[Review] samenvatting klipklap maken of unieke id/class

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik hoor alles en iedereen om mij heen over Destiny praten, dus ga met frisse moed de review lezen en dan begint de review meteen met een samenvatting: reviews: Destiny: ook een peperduur begin is moeilijk

Ik snap dat die vanuit een bepaalde behoefte is gedupliceerd (naar het begin van de review)en vervolgens lees ik dit in de eerste zin:
maar de game weet de hooggespannen verwachtingen niet helemaal waar te maken.
Aangezien dit als een spoiler leest en ik dus al geen zin meer heb om de rest van de review te lezen, hierbij mijn vraag:

Zouden we met A/B testing kunnen uitvogelen of het wellicht handiger is om klipklap-baar te maken? Als dat vanwege tijdsplanning niet haalbaar is, is het dan mogelijk dat die eerste samenvatting een iets uniekere class/id meekrijgt, zodat ik die met custom CSS zelf kan hiden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 10:48
Wauw, ik erger me ook altijd aan die samenvattingen. Ik wil graag de hele review lezen zonder van te voren al te weten wat de goede of slechte punten zijn.

Jouw oplossing lijkt me erg goed, en niet heel lastig te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi! Bedankt voor je feedback!

Ik heb een vraag :)
Vinden jullie die samenvattingen altijd vervelend? Of alleen voor bepaalde reviews, bv game reviews omdat de samengevat beetje als spoiler is.

Voor een review voor een smartphone bij voorbeeld vind ik het fijn om samengevat, plus en min punten eerst te lezen voordat ik de hele review ga lezen, maar misschien niet voor een game review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb zelf niet zo heel veel problemen met een samenvatting, als een samenvatting mij boeit ga ik verder lezen. Als de samenvatting mij niet genoeg aanspreekt, lees ik de review niet. Als ik een zinnetje lees als "maar de game weet de hooggespannen verwachtingen niet helemaal waar te maken." Dan ga ik de hele review lezen om erachter te komen hoe er tot die conclusie is gekomen.

• Quas
Ja eigenlijk altijd wel. Want als ik een review wil lezen dan gaat het mij niet alleen om de samevatting.
Het staat nu sowieso raar. Want het lijkt mij dat mensen die niet heel bekend zijn gewoon zonder te beseffen eerst de samenvatting lezen, en dat de half daarvan dan stopt met lezen.
Ik zou graag een kleine score kaart willen zien links of recht van de inleiding, met daar alleen hoeveel sterren het product heeft, en dan misschien met een snelkoppeling naar de samenvatting ofzo.

Je begint een boek toch ook niet met een samenvatting van het verhaal.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:35:
Hi! Bedankt voor je feedback!

Ik heb een vraag :)
Vinden jullie die samenvattingen altijd vervelend? Of alleen voor bepaalde reviews, bv game reviews omdat de samengevat beetje als spoiler is.

Voor een review voor een smartphone bij voorbeeld vind ik het fijn om samengevat, plus en min punten eerst te lezen voordat ik de hele review ga lezen, maar misschien niet voor een game review.
Misschien voelt het idd als een spoiler voor games; ik kan alleen niks zeggen over de gemiddelde bezoeker :)

Ik vraag me af of alleen die plussen en minnen mij wel hadden gehouden om die review verder te lezen.

offtopic:
Hey, waar is je titel gebleven :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Nou je begint in een boek (achter kant van het boek) vaak wel met een samenvatting van het verhaal, echter zal die samenvatting geen spoilers bevatten. De samenvatting op Tweakers heeft veel weg van een conclusie.

Ik vind het zelf ook niet leuk. Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij de meeste reviews vroeger altijd naar de laatste pagina met de conclusie + scores skipte. Maar voor die aantal keren dat ik dat niet deed was het fijn dat ik niet van te voren de conclusie + scores weet.
Voor mij is dit niet alleen voor software (games) maar ook voor hardware het geval. Het is een kleine moeite om naar de laatste pagina te gaan om de conclusie te checken. Ik ga daar sowieso toch altijd al heen omdat ik de comments altijd lees.

[ Voor 4% gewijzigd door Fleximex op 24-09-2014 16:04 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Fleximex schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:57:
Nou je begint in een boek (achter kant van het boek) vaak wel met een samenvatting van het verhaal, echter zal die samenvatting geen spoilers bevatten. De samenvatting op Tweakers heeft veel weg van een conclusie.

