Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De voorinformatie:

Ik "mag" sinds kort een nieuwe telefoon uitzoeken/mijn abonnement verlengen bij Vodafone en ben van plan dit ook op korte termijn te doen. Ik heb momenteel een HTC 8X Windows Phone. Hoewel ik WP8 op zich een aardig OS vind valt deze voor mijn volgende keus af; het heeft (iig icm deze telefoon) de nodige vertragingen/crashes, en hoewel ik het niet verwacht had loop ik toch tegen de beperkingen van het app-aanbod aan. Het wordt dus een IOS of Android toestel, en in de afgelopen 6 jaar heb ik alle 3 de systemen gebruikt, ik ben dus geen fanboy van 1 van de 3 :P
Daarnaast is er bij mij nog geen sprake van een Eco-system, ik heb een Windows 8.1 PC, nu toevallig een WP8 telefoon, en een iPad 2. Wat dat betreft dus geen voorkeur.

De keus:

Uiteraard heb ik gewacht op de presentatie van de iPhone 6. Ik was niet "blown-away" en dat kwam voornamelijk door het design van de 6. Stiekem heb ik het design van de 4 en 5(s) altijd super mooi gevonden, en ook wel mooier dan het design van mijn huidige design van mijn 8X of mijn vorige Galaxy S2. Ik heb deze echter nooit genomen omdat ik toen vond dat de toestellen vrij duur waren voor wat ze te bieden hadden. Hoewel ik de 6 niet zo mooi vindt als de 5s wil ik 'm toch meenemen in de overweging; de 5s vond ik in het begin immers ook niet overtuigend.

Vandaag was ik na veel internet artikelen lezen vrijwel zeker voor een HTC One M8 te gaan, en toen ik naar de Media Markt ging om een PS4 controller te halen had ik mooi de gelegenheid om de iPhone 5s en HTC M8 allebei eens vast te houden. Wat op viel: wat is de M8 GROOT!
Daar komt het dilemma: de 5S lijkt me een mooi formaat hebben, maar ik ben bang dat ik enorm snel uitgekeken ben op het formaat van het scherm. En ik was ook wel redelijk blown away bij het scherm van de M8, zo scherp en groot. Ik ben daarom bang snel spijt te krijgen van de iPhone, omdat ik nu een 4,3 inch scherm heb en dat een achteruitgang zou betekenen. Misschien dat het natuurlijk ook wel een kwestie van wennen is aan de grootte van de M8.

Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen. Iemand hier die dezelfde keus heeft moeten maken, en zo ja: waarom de keus die uiteindelijk gemaakt is?

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Hoe gebruik je je telefoon?
Welke functies vind je belangrijk?

Je kan aan de hand van deze tool:
http://www.digit.in/mobil...best-mobile-os-23575.html
*Onderaan het artikel.

Zelf bepalen wat belangrijk voor jou is aan de hand van deze variabelen:
  • Browsen
  • Mailen
  • Messaging
  • Instellingen en costumisatie
  • contacten & dailer
  • Fotografie
  • Notificaties
  • Lock-screen
  • Zoeken
  • Video
Afhankelijk van hoe relatief vaak jij een functie gebruikt,kun je zo berekenen welk OS het beste bij je past qua functionaliteit & bedieningsgemak.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2014 02:39 . Reden: vergelijker toegevoegd. ]

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb een 6 maanden gewerkt met de iPhone 5S, en daarna 4 maanden met de HTC One M8. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de M8 bijzonder prettig vond werken. Het toestel is groot, mooi design, goede luidsprekers, en Sense 6. Het 5 inch display van de HTC was voor mij echt de grootste pluspunt tegenover de 4 inch van de 5S. Behalve de hardware kan ik ook goed over de software spreken. Ik heb er wel talloze custom roms erop geinstalleerd, maar Sense 6 is niet verkeerd.

Ik heb alle Apple toestellen gehad, maar ik moet zeggen dat de M8 wel veel indruk bij mij heeft achtergelaten. Hij is groot, maar je krijgt er veel voor terug. Zoals hierboven beschreven zou ik echt even nagaan wat je prioriteiten zijn. Wil je het toestel met 1 hand bedienen, of toch liever niet?

Nu de iPhone 6 over 2 weken uitkomt, kan je ook kijken naar de 4,7 inch variant. Dat is weer precies ertussen in. Dat zou in principe ook een keuze kunnen zijn. Wil je wachten, en perse de nieuwste van de nieuwste, ga dan voor de 6. Met zijn 4,7 inch display is hij iets kleiner dan de M8, dus compacter.

Natuurlijk moet je zelf nogmaals even naar de winkel gaan en even spelen met beide toestellen. Persoonlijk zou ik ook kijken welke je ook mooi vind. Functionaliteit is belangrijk, maar je moet het natuurlijk ook mooi vinden.

Succes met de keuze :)

[ Voor 17% gewijzigd door MysticX op 12-09-2014 03:43 ]

hi!