Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met de voeding van mijn pc

Pagina: 1
Acties:

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
Oke ik weet niet meer waar zoeken dus stel ik hier even de vraag. ( ik hoop dat het de juiste plaats is)
Ik heb een pc niet extreem zwaar maar voornamelijk voor mainstream gaming. Hier zat eerst een coolermaster voeding in maar deze had het na enkele maanden opgegeven. Hiervoor had op hetzelfde stopcontact al een andere pc gehangen waarvan de voeding ook geroosterd was.
Ik dus een nieuwe voeding gekocht, een modulaire corsair 650w en deze heeft nu na 2 maanden ook de geest gegeven.
Ik kan haast niet geloven dat dit nog aan de voeding of het stopcontact ligt waar het is ingeplugged. De voeding is van hoge kwaliteit en de stroomkring is zo goed als dedicated voor die pc. enkel een xbox hangt nog op dat circuit en deze heeft nergens last van.
Zijn er componenten in een pc die de voeding kunnen slopen? Wat kan ik nog verder controleren, heb al de groene met een willekeurige verbonden en de fan begint niet te draaien.
Het systeem is niet overclocked dus aan die instellingen heb ik ook niet gerommeld.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat zijn de symptomen als een voeding het 'opgeeft'? Is het een geaard stopcontact waar het spul op aangesloten is?

Desktop | Server | Laptop

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
Het stopcontact is geaard. En de symptomen wel die waren er niet vreemd genoeg. 's avonds afgesloten en de dag erop 's avonds gewoon niet meer willen opstarten. De voeding was inderdaad stuk ben er mee terug gegaan naar de winkel die hebben hem doorgemeten en 0 volt als resultaat.
Heb nu een nieuwe in garantie gekregen maar zou nu graag zeker weten dat het niet van een onderdeel van de pc afkomstig is aangezien ik nu al 2 voedingen ben kwijt gespeeld op dit systeem.
Specs ( effe kijken of ik me die nog kan herrineren)
voeding: corsair 650w modulair
3d card: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
ram: 8gb kingston hyperx
mobo: asrock 990 xtreme
processor: amd phenom 960
cooling is stock
alles draait op een windows 8
De vorige voeding die er door is gegaan is een coolermaster 330w kan me niet de correcte aam herrineren. Deze is er door gegaan ondanks een surge protection.
Nu ben ik dus aan het uitzoeken of de voeding er aan gegaan is door een intern onderdeel, mijn stroomnetwerk of door een fabrikagefout en dus gewoon pech.
De vorige voeding heeft er trouwens een goede 2 maanden in gezeten voor deze de geest gaf.