Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• madna
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb een Nec n21i gekregen.
Telefoon aangezet, dan vraagt hij om mijn simkaart (Ziggo).
Simkaart code ingevoerd en ok gegeven.
Nu blijft hij zoeken naar Ziggonetwerk (eea vele malen hehaald doch geen succes).
Hij vraagt niet om een simlock, dus ga er vanuit dat hij simlockvrij is.
Wie heeft een oplossing?
Alvast bedankt.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:59
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mobiel/gebruiken

En wat zei de ziggo klantenservice toen je ze belde?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ziggo biedt 3G aan, maar jouw Nec n21i is een ouderwetse dumbphone die geen 3G kan.
Probeer het eens met een moderne smartphone.

Er staan ook alleen smartphones in de lijst bij Ziggo
http://toestelhulp.ziggo.nl/#/

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, Ziggo roamt op een netwerk wat alleen 3G/3.5G (UMTS/HSDPA) uitzend, terwijl die telefoon at-best (met z'n 12 jaartjes oud zijn...) een typisch "iMode" generatie toestel is met at-best WAP (early-2G). Sterker nog: in de specificaties scheppen ze op over een call-log van 10 entries... deze combo gaat niet werken, ik geloof dat KPN nog een 2G net opereert (ze zenden IIG nog op plekken EDGE uit, GPRS heb ik sinds ik weer in NL ben niet meer gezien echter...), maar ik hou mijn hart vast.

Persoonlijke interesse: een hobbyprojectje, of wil je hem echt als telefoon?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Umbrah schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:27:
Persoonlijke interesse: een hobbyprojectje, of wil je hem echt als telefoon?
Ik heb ook nog een ouderwetse 2G telefoon, de Samsung E1190.
Bedoel je dat ik die straks niet meer kan gebruiken en mij een smartphone wordt opgedrongen waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn zat 3G/UMTS dumbphones, maar ja: kort gezegd: techniek heeft niet het eeuwige leven, Ziggo wou als virtual provider al niet dokken voor "legacy" techniek, en je ziet dat 4G qua capaciteiten "alles doet wat 2G doet en meer", en net zoals elke draadloze techniek een frequentie nodig heeft. Nou zit daar voor data (want voice is ook data) wat beperkingen aan, en er is maar zo veel ether-bandbreedte, komt er op neer: je zult dus op den duur iets uit moeten zetten voordat er weer iets anders aan kan gaan. Op dat moment zijn dat de 2G masten. Maar 1% van de bevolking heeft daar een probleem mee, 20% is er erg blij om, en de rest is onverschillig. Los van de pro/tegen smartphone discussie (was ooit als jij wat sceptisch, had een PDA los, maar ben helemaal om, heb droid & windows beide), je hebt ook dumbphones met een keurige UMTS module...
Pagina: 1