Ik snap het niet meer ik krijg mijn elephone p10c niet meer geroot. Ik heb hem al eerder geroot gehad maar ik krijg het niet meer voor elkaar.
Hoe heb ik hem eerder geroot:
- nieuwste officiele rom van elephone er op gezet
- geroot, door middel van VROOT
- VROOT vervangen door SUPERSU (VROOT is half in het chinees dus dat is soms lastig...)
- Volledige root-toegang
Wat is er daarna gebeurd:
- Nieuwe EBR1 en EBR2 er op geflasht (inclusief de andere images behorend bij de officiele rom), zodat ik iets meer ruimte voor het installeren van mijn apps heb
- hierna was de root weer weg (logisch na flashen)
- VROOT werkte toen niet meer
- Nieuwe recovery image met CWM geflasht (dus alleen de recovery image!)
- SuperSU update vanaf sd-kaart geinstalleerd
- Volledige root
Nu al een paar weken telefoon in gebruik.
Gisteren wilde ik wat system-apps verwijderen, dus ik open system-app remover en zie dat system app remover "system" niet kan mounten. Dus ik denk nog maar een keertje rooten. Oftewel ik probeer het met VROOT (was dus helemaal vergeten dat die dus niet werkte met mijn aangepaste EBR (wat ik overigens vreemd vind, maar dat terzijde)
Rooten dus mislukt, tenminste system kan nog steeds niet gemount worden. Weer geprobeerd om in CWM te komen en ik zie daar nu alleen maar het standaard recovery (volledig in het chinees, dus CWM is weg...)
Makkelijkste weg genomen:
Oftewel alles helemaal vanaf het begin weer opnieuw gedaan, maar ik krijg de CWM recovery image er (blijkbaar) niet op en kan dus mijn telefoon niet rooten, ik krijg bij het flashen geen foutmeldingen o.i.d. maar CWM komt er niet op te staan
(VROOT werkt nu helemaal niet meer, ook niet in de uitgangssituatie)
Iemand een idee hoe ik de CWM recovery image wel op mijn telefoon krijg? Dan wel een ander idee heeft? Is er een manier om je telefoon echt helemaal leeg te halen en dan weer alles nieuw te installeren (wat volgens mij gebeurd bij het flashen...)
Android versie: 4.4.2
Buildnummer: S125MWB_JF02_K59_Elephone
Flasher: SP Flashtools V5
Hoe heb ik hem eerder geroot:
- nieuwste officiele rom van elephone er op gezet
- geroot, door middel van VROOT
- VROOT vervangen door SUPERSU (VROOT is half in het chinees dus dat is soms lastig...)
- Volledige root-toegang
Wat is er daarna gebeurd:
- Nieuwe EBR1 en EBR2 er op geflasht (inclusief de andere images behorend bij de officiele rom), zodat ik iets meer ruimte voor het installeren van mijn apps heb
- hierna was de root weer weg (logisch na flashen)
- VROOT werkte toen niet meer
- Nieuwe recovery image met CWM geflasht (dus alleen de recovery image!)
- SuperSU update vanaf sd-kaart geinstalleerd
- Volledige root
Nu al een paar weken telefoon in gebruik.
Gisteren wilde ik wat system-apps verwijderen, dus ik open system-app remover en zie dat system app remover "system" niet kan mounten. Dus ik denk nog maar een keertje rooten. Oftewel ik probeer het met VROOT (was dus helemaal vergeten dat die dus niet werkte met mijn aangepaste EBR (wat ik overigens vreemd vind, maar dat terzijde)
Rooten dus mislukt, tenminste system kan nog steeds niet gemount worden. Weer geprobeerd om in CWM te komen en ik zie daar nu alleen maar het standaard recovery (volledig in het chinees, dus CWM is weg...)
Makkelijkste weg genomen:
Oftewel alles helemaal vanaf het begin weer opnieuw gedaan, maar ik krijg de CWM recovery image er (blijkbaar) niet op en kan dus mijn telefoon niet rooten, ik krijg bij het flashen geen foutmeldingen o.i.d. maar CWM komt er niet op te staan
(VROOT werkt nu helemaal niet meer, ook niet in de uitgangssituatie)
Iemand een idee hoe ik de CWM recovery image wel op mijn telefoon krijg? Dan wel een ander idee heeft? Is er een manier om je telefoon echt helemaal leeg te halen en dan weer alles nieuw te installeren (wat volgens mij gebeurd bij het flashen...)
Android versie: 4.4.2
Buildnummer: S125MWB_JF02_K59_Elephone
Flasher: SP Flashtools V5