Toon posts:

[Windows 8.1] Fout bij configureren van Windows Update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben ten einde raad. Ik heb voor school een laptop die nu heel slecht en langzaam werkt omdat ik hem geen windows updates heb laten doen. Elke keer als ik heel mijn PC formateer, opnieuw installeer en de bestanden er op zet (documenten vooral) moet ik Windows update uitvoeren, maar als ik dit doe heeft hij op ongeveer 78% in een keer een fout bij het configureren. Dit blijft een week lang 'herstellen' maar er gebeurt niks.

Nu durf ik de updates niet meer te installeren en vraag me af hoe ik dit in godsnaam kan fixen..

Hebben jullie een idee?
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/23szygw.jpg

Ja sorry voor de grootte :')
Maar dit zijn alle updates.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-10 11:01
Je installeert windows dus met je eigen dvd/usbstick, begrijp ik? Installeer je meteen daarna wel gewoon alle drivers die bij de laptop horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:54:
Je installeert windows dus met je eigen dvd/usbstick, begrijp ik? Installeer je meteen daarna wel gewoon alle drivers die bij de laptop horen?
Ik heb een Dell laptop (daar zal het probleem dan ook wel weer liggen) maar ik herinstalleer Windows gewoon via een handig programmaatje. Volgens mij bij geavanceerde start-up. Is het misschien verstandig om een Windows te regelen en die via de USB te installeren? Want nu je het zegt formatteert geavanceerde start up niet echt de drives..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Welke foutmelding krijg je, meestal geeft windows een foutcode weer als ik het goed heb

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:49
Probeer eens zo te installeren, dit werkt bij mij altijd goed.

Hierbij het stappenplan voor een Microsoft Windows 8.1 clean install:
  • Dowload een Microsoft Windows 8.1 (bijvoorbeeld: nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso) (http://howto.cnet.com/830...icrosoft-windows-8.1-iso/);
  • Controleer de hash, of deze overeenkomt met de hash die Microsoft aangeeft voor de ISO;
  • Maak een bootable USB Stick, of brand de ISO op DVDR;
  • Boot de PC vanaf die USB Stick of DVDR;
  • Kies voor Microsoft Windows helemaal opnieuw installeren en niet voor upgraden;
  • Vul bij de productcode, de algemene Microsoft Windows 8.1 Core of Professional productcode in (http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx);
  • Vervolg de installatie naar eigen wensen;
  • Na de eerste keer opstarten: druk op het toetsenbord Windows + r (of vergrootglas en cmd intypen)
  • slui.exe 3 intypen;
  • Je eigen Microsoft Windows 8.x Core of Professional productcode invoeren;
  • Herstart en Microsoft Windows 8.1 is schoon geinstalleerd met je eigen licentie.
Hier de originele post: Jumpman in "[Windows 8.1] Ervaringen & Discussie".

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Dell laptops hebben altijd een systeem om de laptop (softwarematig) weer net zo in te stellen als toen je hem kocht en uit de doos haalde. Waarom gebruik je dat systeem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat systeem heb ik dus gebruikt Zetje.
Maar ik zal het dit weekend even proberen met een ISO. thanks voor de hulp :P .

Kan nu ook al geen youtube films kijken (????) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Als ik google op geavanceerde start-up kom ik op een windows-systeem om windows te herstellen.
Ik vroeg waarom je het Dell systeem niet gebruikt om windows opnieuw te installeren.
Is de laptop niet nieuw gekocht? Is de harddisk vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is nieuw gekocht 1 jaar geleden en de harddisk is altijd gewoon hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 20:08
je hebt een key voor windows 8 neem ik aan, niet voor 8.1?

Ik heb zelf ook gemerkt dat het mis gaat, met al die updates die win 8 moet doen.
Echter als ik een iso gebruik met 8.1 (wel met 8.1 key)al erop gaat het wel goed omdat die deze updates blijkbaar al heeft??

En ik heb dit ook al bij andere laptops gezien van studenten...
Dat het mis gaat met het updaten.

Kan je niet via je school goedkoop aan 8.1 komen toevallig?
De school waar ik werk heeft dit namelijk wel, misschien een idee om dit te checken

[ Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 15-09-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 15:03

Mijnenveger

Veegt mijnen

freaky35 schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:10:
je hebt een key voor windows 8 neem ik aan, niet voor 8.1?

Ik heb zelf ook gemerkt dat het mis gaat, met al die updates die win 8 moet doen.
Echter als ik een iso gebruik met 8.1 (wel met 8.1 key)al erop gaat het wel goed omdat die deze updates blijkbaar al heeft??

En ik heb dit ook al bij andere laptops gezien van studenten...
Dat het mis gaat met het updaten.

Kan je niet via je school goedkoop aan 8.1 komen toevallig?
De school waar ik werk heeft dit namelijk wel, misschien een idee om dit te checken
Ik heb het met een Win8.1 cd gedaan, een Generic Key gebruikt en later mijn normale Win 8 key ingevuld.
Hij was gewoon geactiveerd en ik kon gewoon update's doen. Het zou natuurlijk kunnen dat het komt misschien door een OEM key? Ik heb zelf een retail key via mijn school MSDN.
Pagina: 1