Toon posts:

Waarom is de ps4 krachtiger dan de xbox one?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De xbox one en de ps4 zijn al bijna een jaar uit en ik dacht er aan om een xbox one te kopen maar
voor ik dat deed wou ik weten of het wel zo'n slimme keuze om de xbox te kopen want de ps4
is ook een erg goede console.
Dus ik zocht op internet op naar vergelijkings videos van de xbox one en de ps4.
Wat me opviel is dat veel mensen zeggen als een reden om voor de ps4 te kiezen omdat hij krachtiger is dan de xbox one, wat wel raar is want ze hebben dezelfde hardware.
Dus zocht ik de speceficaties op van de xbox one en de ps4 maar toen kwam ik er achter dat de xbox one een iets geoverclockte cpu en gpu heeft, dat heeft de ps4 niet.
De ps4 heeft wel gddr5 ram geheugen maar de xbox heeft weer embedded ram geheugen wat het de ddr3 sneller maakt.
Dus ik zou denken dat de xbox one even krachtig of krachtiger is dan de ps4.
Wat zorgt er dan voor dat de ps4 krachtiger is dan de xbox one?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Al eens gedacht aan de GPU?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:49
Volgens mij moet je nog even opnieuw zoeken.

De PS4 is sneller, echter zal dat in praktijk wel meevallen. Beide consoles hebben namelijk voor het grootste deel met third party publishers en developers te maken die zoveel mogelijk op alle platformen willen cashen, en die gaan echt niet veel verschillen d.m.v. optimalisaties aanbrengen. Net de exclusives ga je misschien het verschil zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 11-09-2014 22:17 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jumpman schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:15:

De PS4 is sneller, echter zal dat in praktijk wel meevallen. Beide consoles hebben namelijk voor het grootste deel met third party publishers en developers te maken die zoveel mogelijk op alle platformen willen cashen, en die gaan echt niet veel verschillen d.m.v. optimalisaties aanbrengen. Net de exclusives ga je misschien het verschil zien.
Of je de verschillen bij de meeste games ziet, laat ik even in het midden, maar tot nu toe lijkt het er wel op dat de PS4 ook bij multiplatform titels een streepje voor heeft: Ghosts, Thief, Metro, Tomb Raider (erg goed zichtbaar in de framerate), BF4, AC4. Om er even een paar te noemen.

Het lijkt me overigens dat je met de exclusives juist het verschil niet kunt zien, om de simpele reden dat die games niet voor beide consoles uitkomt. Beetje een appels en peren verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MS heeft voor de Xbox One nog wel DirectX 12 in de pijplijn, wat de X1 nog weer wat sneller zal maken. Ik zou je keuze niet baseren op performance, maar meer op de extra features, eventuele exclusives die je graag wilt spelen en het hele ecosysteem eromheen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramon op 12-09-2014 00:17 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 15:34
Waarom wordt dit topic gestart? Deze vraag is al lang beantwoord.

De PS4 heeft een aanmerkelijk betere GPU, snellere RAM (GDDR5 tegenover DDR3).
De Xbox One heeft een hogere geclockte (1,75 tegenover 1,6 GHz) en iets snellere CPU.
Voor games geldt over het algemeen dat een betere GPU meer voordeel heeft dan een betere CPU en snellere RAM (bij BF4 is dit wat minder). Dat is nu al in de games die bram1984 noemt te zien.

De Xbox One heeft ook nog supersnel ESRAM wat in de toekomst door gamedevelopers beter gebruikt kan worden zodat de Xbox One beter presteert in games. Maar dat is pure speculatie en je hoort ook verhalen dat gamedevelopers er weinig mee kunnen.

DirectX12 kan een voordeel worden voor Microsoft, maar voordat DirectX12 er is, en goed gebruikt wordt in games, zijn deze consoles al weer over de helft van hun levensduur en Sony zal er vast iets tegenover zetten nu er ook Mantle en een nieuwe OpenGL komt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
Jumpman schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:15:

Dat is het hem nou juist, als het exclusives zijn kan je het lastig vergelijken met de andere console ;)

Overigens denk ik dat het puntje bij paaltje weinig uit zal maken, ik denk eerder dat je naar de daadwerkelijke functionaliteit, games en betrouwbaarheid moet kijken.

