Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat je €100 per jaar wil uitgeven aan een smartphone en we ronden de prijzen af naar een rond getal, is het dan beter om een
  • s3 neo (ongeveer €200) te kopen en deze 2 jaar te houden
  • s4 (ongeveer €300) te kopen en deze 3 jaar houden
  • s5 (ongeveer €400) te kopen en deze 4 jaar houden
Waar het eingelijk om draait is, kan je beter de laatste nieuwe smartphone kopen met het gedacht dat smartphones een plateau hebben bereikt of kan je beter een oudere smartphone kopen zodat je deze sneller kan inruilen omdat performance steeds beter wordt (kloksnelheid, geheugen, opslagcapiciteit, schermresolutie, ...)

We moeten ook wel rekening houden met nieuwe features en technologiën die oudere smartphones niet hebben (4G, betere energiebesparing, ...) en anderzijds moeten we ook in gedachten houden dat je de laatste nieuwe smartphone misschien sneller dan 4 jaar kwijt bent (diefstal, laten vallen, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

Ik zou sowieso niet voor een Samsung gaan als je zo lang met je telefoon wil doen. Niet zozeer om de kwaliteit van het toestel zelf (die is prima ondanks plastic), maar de software is gewoon benedenmaats. Een HTC One bijvoorbeeld voelt 10x zo 'snappy' aan. Daardoor heb je over 2 jaar niet het gevoel met een gedateerd toestel te lopen, en kun je er prima 3 of 4 jaar mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hell, ik zou sowieso geen android willen hebben als je zo lang met je toestel wilt doen. Ik vind dat OS nou niet echt het toppunt van effectief omgaan met hardware, waardoor oudere telefoons al behoorlijk traag/onwerkbaar zijn. Met de nieuwere versies zou daar verandering in moeten komen, maar dat is afwachten.

Zelf zou ik voor midrange gaan, dus iets van 250 euro besteden aan een telefoon. Dan heb je toch leuke dingen zoals een vrij goed scherm en nog voldoende snelheid, maar je betaald niet de hoofdprijs voor dingen die je wellicht minder hard nodig hebt.

pricewatch: Nokia Lumia 925 Zwart en iets minder de pricewatch: Nokia Lumia 1020 Zwart vind ik zelf hele goede dingen voor hun prijs.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Misschien richting een Nexus 5 kijken, stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLuXo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-01-2024
VasZaitsev schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:35:
Hell, ik zou sowieso geen android willen hebben als je zo lang met je toestel wilt doen. Ik vind dat OS nou niet echt het toppunt van effectief omgaan met hardware, waardoor oudere telefoons al behoorlijk traag/onwerkbaar zijn. Met de nieuwere versies zou daar verandering in moeten komen, maar dat is afwachten.
Vergeet niet dat Android sinds Project Butter met elke update minder vraagt van de hardware en ook soepeler draait omdat het tegenwoordig flink mature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik richtte me op samsung omdat ik vooral een smart phone zoek met een goede camera. Browsen en email checken is ook leuk, video's bekijken, muziek beluisteren of games spelen is minder belangrijk. Ik had gelezen dat de Google Nexus een langzame, inconsistente camera heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Wat dacht je dan van de Sony Xperia Z1 Compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

VasZaitsev schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:35:
Wat een domme redenatie
Heb je wel eens met Android gewerkt de laatste twee jaar? Android is steeds verder gestreamlined. Sommige fabrikanten (zoals Samsung) verneuken het een beetje. Alsof de oudere iphones zo effectief omgingen met hardware. De iphone 4 is niet meer vooruit te branden met ios7.

Waarschijnlijk ben je iets teveel slachtoffer geworden van de paarse broeken @ apple :')
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:47:
Ik richtte me op samsung omdat ik vooral een smart phone zoek met een goede camera. Browsen en email checken is ook leuk, video's bekijken, muziek beluisteren of games spelen is minder belangrijk. Ik had gelezen dat de Google Nexus een langzame, inconsistente camera heeft.
Hmm de Samsungs hebben over het algemeen wel goede camera's idd. Sony is ook een optie, heeft ook een stuk betere software dan Samsung, en goede camera :)

[ Voor 24% gewijzigd door Saven op 12-09-2014 19:55 ]

Pagina: 1