Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook.com alias gebruiken in Outlook 2010?

Pagina: 1
Acties:

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:07
Ik heb een alias aangemaakt in Outlook.com, maar kan ik deze daarna ook gebruiken in Outlook 2010? Ik heb een behoorlijke tijd rond gekeken in Outlook 2010 maar kan het niet vinden.

Het enige account dat ik heb ingesteld in Outlook 2010 is het Outlook.com account.

Heb gezocht via Google maar krijg voornamelijk antwoorden die betrekking hebben tot aliassen in Outlook.com, en dat heb ik al gevonden.

• sheepsonn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 13:16
Ik weet niet hoe dit voor Outlook.com is, maar normaliter is een alias alleen als 'receive' adres te gebruiken. Mails die gestuurd worden naar je alias zullen dus al standaard in Outlook terecht komen.

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:07
sheepsonn schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:36:
Ik weet niet hoe dit voor Outlook.com is, maar normaliter is een alias alleen als 'receive' adres te gebruiken. Mails die gestuurd worden naar je alias zullen dus al standaard in Outlook terecht komen.
Bij Outlook.com maar ook bij Gmail kun je e-mailadressen toevoegen waarmee je mail wil versturen. Dat is het probleem niet. Ik wil graag met een andere e-mailadres dan de Outlook.com accountnaam mails versturen vanuit Outlook 2010.

Met bijvoorbeeld OSX Mail of Thunderbird in combinatie met een standaard POP of IMAP account is dit geen probleem. Maar ik heb nu te maken met een Outlook.com account en Outlook 2010 als client en komt er niet uit en vroeg mij af of het met deze combi überhaupt wel mogelijk is.

Edit:
Het probleem is opgelost. Wat ik heb gedaan is de loginnaam van het betreffende account in Outlook 2010 gewijzigd in de alias. Nu kan alleen gemaild worden met de alias als afzender maar dat is geen probleem (Misschien kan het wel maar ik heb niet verder gekeken). Het verbaast mij wel dat dit zo werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door martijn007 op 16-09-2014 18:17 ]