Wat voor mij een grote pre is van de Playstation is nog steeds de controllers, ik hoop trouwens dat ze een controller voor de PS4 gaan uitbrengen a la PS3 zonder die rare trackpad maar dan nog, het ligt zo fantastisch intuitief in de hand. Microsoft loopt wat mij betreft qua controller nog steeds achter op Sony en in mijn ogen gaat het er niet alleen om hoe goed een game is, vooral multiplatform games, dan is dat vrij irrelevant, je moet het goed kunnen besturen.

De drijvende kracht voor Sony is wat mij betreft niet eens per se de playstation zelf maar de controller.

[ Voor 37% gewijzigd door 1nsane op 12-09-2014 09:30 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:44
Ja en hier gaan we dus merken dat meningen gewoonweg verschillen ;) Ik heb een PS4 (gehad, maandag verkocht) en een Xbox One en ik prefereer de controller van de One, aangezien ik de plaatsing van de linker thumbstick een stuk fijner vind. Het materiaal vind ik wel ietsje minder dan bij de PS4.

Wat betreft grafische kwaliteit is het op dit moment wel duidelijk, de PS4 doet dat gewoon wat beter. Soms zijn de verschillen klein, soms groter. Tomb Raider is daarbij een goed voorbeeld. Die game presteert op de PS4 duidelijk beter (want bijvoorbeeld 30fps vs 60fps). Als je direct met elkaar vergelijkt is dit duidelijk zichtbaar. Echter, ik heb Tomb Raider op de Xbox One en ik vind het een heerlijke game en mooie game. Ik stoor me totaal niet aan de 30fps. MGS Ground Zeroes is ook zo'n game waar de PS4 er duidelijk beter uit komt. Overigens zijn dat allebei early development games, dus wellicht dat dat de prestaties op de One niet geholpen heeft.

Hoe dan ook, ik denk dat het in de praktijk erg weinig uitmaakt. Maar feit blijft wel dat ik vind dat de developers in het algemeen moeten streven naar "zo mooi mogelijk". We moeten niet zomaar accepteren "dat het toch wel een gave game is". Want dan hadden ze net zo goed geen PS4 en Xbox One uit kunnen brengen...

Om de TS nog even te helpen: laat je keuze niet (alleen) afhangen van het feit dat de PS4 iets krachtiger is. Ik wilde bijvoorbeeld perse Forza hebben en dus een One. Waardoor ik al heel snel tot de conclusie kwam dat de PS4 voor mij nagenoeg overbodig was. Wil je heel graag die ene exclusive hebben van de PS4, dan geldt voor jou precies het tegenovergestelde.

[ Voor 12% gewijzigd door Rossi46 op 12-09-2014 10:01 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:40
Voordeel van de ps4 vind ik ook wel de ingebouwde voeding, heb je niet zo een blok zo groot als een pak melk extra te plaatsen.

En de controller hè, dat hij gewoon geluid maakt als je je geweer herlaadt, machtig leuk.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:04:
De xbox one en de ps4 zijn al bijna een jaar uit en ik dacht er aan om een xbox one te kopen maar
voor ik dat deed wou ik weten of het wel zo'n slimme keuze om de xbox te kopen want de ps4
is ook een erg goede console.
Dus ik zocht op internet op naar vergelijkings videos van de xbox one en de ps4.
Wat me opviel is dat veel mensen zeggen als een reden om voor de ps4 te kiezen omdat hij krachtiger is dan de xbox one, wat wel raar is want ze hebben dezelfde hardware.
Dus zocht ik de speceficaties op van de xbox one en de ps4 maar toen kwam ik er achter dat de xbox one een iets geoverclockte cpu en gpu heeft, dat heeft de ps4 niet.
De ps4 heeft wel gddr5 ram geheugen maar de xbox heeft weer embedded ram geheugen wat het de ddr3 sneller maakt.
Dus ik zou denken dat de xbox one even krachtig of krachtiger is dan de ps4.
Wat zorgt er dan voor dat de ps4 krachtiger is dan de xbox one?
Leef je uit zou ik zeggen :

