Toon posts:

Nieuwe laptop nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een laptop upgrade
Mijn opleiding vereist een laptop die windows server 2012 zonder problemen kan draaien.
Momenteel heb ik de volgende laptop: pricewatch: Packard Bell Easynote TJ76-JN-522

Is een RAM + CPU upgrade een optie?

Het budget maakt niet uit gezien het niet duurder dan een nieuwe laptop zal zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel omdat ik nu ook een i3 erin heb.

Ik ga m op school gebruiken.
Bij voorbaat dank

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Heb je al een keer geprobeerd een server te draaien? Het zal niet zo soepel gaan als in een systeem met meer ram/betere CPU maar ik verwacht eigenlijk wel dat het hiermee lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik was afgelopen jaar ingestroomd in dit schooljaar en merkte dat het niet zo heel snel ging.
Zou het misschien niet een goedkope oplossing zijn om mijn ram uit te bereiden naar 8GB?
Ik zou dit weekend eens kunnen proberen te formatteren om te zien of dat een groot verschil zal maken, maar de laptop is ook al zo'n 4 jaar oud ongeveer, geen idee of dat iets uitmaakt :P

Thanks voor je reactie

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

ik heb het gedaan met een 4GB + i5, dat heeft voor mij altijd prima gewerkt. ik denk dat je CPU eerder de boosdoener is, al kan meer RAM nooit kwaad natuurlijk.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Probeer eerst eens een SSD, wereld van verschil. Als je nog niet tevreden bent, dan kun je later nog upgraden. Ook is het interessant om te kijken of je notebook alle twee de ram sloten in gebruik heeft, als deze 1 module van 4gb heeft, dan kun je er gewoon 2/4gb bij prikken en kun je er weer tegenaan.