Hi,
Ik ga me weer storten op het gamen op de PC. Enige jaren speelde ik Call of Duty op de PC waarna ik twee jaar geleden ben overgestapt op een Playstation 3. Dit beviel goed en ik twijfelde een tijdje tussen de aanschaf van een Playstation 4 of een nieuwe PC. ik heb de knoop doorgehakt en ga voor een nieuwe PC omdat ik daarmee al mijn PC wensen beter kan vervullen en ik het aanbod van PS4 games nu te laag vind (volgend jaar misschien
).
Door middel van het nieuwsbericht reviews: Desktop-BBG: september 2014 heb ik de basis van mijn nieuwe setup opgesteld. Het moederbord heb ik vervangen voor een ander exemplaar vanwege de 8+2 phases (op advies en ik niet wil/hoef te besparen op dit onderdeel) en vanwege de "Update" reden van de BBG: Het moederbord heeft de geheugensloten zeer dicht op het pci-e-slot zitten waardoor videokaarten met een backplate niet passen.. Tevens heb ik de 8GB RAM vervangen voor 16GB RAM omdat ik denk dat dat nodig is voor mijn systeem wensen.
Bij deze vraag ik jullie om advies en mening op deze setup icm de wensen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zet ik in voor het volgende:
Maximaal €1000,- inclusief BTW (koop uiteindelijk zonder BTW) tenzij goede reden, minder is mooi meegenomen en ik sta open voor besparingen.
Maximale kosten zijn exclusief verzendkosten en de assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten zijn reeds in mijn bezit en neem ik mee naar het nieuwe systeem:
Moederbord: SATA600 interface voor de SSD. Genoeg SATA aansluitingen voor Hard disk uitbreidingen (6TB SATA2 disks). Voorbereid op nieuwere CPU over paar jaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, ik wil tevreden zijn met de standaard instellingen.
Mijn vraag aan jullie:
Graag jullie mening, ik sta open voor advies. Ik ben bekend met PC (rand)apparatuur, maar de laatst samengestelde PC door mij is alweer 6 jaar geleden. Ik laat mij informeren door BBG's en, onderbouwde, meningen van anderen.
Ik vind een stabiele setup belangrijk omdat ik vroeger wel eens een systeem had dat om onverklaarbare redenen uitviel. De compatibiliteit van de gehele setup speelt hierbij een rol en verneem graag eventuele bottlenecks.
Ik wil voorbereid zijn op de toekomst (3/4 jaar), maar geen overkill op de setup icm de systeem wensen.
Alvast hartelijk dank voor jullie advies!
Componenten eigen opzet:
Componenten edits:
Ik ga me weer storten op het gamen op de PC. Enige jaren speelde ik Call of Duty op de PC waarna ik twee jaar geleden ben overgestapt op een Playstation 3. Dit beviel goed en ik twijfelde een tijdje tussen de aanschaf van een Playstation 4 of een nieuwe PC. ik heb de knoop doorgehakt en ga voor een nieuwe PC omdat ik daarmee al mijn PC wensen beter kan vervullen en ik het aanbod van PS4 games nu te laag vind (volgend jaar misschien
Door middel van het nieuwsbericht reviews: Desktop-BBG: september 2014 heb ik de basis van mijn nieuwe setup opgesteld. Het moederbord heb ik vervangen voor een ander exemplaar vanwege de 8+2 phases (op advies en ik niet wil/hoef te besparen op dit onderdeel) en vanwege de "Update" reden van de BBG: Het moederbord heeft de geheugensloten zeer dicht op het pci-e-slot zitten waardoor videokaarten met een backplate niet passen.. Tevens heb ik de 8GB RAM vervangen voor 16GB RAM omdat ik denk dat dat nodig is voor mijn systeem wensen.
Bij deze vraag ik jullie om advies en mening op deze setup icm de wensen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zet ik in voor het volgende:
- Gaming: Voornamelijk Call of Duty games en dan met name de multiplayer. Ik wil ready zijn voor games als Far Cry (3/4), Battlfield 4, Watchdogs. Eigenlijk alle games tot heden en de komende 2/3 jaar op de settings: goed tot ultra.
- Streaming Plex: Daarnaast stream ik via Plex aan ongeveer 4 personen tegelijk (meestal zonder encoding) en alleen SD content. Plex staat altijd open voor anderen en ik wil dit tegelijk kunnen doen met de andere functionaliteiten van het systeem. Lokaal stream ik naar 2x Raspberry Pi met Direct Play zowel SD als HD content. De content komt vanaf de NAS en een lokale 2TB disk (download).