http://www.anandtech.com/...compared-to-playstation-4

Analyse van toch wel 1 van de beste techsites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ramon schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:16:
MS heeft voor de Xbox One nog wel DirectX 12 in de pijplijn, wat de X1 nog weer wat sneller zal maken. Ik zou je keuze niet baseren op performance, maar meer op de extra features, eventuele exclusives die je graag wilt spelen en het hele ecosysteem eromheen.
Nope. De lowlevel dingen van dx12 zitten al op de xbone; daarom is het ze gelukt om Forza 5 er in 1080p uit te persen. De xbone heeft een soort van dx11.5. De features die ze op de xbone hebben gebruikt willen ze dus met dx12 ook naar de PC brengen. Ook de extra GPU die vrij is gekomen sinds de kinect niet meer verplicht is, wordt gebruikt om de PS4 bij te kunnen benen. Destiny is op de xbone alleen in 1080p omdat ze die extra kinect GPU kracht kunnen gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Chester op 12-09-2014 11:55 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:29
Kijk ook naar je vrienden kring, neem aan dat als de meerderheid die je kent een PS4 wil gaan halen (of heeft) dan zal ik voor een PS4 gaan. en anders voor Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 22:03
Ik denk dat je eerder moet kijken naar de features en exclusief games van elke console.
om daar je keuze op te gaan baseren.

het verschil kwa performance is er inderdaad maar dat kleine beetje verschil ga je niet zo snel op je scherm zien tenzij je ze 1 op 1 naast elkaar zet misschien.

dus kies de geen die je leuk lijkt om bijvoorbeeld HALO (xbox only) of Infamous (PS only).
of je games van de PS streamen naar je PSP (ben ik wel jarloers op als XBOX One gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:04
1nsane schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:25:
[...]
Wat voor mij een grote pre is van de Playstation is nog steeds de controllers, ik hoop trouwens dat ze een controller voor de PS4 gaan uitbrengen a la PS3 zonder die rare trackpad maar dan nog, het ligt zo fantastisch intuitief in de hand. Microsoft loopt wat mij betreft qua controller nog steeds achter op Sony en in mijn ogen gaat het er niet alleen om hoe goed een game is, vooral multiplatform games, dan is dat vrij irrelevant, je moet het goed kunnen besturen.

De drijvende kracht voor Sony is wat mij betreft niet eens per se de playstation zelf maar de controller.
Tja, dat is persoonlijk. Ik heb tot de PS4 nooit een PS gehad (maar wel een xdoos 360) omdat ik de controllers niet fijn vond. Die dingen zijn gemaakt voor Japanse kinderhandjes ofzo. De controller van de PS4 vind ik stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet qua specs kijken, want in de praktijk boeien die totaal niet. De multiplatform games zien er toch 99,9% hetzelfde uit. Als je de vergelijkingfilmpjes opzoekt zie je ook dat het er de ene keer beter op de Xbox One uitziet, en de andere keer op de PS4.

De meeste doorslag zal zijn welke console je vrienden hebben ivm multiplayer of er moet een game alleen voor één van de beide uitkomen die je persé wilt spelen.

Verder is het allemaal 1 pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:59
Ja, ze hebben ongeveer dezelfde chip. Maar niet helemaal.

De PS4 heeft alle rekenkernen aan de GPU-kant van de chip ingeschakeld, wat zorgt voor 1,8 TFLOP aan performance.
De Xbox One heeft een aantal rekenkernen aan de GPU kant ingezet als EDRAM, oftewel supersnel geheugen op de chip. Dit zorgt voor 1.2 TFLOP aan performance.

Dat maakt dat, aan ruwe GPU power, de PS4 echt een stuk sneller is, en het verschil ook een stuk groter is dan dat tussen de PS3 en Xbox 360.

Echter, zoals je al door had is er meer aan de hand. De PS4 heeft GDDR5 (sneller), de X1 heeft DDR3 (heeft ook voordelen) plus dus dat supersnelle EDRAM onchip. Ik weet niet hoe de X1 daarmee omgaat, maar de techniek heeft zich bewezen met de X360. Hierdoor had de Xbox 360 voor vrijwel elke game een 1080p mogelijkheid terwilj de interne renderresolutie lager lag, maar deze upscaling was van hoge kwaliteit zonder veel performance.

Je ziet nu al aan games dat ze mooier draaien op de PS4 dan op de Xbox One. Maar maakt dat echt uit? Laten we wel zijn, wil je echt de beste graphics dan moet je niet bij de consoles wezen. Anyhow, beide systemen gaan de komende jaren je games spelen.