Ik vind het zelf ook niet leuk. Ik moet eerlijk toegeven dat ik bij de meeste reviews vroeger altijd naar de laatste pagina met de conclusie + scores skipte. Maar voor die aantal keren dat ik dat niet deed was het fijn dat ik niet van te voren de conclusie + scores weet.
Voor mij is dit niet alleen voor software (games) maar ook voor hardware het geval. Het is een kleine moeite om naar de laatste pagina te gaan om de conclusie te checken. Ik ga daar sowieso toch altijd al heen omdat ik de comments altijd lees.
Volgens mij is dit juist toegevoegd nav het gemis op de 1e pagina van een samenvatting / scorecard (ik kan alleen het bijbehorende .plan niet terugvinden).

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wauw, ik dacht dat ik de enige was. Het liefst zou ik alles helemaal inklappen en dus noch samenvatting, noch scores zien. Maakt niet uit wat voor een review is, van tv's tot games. Als ik dan de review heb gelezen bepaal ik voor mijzelf een score en kijk of die overeenkomt met die van Tweakers :) Nu wordt dat een beetje verpest, of beter gezegd, onhandiger gemaakt. Ik kan er natuurlijk wel langsscrollen, maar soms vergeet je het, of zie je er toch wat van. Daarnaast neemt aardig wat ruimte in die ik toch niet gebruik.

Fractal Design Core 1100 review

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:30
Ik vond het altijd fijn om eerst de + en - punten te lezen om vervolgens de interessante stukjes review te lezen. Als bijvoorbeeld het scherm als minpunt wordt genoemd dan ga ik kijken waarom dat zo Is. Ik ga niet eerst een samenvatting lezen en daarna hetzelfde maar dan uitgebreider, zo graag wil ik de details nou ook weer niet weten. Dus de samenvatting standaard ingeklapt is wel handig.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
BtM909 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:14:
[...]

Volgens mij is dit juist toegevoegd nav het gemis op de 1e pagina van een samenvatting / scorecard (ik kan alleen het bijbehorende .plan niet terugvinden).
Er zal ook niet 1 .plan zijn waar je het in tegen gaat komen. De scorekaart aan het begin van de review is incrementeel opgeleverd. In den beginne was er het grote cijfer dat aangaf dat praktisch iedereen die op pagina 1 van een review kwam, direct doorskipte naar de laatste pagina. Het bekende gedrag dat ik ook zelf deed :P). Vervolgens werd het score-embleem ook neergezet bij de eerste pagina, en werd het duidelijk dat er alsnog heel veel mensen doorskipten naar de laatste pagina. Daarna is het eventjes stil geweest rondom de scorekaart. Op een gegeven moment zijn de plus- en minpunten toegevoegd, gevolgd door de samenvatting en daarna de linkjes naar de passages over de plus- en minpunten

Ik vind het zelf wel erg praktisch, al mag de samenvatting een stuk beknopter. Dat zal dan wel een aardig redactionele uitdaging worden. Wat ik ook nog hoop is dat de plus- en minpunten gemixt worden met de inhoudsopgave, zodat je niet twee aparte manieren hebt. Dat is alleen ook redactioneel denk ik een enorme uitdaging :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik dacht serieus dat ergens gelezen te hebben... Vandaar dat ik het niet kon vinden :P

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Oh het is vast eens voorbij gekomen dat er iets specifieks aan toe is gevoegd, maar het is niet als geheel in 1 keer in een .plan gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
Ik ga deze weer even een shop geven.
Leuk dat jullie nu een review hebben gemaakt met als titel "Wat is de beste cameratelefoon "

Klik je daar op dan staat heel groot in de samenvatting de winnaar. FF serieus dan lees ik het niet meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quas schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:59:
Ik ga deze weer even een shop geven.
Leuk dat jullie nu een review hebben gemaakt met als titel "Wat is de beste cameratelefoon "

Klik je daar op dan staat heel groot in de samenvatting de winnaar. FF serieus dan lees ik het niet meer hoor.
We weten dat er Tweakers zijn wie een overduidelijke winnaar willen weten van een review van verschillende producten (round up), vooral als ze bezig zijn met oriëntatie op een aankoop. Maar ik begrijp een samengevat voor de review helemaal niet voor je (en veel andere mensen in dit topic) is. We zijn bezig met een project om review layout en leeservaring te verbeteren en we gaan de dilemma nog tweak-en :) thnx!
Pagina: 1