Op voorraad in PW, op echte site niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey Tweakers,

Vanochtend wilde ik even wat nieuw speelgoed bestellen voor komend weekend. Producten opgezocht en ze waren volgens de PW beide op voorraad bij Azerty, nou prima, goede ervaringen mee dus daar bestellen.
Bestelling geplaatst (ging top) en krijg opeens een mail dat het niet op voorraad is en het 1-3 dagen duurt. Begrijp ik nu goed dat ze verkeerde data aanleveren bij jullie? Want dit soort geintjes vind ik hele smerige trucjes van webshops...

Kunnen jullie dit eens nagaan?

Gaat om dit artikel : pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ

[ Voor 58% gewijzigd door DennusB op 12-09-2014 08:44 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57

EnnaN

Toys in the attic

Waarom zijn het meteen 'smerige trucjes' ? Het kan toch ook gewoon zijn dat die feed wat achter loopt? Tweakers update die dingen niet real-time, en de voorraadinformatie die in die feed staat hoeft ook nog eens niet real-time te zijn.

Sure, aangeven en (laten) controleren is helemaal niet raar, zeker niet bij webshops die structureel raar doen. Maar hoezo ga je van "goede ervaringen bij Azerty" direct naar "smerige trucjes". Alsof er maar 2 mogelijheden zijn: perfect of oplichters.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Conrad heeft er een handje van om producten als voorraad te markeren terwijl ze een maand levertijd hebben. Dat is een smerige truc.

Het kan best zijn dat Azerty ze recent op heeft gemaakt en Tweakers maar enkele keren per dag de database update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PW update 4* per dag. Het is ondoenlijk de feeds live te verwerken met updates en de fouten erin te blijven checken.

Sowieso kan je niet bestellen direct via de PW, en op de site van de leverancier zelf zijn ook weer winkelmandjes met status levertijd. Je moet dus vooraf gezien hebben wat ze als levertijd hebben weergegeven.

Natuurlijk kan daar ook nog wat misgaan; iemand die net de bestelling voltooit terwijl jij net naar betaling gaat. Dat soort dingen zie je niet, en grote shops hebben nogal een snelle doorloop op sommige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 07:33
Ach, soms is het ook wel eens andersom. Staat er in de Pricewatch dat het >5 dagen (of zoiets) levertijd is en op de site 1-3 werkdagen. Altijd goed opletten, vooral als je voor de goedkoopste gaat. Soms kies ik bijvoorbeeld stomweg voor bol.com, omdat ze tot nu toe altijd hebben weten te leveren de volgende dag (mits op voorraad), ook al betaal je er wat meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:50
Bestelling geplaatst (ging top) en krijg opeens een mail dat het niet op voorraad is en het 1-3 dagen duurt.
dit lijkt me vrij duidelijk

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UZiBcW8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 11:50

bloody

0.000 KB!!

Beetje jammer dit; als je echt gebrand was op de 24 uurs aflevering had je niet zomaar vertrouwd op de PW, maar ook ff gekeken als je doorklikte naar azerty.

'jammer' omdat je zo'n kleinigheid direct afdoet als geintjes en smerige truucjes.
Je hebt natuurlijk zelf ook wel een verantwoordelijkheid in deze, niet zomaar afschuiven :)

nope

Pagina: 1