Je kan jezelf beter de volgende vraag stellen: wil je Halo/Forza/Gears spelen, of Uncharted/LittleBigPlanet/Killzone?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Totaal niet belangrijk welk van de consoles de betere hardware heeft. Je zou dit niet eens een rol moeten laaten spelen in je keuze. Ik bedoel ga je alleen maar multiplatform games spelen, ja, neem dan de meer krachtige ps4,maar zodra je ook gaat kijekn naar de exclusieves, de visies van de beide bedrijfen, dingen als kinect en morpheus dan kan je keuze ait zijn ook de belangrijkere factors. Ik bedoel hegnificazijn. Maar het spelen van de spellen die je juist wilt spelen dat maakt een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dat ik gewoon de xbox One ga kopen, ik had laatst toch al een gaming pc gekocht maar de videokaart is denk ik niet krachtig genoeg om te wedijveren met de xbox one en een pc is niet zo handig om naast je tv te hebben.
Richh schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:56:
Ja, ze hebben ongeveer dezelfde chip. Maar niet helemaal.

De PS4 heeft alle rekenkernen aan de GPU-kant van de chip ingeschakeld, wat zorgt voor 1,8 TFLOP aan performance.
De Xbox One heeft een aantal rekenkernen aan de GPU kant ingezet als EDRAM, oftewel supersnel geheugen op de chip. Dit zorgt voor 1.2 TFLOP aan performance.

Dat maakt dat, aan ruwe GPU power, de PS4 echt een stuk sneller is, en het verschil ook een stuk groter is dan dat tussen de PS3 en Xbox 360.

Echter, zoals je al door had is er meer aan de hand. De PS4 heeft GDDR5 (sneller), de X1 heeft DDR3 (heeft ook voordelen) plus dus dat supersnelle EDRAM onchip. Ik weet niet hoe de X1 daarmee omgaat, maar de techniek heeft zich bewezen met de X360. Hierdoor had de Xbox 360 voor vrijwel elke game een 1080p mogelijkheid terwilj de interne renderresolutie lager lag, maar deze upscaling was van hoge kwaliteit zonder veel performance.

Je ziet nu al aan games dat ze mooier draaien op de PS4 dan op de Xbox One. Maar maakt dat echt uit? Laten we wel zijn, wil je echt de beste graphics dan moet je niet bij de consoles wezen. Anyhow, beide systemen gaan de komende jaren je games spelen.

Je kan jezelf beter de volgende vraag stellen: wil je Halo/Forza/Gears spelen, of Uncharted/LittleBigPlanet/Killzone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:01:
Ik zou niet qua specs kijken, want in de praktijk boeien die totaal niet. De multiplatform games zien er toch 99,9% hetzelfde uit. Als je de vergelijkingfilmpjes opzoekt zie je ook dat het er de ene keer beter op de Xbox One uitziet, en de andere keer op de PS4.

De meeste doorslag zal zijn welke console je vrienden hebben ivm multiplayer of er moet een game alleen voor één van de beide uitkomen die je persé wilt spelen.

Verder is het allemaal 1 pot nat.
Eh nee. Eerder andersom. 99,9% ziet er beter uit op de PS4. En de eerste game die er beter uit ziet op de X1 moet ik nog tegenkomen.
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:32:
Ja, ik denk dat ik gewoon de xbox One ga kopen, ik had laatst toch al een gaming pc gekocht maar de videokaart is denk ik niet krachtig genoeg om te wedijveren met de xbox one en een pc is niet zo handig om naast je tv te hebben.

[...]
Dan zou ik juist een PS4 halen. Games als DR3, Ryse en Titanfall heb je ook de PC. Er blijft dan weinig over tenzij Forza echt een must is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 13:19
Ik denk dat het grote verschil tussen de XBO en de PS4 de insteek van het ontwerp van de consoles is.

De Xbox One is ontworpen met de gedachte dat het een centraal hub voor je woonkamer moet worden. Dit zie je terug aan integratie met de hdmi in poort voor de tv-ontvanger en het kunnen aansturen van alle tv-apparatuur door middel van de IR blaster en voice commands op de Kinect. Ook is instant-on een hele gave feature, waardoor de staat van de game wordt opgeslagen en je direct weer verder kunt gaan waar je gebleven bent.

De PS4 is ontwikkeld met de gedachte "This is for the players", oftewel om een extreem krachtige game console te maken, waarbij vooral gelet is op het zo licht mogelijk houden van alle bijzaken zoals het OS. Ook heeft Sony een paar hele goede game developers aan boord, denk aan Naughty Dog. Als je dus vooral wilt gamen op je console dan zou ik kiezen voor de PS4.