- Oracle VM VirtualBox: Ik heb een Linux VPS draaien die gebruik maakt van 2CPU’s en 2024MB ram. Dit is de toegewezen maximale capaciteit. Er zijn twee virtuele SATA disks gekoppeld van 1x100GB en 1x 200GB. Deze VPS draait 24/7. Ik wil de mogelijkheid hebben om nog één VPS erbij te zetten met een Windows 7 installatie erop. Ook deze dient dan 24/7 te draaien met dezelfde specs (mogelijk 1 CPU minder).
- Werkplek gebruik: Websurfen, Office gebruik en wat download applicaties.
Maximaal €1000,- inclusief BTW (koop uiteindelijk zonder BTW) tenzij goede reden, minder is mooi meegenomen en ik sta open voor besparingen.
Maximale kosten zijn exclusief verzendkosten en de assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten zijn reeds in mijn bezit en neem ik mee naar het nieuwe systeem:
- 1x 1TB Samsung EVO 840 SSD
- Besturingssysteem: Windows 7 64BIT Pro
- Paar losse 1/2TB hard disks voor opslag in het systeem (WD Green)
- Monitor setup: 2x Asus VS-228 met monitor arm
- Logitech toetsenbord
- Muis
- Koptelefoon (boxen niet van toepassing)
- Synology DS414 met 16TB aan opslag
Moederbord: SATA600 interface voor de SSD. Genoeg SATA aansluitingen voor Hard disk uitbreidingen (6TB SATA2 disks). Voorbereid op nieuwere CPU over paar jaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Energieverbruik: bij idle minder stroom verbuik dan load. Draait 24/7. Eventueel houdt ik mijn huidige systeem aan (Dell Vostro 260MT (V260MT-K111), 5GB RAM, i3-2100 CPU @ 3.10Ghz) voor de download en Plex doeleinden 24/7. Maar het liefst doe ik die er uit!
- Geluidsniveau: Hoe stiller hoe beter, maar hoef er geen sport van te maken. Het systeem komt thuis in een aparte kamer te staan.
- Koeling: Tussen de componenten staat zowel luchtkoeling als waterkoeling voor de CPU. Indien de waterkoeling past in de kast heb ik een voorkeur voor waterkoeling. Ik heb geen ervaring met waterkoeling en wil er geen onderhoud aan hebben.
- Voeding: Genoeg voeding voor deze setup inclusief voorbereid op nog 4 extra SATA hdd’s.
- Case: Op basis van deze reply: br00ky in "Compleet nieuw high-end game systeem." twijfel ik of ik voor een non- of modulaire voeding moet gaan.
- Case #2: Kan de SSD direct in de case? Of is er een extensie nodig van 3,5inch naar SSD?
Nee, ik wil tevreden zijn met de standaard instellingen.
Mijn vraag aan jullie:
Graag jullie mening, ik sta open voor advies. Ik ben bekend met PC (rand)apparatuur, maar de laatst samengestelde PC door mij is alweer 6 jaar geleden. Ik laat mij informeren door BBG's en, onderbouwde, meningen van anderen.
Ik vind een stabiele setup belangrijk omdat ik vroeger wel eens een systeem had dat om onverklaarbare redenen uitviel. De compatibiliteit van de gehele setup speelt hierbij een rol en verneem graag eventuele bottlenecks.
Ik wil voorbereid zijn op de toekomst (3/4 jaar), maar geen overkill op de setup icm de systeem wensen.
Alvast hartelijk dank voor jullie advies!
Componenten eigen opzet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 173,75 | € 173,75 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Club3D Radeon R9 290 royalAce | € 331,50 | € 331,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,50 | € 24,50 |
| 1 | Cooler Master Seidon 120V | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 137,50 | € 137,50 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 72,95 | € 72,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 980,10 | |
Componenten edits:
- #1: Omdat ik niet ga overklokken heb ik het moederbord vervangen voor een pricewatch: MSI H97 GAMING 3. Nieuwe componenten lijst:
| 1 | MSI H97 GAMING 3 | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Cooler Master Seidon 120V | € 35,95 | € 35,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 952,05 | |
- #2:
Nadat ik op http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp alle benodigde info heb ingevuld kom ik uit op een aanbeveling van 583W. Dit heeft mij doen besluiten om de voeding te vervangen met een pricewatch: Corsair CS650M.
De water cooling valt af. Nieuwe componenten lijst:
| 1 | Corsair CS650M | € 77,90 | € 77,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 921,05 | |
- #3:
Ik heb me iets teveel laten leiden door de power calculator. De v550 zou moeten voldoen. Ik kom daarom terug op mijn oorspronkelijke keus in voeding.
Ik heb tevens een Gaming Mouse toegevoegd. Nieuwe componenten lijst:
| 1 | Logitech G400s Gaming Mouse | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 137,95 | € 137,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 971,45 | |
[ Voor 65% gewijzigd door Ruvetuve op 15-09-2014 07:41 . Reden: zie edits ]