Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wijzigen .htaccess file geeft 500 Internal Server Error

Pagina: 1
Acties:

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Bij toeval kwam ik erachter dat een Wordpress-site die ik beheer open directory listings toestaat. Vond ik wel wat vreemd, want mijn eigen WP-site toont gewoon een error-pagina.

Wat googlen levert op dat je
code:
1
Options -Indexes

moet toevoegen aan je .htaccess file.

Zo gezegd zo gedaan. Prompt krijg ik dan een 500 Internal Server Error

Als je dan verder googled, dan is het advies: haal
code:
1
Options -Indexes
weg.

Dat zou ik best willen, maar dan staan de directories weer open...

Her en der kom ik tegen dat het probleem 'server side' zou zijn. Ik wil best de hosting provider benaderen, maar het errorlog geeft niet veel meer weer dan dit:
[Fri Sep 12 15:08:29 2014] [alert] [client 80.xx.xx.xx] /sites/[site].nl/www/.htaccess: Options not allowed here, referer: http://[site].nl/wp-content/uploads/2014/08/
Dat klopt ook helemaal, want na het toevoegen van de extra code, is de toegang geweigerd. Maar wel voor de hele site.

Een paar dingen snap ik niet:
- mijn eigen WP-site heeft blijkbaar een standaard configuratie waarbij open directories niet werken; daar krijg ik gewoon een error-pagina binnen de gebruikte theme. Als die standaard config er is, waar vind ik die dan? (eventuele plugins voegen ook weer zo'n Options -Indexes toe aan je .htaccess file.. dat werkt dus niet)
- zijn er plugins bekend die blijkbaar alles open willen hebben staan? (ik kan niet de plugins nu een voor een uitzetten, want het is een productiesite waar mensen betalingen doen aan een stichting en het lijkt me niet handig als ik die dan 'even' uitzet)
- er wordt gebruik gemaakt van o.a. de plugin-omgeving Widgetkit. Ergens staat me bij uit het verleden (maar kan dat niet [meer] vinden) dat deze plugin ivm. plaatsen plaatjes e.d. op pagina's in de site 'iets' overruled waardoor directories openstaan, of is dat een net door mijzelf geïmplanteerde herinnering (kan heel goed natuurlijk)

De site heb ik niet zelf opgebouwd en er hangen m.i. wel erg veel plugins in... (om volstrekt onduidelijke redenen blijft de .maintenance file ook staan na updates van plugins... waardoor je die handmatig moet verwijderen, allemaal een beetje raar)

Heeft iemand een idee of herkent iemand dit probleem? En natuurlijk: hoe los ik het op? (nieuwe site bouwen...).

[ Voor 2% gewijzigd door letatcest op 12-09-2014 15:34 . Reden: Natuurlijk wel de hulpvraag neerzetten.. leuk een heel verhaal zonder dat onderdeel. ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:19

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

In de vhost staat waarschijnlijk de optie AllowOverride op None, waardoor jij niet aan de Options directive mag komen. Je zult even contact op moeten nemen met de hoster.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Zo, dat is snel! Dit is iig. een heel duidelijk bericht richting hoster. Dank!

Antwoord hoster: het is niet mogelijk htaccess opties die met 'Options' beginnen te gebruiken. Vreemd genoeg zorgt de directory op 711 zetten ook niet voor het gewenste resultaat (namelijk: geen directories weergeven). Waarom dat laatste niet werkt, is nog pending.

[ Voor 63% gewijzigd door letatcest op 12-09-2014 17:02 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie