Speakers verstoord door telefoon signalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 21:52
Hallo allemaal,

Ik heb een (waarschijnlijk) eenvoudig probleem, maar ik kom er op internet niet helemaal uit waar ik de oplossing moet zoeken.

Het probleem is een eigenlijke klassieker, namelijk dat telefoonsignalen te horen zijn via mijn versterker.
Ik heb mijn versterker (een oude Philips FA154) op mijn bureau staan direct naast mijn computer beeldschermen, en daarnaast staan aan wederzijdse kanten mijn speakers (van het Engelse merk Wharfedale). Mijn probleem is dat ik mijn telefoon (iPhone) ook vaak op hetzelfde bureau heb liggen, weliswaar een meter links van mijn versterker, maar zoals jullie begrijpen is dit niet zo'n grote afstand. Dit zorgt ervoor dat ik veel last heb van stoorsignalen, en ik vraag me af hoe ik de versterker kan beschermen hier tegen zodat dit niet langer te horen is.

Ik heb op internet gelezen over ferriet ringkernen en dat dit het probleem op kunnen lossen maar ik ben er nog niet uit hoe goed dit werkt.

Zijn er meer mensen met deze problemen, hoe kan ik het oplossen, en als er meerdere oplossingen zijn, wat is de beste?

Alvast hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Mobiele telefoon?

Je hoort mobiele telefoons wel vaker storen op apparatuur. Dat zit em meer in radio-ontvangst door de versterker/receiver dan dat het in de speakers zit. Als je je speakers loskoppelt van je versterker, hoor je dan nog het stoorsignaal ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 12-09-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 17:40
Je telefoon op 3G only zetten helpt ook, maar ik gok dat je dekking daar niet goed genoeg voor is. Anders had je iPhone zelf wel voor 3G gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ferriet ringkernen zullen in dit geval niet helpen, vrees ik, dat is vooral voor storing die je krijgt door signalen op midden- en kortegolf via de luidsprekerkabels.

Volgens mij is de behuizing van de FA154 helemaal van plastic, en daarom erg gevoelig voor het oppikken van dit soort signalen in de versterker zelf, bijvoorbeeld via banen op de printen in de versterker. Ik zie niet zoveel mogelijkheden buiten het vergroten van de afstanden en als het je erg in de weg zit, het opnemen van de versterker in een ijzeren omhulsel dat je ook nog eens aardt. Desalniettemin zou ik daar niet te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 21:52
@G_M_C, Nee ik hoor het alleen als alles aangesloten zit én aan staat.

@88Weighed, Hmm, als dat helpt zou dat een optie zijn, ik heb wel 3G dekking hier, maar vanwege batterij en het hebben van wifi vrijwel overal staat die standaard uit.

@Siask, Tenzij we het over een andere behuizing hebben wat ik me niet voor kan stellen is de FA154 volledig van metaal gemaakt zoals te zien in deze afbeelding, heb ik hier iets aan? De hele behuizing is van metaal, inclusief de achterkant met alle aansluitingen.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Zelfde probleem met een oud creative setje icm 2g signalen

Dus of amp/bekabeling vervangen of je phone beter afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

jevin20 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:35:
@Siask, Tenzij we het over een andere behuizing hebben wat ik me niet voor kan stellen is de FA154 volledig van metaal gemaakt zoals te zien in deze afbeelding, heb ik hier iets aan? De hele behuizing is van metaal, inclusief de achterkant met alle aansluitingen.
Sorry, mea culpa dan. Ik heb hier een FR140 receiver staan en daarvan is de hele kast plastic. Aan de golven in het deksel te zien is de FA154 dan net iets duurder geweest :) Dan vermoed ik dat de storing via de voorkant in de versterker raakt, en dan zou ik niet echt weten hoe je dat zou kunnen oplossen.

En nu ik aan het typen ben vraag ik me ook af of het eventueel mogelijk zou kunnen zijn dat de telefoonsignalen al in de oorspronkelijke bron worden opgevangen.

Beetje lastig zo op afstand te diagnosticeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik meen me te herinneren dat het helpt om een laagdoorlaatfilter op 50 - 100kHz in te bouwen op de ingang van de versterker. Kan zo simpel zijn als een weerstand en een condensator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jevin20 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:43:
Mijn probleem is dat ik mijn telefoon (iPhone) ook vaak op hetzelfde bureau heb liggen, weliswaar een meter links van mijn versterker, maar zoals jullie begrijpen is dit niet zo'n grote afstand.
Afstand zegt niet zoveel, de speaker in mijn moeders wekkerradio laat zich horen door gsm signalen van een domme niet-3G telefoon die beneden ligt, de wekker staat 1 verdieping hoger. Dit doet ie zelfs als de radio aan staat, maar met het volume helemaal weggedraaid. Radio uit, niks aan de hand.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1