer het risico dat de verkopende partij zegt dat je het zelf verpest hebt met inbouwen.

Ik denk inderdaad dat zelfbouw wellicht goedkoper is maar misschien niet de makkelijkste oplossing.

Ik kan eigenlijk nauwelijks andere merken vinden die kant en klare PC's bouwen met dit soort specs. Vandaar dat ik na Dell al snel bij een iMac uitkwam.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

hmm een 270 ik weet niet hoe dat zit bij programma's als after effects enzo maar als ik mij niet vergis prefereren die CUDA

En garantie hoeft geen probleem te zijn, je hebt ook van die pakketjes die je aan je winkelwagentje kunt toevoegen zoals pick-up-and return. Als ik mij niet vergis heeft Alternate dit. Dan heb je gewoon (afhankelijk van wat je kiest) gewoon 1/2/3 jaar geen omkijken naar een pc. (effe opgezocht en alternate komt gewoon naar je thuis bij problemen) Azerty vraagt 70/120 euro voor on site hulp per instantie.

Lenovo
Acer
ASUS

dat zijn zo'n beetje de bedrijven die ik ken die ook pcs afleveren

Ik weet niet of het scherm erbij zit bij het budget van 1500 als dit niet zo is en er kan nog wat bovenop

dan heb je bij Alternate met scherm voor

1688 euro PC
100 euro 3 jaar onsite hulp
65 euro assemblage
1853

een degelijke machine met een leuk scherm

of 1354 zonder scherm maar wel 3 jaar onsite garantie. ipv ophalen dus kan de pc meteen worden gemaakt kun je binnen een paar uur verder hoelang duurt dat bij dell? een week? of 4? Er zit wel geen muis bij of toetsenbord maar je gaf aan dat je zoiets nog wel hebt liggen

nu ben je wel duurder uit qua totaal prijs maar je hebt 3 jaar lang rust aan het hoofd.

maar je hebt

512gb SSD tegenover 256 en zeer goede kwaliteit, ik kan zo niet zien welke er in de Dell zit
16gb RAM van ook een degelijk merk, het zal geen rommel zijn van dell maar bij deze kun je nog makkelijk 16gb bijplaatsen mocht het nodig zijn die 24gb van dell zijn al 4 reepjes en mijdunk als hun moederbord 8 slots heeft
Een degelijke voeding, OEM voedingen zijn niet altijd van de degelijkste kwaliteit.
naar mijn mening een stillere kast waar eventueel ook nog later uitgebreid kan worden
Geen crapware
Je bent niet afhankelijk van dell drivers. OEMs willen hier nogwel eens mee rommelen heb ik gemerkt. Je kan gewoon via de officeele kanalen je spul binnenhalen.

Wel zit er geen DVD speler in, maar 90% gaat over USB/download of je moet wel eens je projecten branden dan moet die er nog bij.

Dell is niks mis mee hoor, alleen lijkt mij wanneer er na een aantal jaar een upgrade nodig is. Dat je weer een heel groot gedeelte opnieuw moet bestellen om dit waar te maken. Bij het gekozen mobo kan dadelijk nog een Broadwell op mocht je daar intresse in hebben.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Helemaal mee eens.

Wat ik echter mis, waarmee ga je videobewerken? Het maakt een wezenlijk verschil of je met Windows Movie Maker aan de gang gaat of Sony Vegas. Ik doel hiermee op de ondersteuning van hyperthreading en GPU acceleratie. Van beiden ga je nu uit, terwijl dat misschien net zo goed niet zo zou kunnen zijn.

Wat Split aangeeft, een 270 hoeft helemaal niet zo een leuke kaart te zijn als jouw software juist CUDA slikt.

Daarnaast heeft dat Dell systeem geen monitor en is de OS een trial versie. Aan dat laatste ben je dus sowieso nog extra geld kwijt.

Al met al is die Dell vrij duur en kan je met zelf samenstellen een hoop besparen. Laat het eventueel door een winkel in elkaar steken, dan heb je garantie op het hele systeem en hoef je zelf niet te gaan uitzoeken waar het probleem zit. Zo heb je het voordeel dat je zelf de onderdelen kan uitkiezen en de service van een prebuild.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

psst... Br00ky da is office. W8.1 zit er gewoon bij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Splitinfinitive op 13-09-2014 01:37 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Splitinfinitive schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 01:37:
[...]

psst... Br00ky da is office. W8.1 zit er gewoon bij :)
Te laat, te snel gelezen zullen we maar zeggen |:(.
Pagina: 1