Ik zou graag een desktop laten samenstellen bij Alternate. Hij zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen (Recente games & Team fortress 2, CS:go,...). Daarnaast wil simultaan muziek kunnen afspelen, surfen, foto's bijwerken met Photoshop,... zonder dat de performance daaronder lijdt of de grafische instellingen op het minimum moet laten.
Ik wil rond de 650euro blijven en wil niet overklokken.
Hieronder een systeem dat ik heb samengesteld op alternate. De totaalprijs komt neer rond de 650euro incl assemblage, optische driver en windows 7 home edition. De harde schijf hoeft niet superveel ruimte te hebben, ik zal werken met een externe hiervoor.
Verder moet er ook nog een voeding in, maar die vond ik niet bij de pricewatch. Ik dacht aan deze: https://www.alternate.be/...tiveClassName=powerSupply
XFX PRO550W Core Edition, 550 Watt voeding
De PRO550W Core Edition van XFX is een ATX voeding en levert een vermogen van 550 Watt met een efficiëntie van 85%. Deze voeding heeft één 135mm Fan ingebouwd. Verder beschikt hij onder andere over 6x 5,25" molex, 9x SATA, 1x PCIe 6 pins en 1x PCIe 6+2 pins aansluitingen.
Ik zit feitelijk met volgende vragen:
- Zijn die onderdelen compatibel met elkaar?
- Zijn er bepaalde zaken die niet in verhouding zijn? (bottlenecks)
- Zijn er bepaalde componenten die jij zou veranderen zonder dat de totale kostprijs stijgt (of toch niet veel)?
- Ga ik voor de windows 7 (waar ik tevreden van ben) of schakel ik beter over naar Windows 8?
Bedankt!
Ik wil rond de 650euro blijven en wil niet overklokken.
Hieronder een systeem dat ik heb samengesteld op alternate. De totaalprijs komt neer rond de 650euro incl assemblage, optische driver en windows 7 home edition. De harde schijf hoeft niet superveel ruimte te hebben, ik zal werken met een externe hiervoor.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 740 Boxed | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | ASRock FM2A55M-HD+ | € 37,74 | € 37,74 |
| 1 | Gigabyte GV-R726XOC-2GD | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 67,28 | € 67,28 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 62,90 | € 62,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 405,78 | |
Verder moet er ook nog een voeding in, maar die vond ik niet bij de pricewatch. Ik dacht aan deze: https://www.alternate.be/...tiveClassName=powerSupply
XFX PRO550W Core Edition, 550 Watt voeding
De PRO550W Core Edition van XFX is een ATX voeding en levert een vermogen van 550 Watt met een efficiëntie van 85%. Deze voeding heeft één 135mm Fan ingebouwd. Verder beschikt hij onder andere over 6x 5,25" molex, 9x SATA, 1x PCIe 6 pins en 1x PCIe 6+2 pins aansluitingen.
Ik zit feitelijk met volgende vragen:
- Zijn die onderdelen compatibel met elkaar?
- Zijn er bepaalde zaken die niet in verhouding zijn? (bottlenecks)
- Zijn er bepaalde componenten die jij zou veranderen zonder dat de totale kostprijs stijgt (of toch niet veel)?
- Ga ik voor de windows 7 (waar ik tevreden van ben) of schakel ik beter over naar Windows 8?
Bedankt!