Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (nu nog in 1080p, maar uiteindelijk in 4k), programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800 euro. Het mag iets hoger zijn als blijkt dat ik daarmee een dramatische verbetering in mn systeem kan toepassen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, headset, monitors, speakers. Het gaat nu puur om een nieuwe kast met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst bij de volgende vraag. Ik moet nog een PSU kiezen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gekozen voor de R9 290X, omdat ik later een 4k monitor aan wil schaffen. Er is mij verteld dat het zeker geen overkill zou zijn om er uiteindelijk zelfs 2 in te hangen. Dit is echter nu nog niet nodig, voor 1080p is de 290X meer dan zat volgens mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet enigzins 'future proof' zijn. Ik wil uiteindelijk in 4k gaan gamen, dus ik moet de mogelijkheid hebben om er bijvoorbeeld een 2e 290X in te hangen (als dat nodig is), dus de voeding moet dit ook aankunnen.
Ga je overklokken?
Ben ik wel van plan, dus ik heb getracht hiervoor ook de goede processorkoeler en kast te kiezen.
Mijn uiteindelijke vragen zijn:
- welke PSU kan ik het beste kiezen, met oog op de eventuele toekomstige upgrade?
- zijn er onderdelen in dit systeem die erg overkill zijn, of juist underkill?
Alvast erg bedankt voor alle suggesties/opmerkingen!
Gamen (nu nog in 1080p, maar uiteindelijk in 4k), programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800 euro. Het mag iets hoger zijn als blijkt dat ik daarmee een dramatische verbetering in mn systeem kan toepassen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, headset, monitors, speakers. Het gaat nu puur om een nieuwe kast met inhoud.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst bij de volgende vraag. Ik moet nog een PSU kiezen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme4 | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X | € 462,95 | € 462,95 |
| 1 | WD Green WD30EZRX | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White - Window | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,50 | € 24,50 |
| 6 | Corsair Air Series AF140 LED Quiet Edition Blauw, 140mm | € 14,73 | € 88,38 |
| 1 | G.Skill RipjawsZ F3-17000CL9Q-16GBZH | € 151,50 | € 151,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 104,99 | € 104,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.345,57 | |
Ik heb gekozen voor de R9 290X, omdat ik later een 4k monitor aan wil schaffen. Er is mij verteld dat het zeker geen overkill zou zijn om er uiteindelijk zelfs 2 in te hangen. Dit is echter nu nog niet nodig, voor 1080p is de 290X meer dan zat volgens mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet enigzins 'future proof' zijn. Ik wil uiteindelijk in 4k gaan gamen, dus ik moet de mogelijkheid hebben om er bijvoorbeeld een 2e 290X in te hangen (als dat nodig is), dus de voeding moet dit ook aankunnen.
Ga je overklokken?
Ben ik wel van plan, dus ik heb getracht hiervoor ook de goede processorkoeler en kast te kiezen.
Mijn uiteindelijke vragen zijn:
- welke PSU kan ik het beste kiezen, met oog op de eventuele toekomstige upgrade?
- zijn er onderdelen in dit systeem die erg overkill zijn, of juist underkill?
Alvast erg bedankt voor alle suggesties/opmerkingen!