Twee weken terug heb ik juist voor de Xbox One gekozen omdat het, naast Forza 5, meer is als een game console alleen. Nu ook OneGuide (tv-gids) en de netwerkspeler met MKV ondersteuning snel uit gaan komen op de Xbox One. En het is natuurlijk super vet om als je de kamer binnen komt lopen "Xbox turn on" zeggen en al je apparatuur wordt aangezet, waarop de Xbox je automatisch inlogt door middel van gezichtsherkenning en je direct verder kan met je Hotlap in Forza 5 8)

Dus denk goed na wat jouw verwachtingen voor een console zijn, neem dit samen met wat je vrienden van plan zijn aan te schaffen/hebben aangeschaft en welke games je wilt spelen mee in deze keuze. Verder denk ik dat je met elk van de twee consoles heel veel plezier gaat hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
Probleem van de Xbox one dat het vaak een console exclusive, waardoor ze veelal wel nog op de pc uitkomen.
Bovendien heeft Sony met de ps3 bewezen dat hun first party games gemiddeld gezien beter zijn dan die van de xbox360.
Denk aan God of war, last of us en unchartered.
De 360 had voor dit type games geen alternatief.

Dat terzijde als je graag met vrienden speelt is dat bepalend, bovendien is de xbone veel meer een allinone apparaat dan de ps4 ooit zal worden.
Sony heeft veel te veel belangen met hun grote film en muziek studio

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:02
De PS4 is de betere game console imo (meer power, betere 1st party titels). De Xbox One is het betere media center, dat ook vanalles kan naast games draaien. Het is maar waar je naar op zoek bent, maar kijk vooral even welk systeem je maten gebruiken, dat is het belangrijkst. Beide zijn een prima keuze. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ton op 14-09-2014 12:54 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:14:
[...]

Eh nee. Eerder andersom. 99,9% ziet er beter uit op de PS4. En de eerste game die er beter uit ziet op de X1 moet ik nog tegenkomen.

[...]

Dan zou ik juist een PS4 halen. Games als DR3, Ryse en Titanfall heb je ook de PC. Er blijft dan weinig over tenzij Forza echt een must is.
Mijn god, een Xbox/Playstation thread met redelijke, gematigde commentaren. Uiteraard was het een kwestie van tijd voordat jij je ertussen kwam werpen om de dag te redden :z

@supersamuel14: Als je dan toch een gamingpc hebt, waarom dan niet gewoon investeren in een degelijke videokaart? Is al snel een paar 100 euro goedkoper, en je hebt hardware die veelvoudig superieur is aan die van de spelconsoles.

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 14-09-2014 18:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 15:37
boe2 schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:09:
[...]

@supersamuel14: Als je dan toch een gamingpc hebt, waarom dan niet gewoon investeren in een degelijke videokaart? Is al snel een paar 100 euro goedkoper, en je hebt hardware die veelvoudig superieur is aan die van de spelconsoles.
Misschien omdat er ook games uitkomen die enkel op consoles te spelen zijn? Ik zou een moord doen voor The last of us of Beyond Two Souls op de pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
boe2 schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:09:
[...]

Mijn god, een Xbox/Playstation thread met redelijke, gematigde commentaren. Uiteraard was het een kwestie van tijd voordat jij je ertussen kwam werpen om de dag te redden :z
Want feiten mogen alleen door anderen benoemd worden? Ga ff lekker buiten spelen *snip*

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 15-09-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
bram1984 schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:12:
[...]

Want feiten mogen alleen door anderen benoemd worden? Ga ff lekker buiten spelen *snip*
boe2 vat het anders wel goed samen. Just my thoughts...

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 15-09-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Chester schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:51:
[...]

