Toon posts:

Any Cisco guru's

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tooltjuh nodig om het verkeer op onze cisco 2900XL the monitoren

Iemand een tip of idee

Thx

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 13:09
OK;

wat dacht je van:
term mon
debug all
Geintje.....
Volgens mij is er geen software / gui based tool om direct het verkeer uit te lezen op een cat 2900. Je zult het waarschijnlijk met de CLI moeten doen :(

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Het enige wat je kunt doen is een sniffer gebruiken en dan een poort definen als analysis poort !!

Gewoon spullen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Download de Trailversie van de tools van solarwinds, dan kun je middels snmp de Switch benaderen.

Aannames zijn fataal.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Om het directe verkeer te monitoren van een router weet ik niet, maar wat naar mijn idee wel een goed (netwerk)monitor programma is, is Fluke netwokr inspector, alle apparaten worden weergegeven en in statistieken kan de belasting worden uitgelzen, tevens is er ook een ander pakket, protocol inspector die pakketten kan analyseren en poorten dus monitored

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waar ik een tijdje stage heb gelopen, hadden ze een 3500XL, die werd gemonitored.

Load, avarage en max troughput in een mooi MRTG grafiekje...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Met SNMP kun je er inderdaad een hoop info uitkrijgen en met MRTG een mooi grafiekje in elkaar toveren... (zo monitoren wij al onze routers en NT, Unix en Win2K servers)

MRTG info en wat voorbeeld config's hiervoor (ook voor wat cisco's) kun je vinden op http://www.somix.com/software/mrtg. Ik zag dat er een config voor de cpu belasting van de 2924 op zat, maar met wat zoeken op de cisco site kun je vast wel uitzoeken welke OID is voor netwerk traffic van die cisco.... Maar dan heb je in ieder geval een voorbeeld... MRTG kun je vinden op www.mrtg.org... Als het puur voor het monitoren is en niet om te sniffen, ga dan eens hiermee aan de slag....

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

MRTG gebruiken en die vindt vanzelf alle poorten van je Catalyst. Mocht je iets anders dan de traffic willen monitoren, op deze link vind je alle MIBS (en OID's) van Cisco.

http://www.cisco.com/public/sw-center/netmgmt/cmtk/mibs.shtml

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor all jullie input
heb weer ff wat te doen *D
Pagina: 1