Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:42
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een vervanger voor mijn Acer P223W (welke nog prima werkt maar aan de kleine kant is).
Probleem is dat ik al een tijdje geen scherm meer gekocht heb en de bomen niet meer door het bos zie.

Ik zit een goede meter van de monitor af en gebruik de pc voor o.a.:
- Foto/video bewerking (niet professioneel)
- Games (FPS/Racing)
- Film en Series kijken
Ik stel geen enorm hoge eisen aan de kleurweergave, maar een grote afwijking zoals mijn huidig scherm is niet wenselijk.

Een tijdje geleden heb ik een 27" model mogen lenen van iemand en dit lijkt me het goede formaat.
Het budget is max €200. Voor wat betreft aansluitingen beschik ik over DVI/HDMI en DP.
Zelf zat ik te denken aan een 1080P scherm met 5MS of lagere reactietijd.

Onderstaande monitoren was ik al tegen gekomen, maar een keus heb ik nog niet durven te maken.

LG TN scherm: pricewatch: LG 27M45HQ-B Zwart
> Lijkt me een mooi scherm met lage reactietijd (2ms) maar blijft een normaal TN paneel.

Philips IPS scherm: pricewatch: Philips 274E5QHSB Zwart
> Kan hier geen reviews van vinden. En ik lees wel eens over IPS Bleeding.

BenQ AMVA scherm pricewatch: BenQ GW2760HE Zwart
> Lijkt me een mooi scherm, maar ik ben niet bekend met de nadelen van AMVA?

Wellicht dat iemand een goede suggestie heeft en/of zelf ervaring heeft met een AMVA scherm van BenQ?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
zou zeker wel voor een 1200 scherm gaan en niet voor een 1080. 1080 heeft m.i net te weinig scroll ruimte is mijn ervaring, en ik heb al wat monitoren "versleten"

[ Voor 163% gewijzigd door killer2 op 12-09-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met jouw eisen zou ik gaan voor een Iiyama of BenQ AMVA, die dingen hebben goede kleuren, erg goed contrast en prima kijkhoeken.

De GW2760 serie is een prima monitor, al vind ik fullHD op 27" wat weinig

TN is gewoon klote dus negeren, IPS mist imo contrast voor films en games. Ook zijn moderne AMVA's zeer goed qua kleuren, bijna net zo goed als IPS

Echt nadelen vind ik AMVA niet hebben.

[ Voor 124% gewijzigd door RobinHood op 12-09-2014 15:02 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:42
killer2 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:57:
zou zeker wel voor een 1200 scherm gaan en niet voor een 1080. 1080 heeft m.i net te weinig scroll ruimte is mijn ervaring, en ik heb al wat monitoren "versleten"
Op het moment heb ik 1680x1050, wat voldoende is. 1200 lijkt me wel fijner, maar het prijsverschil is wel aanzienlijk.

EDIT:

Hoe verhoud deze zich met de rest?
pricewatch: LG 24MB65PM Zwart

[ Voor 17% gewijzigd door eltweako op 12-09-2014 17:24 ]