Nope. De lowlevel dingen van dx12 zitten al op de xbone; daarom is het ze gelukt om Forza 5 er in 1080p uit te persen. De xbone heeft een soort van dx11.5. De features die ze op de xbone hebben gebruikt willen ze dus met dx12 ook naar de PC brengen. Ook de extra GPU die vrij is gekomen sinds de kinect niet meer verplicht is, wordt gebruikt om de PS4 bij te kunnen benen. Destiny is op de xbone alleen in 1080p omdat ze die extra kinect GPU kracht kunnen gebruiken.
Volgens mij is de APU in beide consoles DX11.1 net als de 1st gen GCN op de pc, deze is backward compatible met dx12, maar dat maakt het zeker geen dx11.5. Er is ook zeker geen GPU vrijgekomen door het niet verplichten van kinect, maar er is CPU en GPU kracht vrijgekomen die daar niet meer voor gebruikt hoeft te worden. Bovendien is het nog steeds niet duidelijk op welke snelheid de CPU in de PS4 draait, vermoed wordt 1,6 Ghz vanwege een devkit, maar dit is nog steeds niet bekend gemaakt door Sony.
En waarom staart iedereen zo blind op 1080p, dat kan iedere console wel, als je maar genoeg weg laat, ik heb liever eyecandy en dan 720p stabiel, dan persee 1080p.
Feit is dat beide consoles ongeveer even veel kosten (geen idee wat de xbone + destiny bundel kost, maar de ps4 is 399, bij MM kan je de ps4 kaal voor 389 kopen, wat volgens mij 10 euro goedkoper is dan de xbone, waar de ps4 iets krachtiger is.
Waar je naar mijn ogen naar moet kijken is welke spellen jij denkt te willen gaan spelen en voor welke console die uitgekomen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 14-09-2014 23:01 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Twee weken terug heb ik juist voor de Xbox One gekozen omdat het, naast Forza 5, meer is als een game console alleen. Nu ook OneGuide (tv-gids) en de netwerkspeler met MKV ondersteuning snel uit gaan komen op de Xbox One. En het is natuurlijk super vet om als je de kamer binnen komt lopen "Xbox turn on" zeggen en al je apparatuur wordt aangezet, waarop de Xbox je automatisch inlogt door middel van gezichtsherkenning en je direct verder kan met je Hotlap in Forza 5
Dat je een Xbox One koopt voor Forza 5 kan ik me maybe voorstellen (al zou het voor mij geen reden zijn). Maar omdat het ook een tv gids heeft...effe serieus? en die MKV ondersteuning en DNLA zal ook op de PS4 komen (vermoedelijk in firmware update 2.0).

En als laatste gezichtsherkenning, dat is met de PS4 camera ook mogelijk om daarmee in te loggen. Wat ik wel hoop is dat "Suspend/Resume" ook maar eens snel word uitgebracht op de PS4. Die feature was tijdens de release nog niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Recon24 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:41:
Dat je een Xbox One koopt voor Forza 5 kan ik me maybe voorstellen (al zou het voor mij geen reden zijn). Maar omdat het ook een tv gids heeft...effe serieus? en die MKV ondersteuning en DNLA zal ook op de PS4 komen (vermoedelijk in firmware update 2.0).

En als laatste gezichtsherkenning, dat is met de PS4 camera ook mogelijk om daarmee in te loggen. Wat ik wel hoop is dat "Suspend/Resume" ook maar eens snel word uitgebracht op de PS4. Die feature was tijdens de release nog niet klaar.
Om iemand af te gaan zeiken om zijn keuze... effe serieus?
(moet nog uitkomen, komt er nog in, bla bla, daar zit je keuze dus al manco).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:17
Is het niet zoals bij iedere generatie consoles: Aan het eind van het verhaal merk je er helemaal niets van en zijn de minieme verschillen alleen maar te zien bij een side-by-side vergelijk?

Koop de console waar je je goed bij voelt. (exclusives en accessoires)

Kinect of slap alternatief
Sony exclusives vs slap alternatieven
(dit is Persoonlijk btw)

Beide consoles hebben voor- en nadelen. Maar bij gelijke games is er nauwelijks van een verschil te praten wat je op zou vallen.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
SinergyX schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:43:
[...]

Om iemand af te gaan zeiken om zijn keuze... effe serieus?
(moet nog uitkomen, komt er nog in, bla bla, daar zit je keuze dus al manco).
Zeik hem niet af, alleen ik begrijp best waarom de Xbox One in het algemeen niet zo populair is. Er worden features genoemd waar gemiddelde gamer niet op zit te wachten. Voor media speler zijn zowel de PS4 als Xbox One stroom slurpers. Het is ook nog maar de vraag welke codecs beide consoles uiteindelijk zullen ondersteunen. MKV is namelijk geen codec maar een container. Als in die contrainer maar 3 video en 3 audio codecs worden ondersteund, dan doen ze nog steeds onder voor de media spelers.

