Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop omdat ik wat meer wil gaan video bewerken als hobby. Nu heb ik via Dell een XPS 8700 gevonden van €1299 met een leuke i7 processor, 24GB ram en een 256GB SSD + 2TB HDD. Is er voor deze prijs nog iets anders aan te bevelen? Ik heb ook voor een iMac gekeken 27" en dan de duurste uitvoering maar dan kom je gelijk op €2500 met een beetje leuke configuratie, dan heb je er natuurlijk wel een magnifiek beeldscherm bij. Wat bevelen jullie mij aan?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als Hobby Video bewerken (grote bestanden >100GB)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mag iets nieuws als het erbij zit, anders heb ik het ook nog wel liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem aan dat een uitstekende processor en videokaart belangrijk zijn. Daarnaast wil ik op zijn minst een SSD voor het besturingssyteem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk kan ik alleen fatsoenlijk kant en klare Dell desktops vinden, de XPS 8700. Zelfbouw begin ik niet aan. Heb ook een iMac overwegen Maar dan zit ik gelijk op €2700
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere wensen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als Hobby Video bewerken (grote bestanden >100GB)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mag iets nieuws als het erbij zit, anders heb ik het ook nog wel liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem aan dat een uitstekende processor en videokaart belangrijk zijn. Daarnaast wil ik op zijn minst een SSD voor het besturingssyteem
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk kan ik alleen fatsoenlijk kant en klare Dell desktops vinden, de XPS 8700. Zelfbouw begin ik niet aan. Heb ook een iMac overwegen Maar dan zit ik gelijk op €2700
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzondere wensen.
Ga je overklokken?
Nee
[ Voor 15% gewijzigd door SquareOne op 12-09-2014 18:52 ]