Uiteindelijk ligt het er maar net aan welke franchises je meer bevallen, maar als je niet eerder 1 van beide consoles hebt gehad, ben ik al gauw geneigd mensen een PS4 aan te raden namelijk.

Over algemeen:

- Goedkoper
- Krachtiger
- PS Now
- Project Morpheus
- First party studio's
- Indies
- F2p games (niet achter paywall)
- Betere multiplatform games
- Remote play feature (Vita,mobile)
- En voor verdere multimedia features zit je net zo goed bij de PS4. Enige wat je ingebouwd mist is een HDMI in port. Maar goed, tis niet dat je geen tv kan kijken, want de Xbox One heeft geen ingebouwde decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
de gpu van de PS4 is misschien wat krachtiger, maar games zullen zowel voor de ps4 als de xbone uit blijven komen. De verschillen zullen verwaardeloosbaar zijn, wat je idd alleen zien als je beide consoles naast elkaar hetzelfde spel laat draaien (en dan nog zie je het niet goed).
Koop idd gewoon de console die je wil. Kijk hoe duur bij welke online is als je dat wil. Kijk welke je vrienden (willen) kopen. Kijk welke controller je fijner vind. Etcetc.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Recon24 schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:00:
Uiteindelijk ligt het er maar net aan welke franchises je meer bevallen, maar als je niet eerder 1 van beide consoles hebt gehad, ben ik al gauw geneigd mensen een PS4 aan te raden namelijk.

Over algemeen:

- Goedkoper
- Krachtiger
- PS Now
- Project Morpheus
- First party studio's
- Indies
- En voor verdere multimedia features zit je net zo goed bij de PS4. Enige wat je ingebouwd mist is een HDMI in port. Maar goed, tis niet dat je geen tv kan kijken, want de Xbox One heeft geen ingebouwde decoder.
Dat is juist mijn punt, het is een KEUZE van iemand om voor A of B te gaan (en daar is de of/of weer), dat is zijn/haar keuze, klaar. Je kan daar 10 lijstjes tegenover zetten die 'in dat opzicht' de betere zijn, maar pak willekeurig ander (ook terecht) lijstje, gaat het weer de andere kant, zo kan ik je meteen 6 punten geven waarom ik XBO boven PS4 geniet.

Maar kan zelfs nog simpeler, 1 voorwaarde voor mijn keuze was doodsimpel, en daar kan geen verhaal of lijstje tegenop: GT of Forza.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Recon24 schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:00:
[...]

- Goedkoper
- Krachtiger
- PS Now
- Project Morpheus
- First party studio's
- Indies
Kijk, dat is dus waarom veel mensen aan het overschakelen zijn op PC gaming: Gedateerde consolehardware als "krachtig" moeten omschrijven en elkaar de loef proberen afsteken met features die ze (nog) niet eens hebben.

De xbox fans zijn blij dat hun xbox one binnenkort bijna zoveel kan als de 360. De sony fans zitten zich blind te staren op een frikkin' streamingservice en een VR project dat er ten vroegste over een paar jaar doorkom. Ondertussen proberen beide kampen elkaar ook te overtreffen met geremasterde games (halo, last of us) waarvoor je de volle pot betaalt. Zijn dit echt dingen waarmee je wil opscheppen :?

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 15-09-2014 16:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
boe2 schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:26:
[...]

Kijk, dat is dus waarom veel mensen aan het overschakelen zijn op PC gaming: Gedateerde consolehardware als "krachtig" moeten omschrijven en elkaar de loef proberen afsteken met features die ze (nog) niet eens hebben.

Echt, de xbox fans zijn blij dat hun xbox one binnenkort bijna zoveel kan als de 360. De sony fans zitten zich blind te staren op een frikkin' streamingservice en een VR project dat er ten vroegste over een paar jaar doorkomt. Zijn dit echt dingen waarmee je wil opscheppen :?
Waarom haal je überhaupt de PC erbij? Daar gaat het hier niet om en is ook nog eens een totaal andere game beleving. Ik wil graag languit op de bank met een controller in de hand mijn games spelen, wetende dat iedere game die ik erin gooi (of tegenwoordig digitaal heb) het altijd goed doet. Daarom game ik op een console (in mijn geval Xbone) en niet op een PC.

Anyway, ontopic. Ik denk dat TS genoeg input gekregen heeft. Samenvattend (als ik zo vrij mag zijn):
  • Kijk naar welke exclusives je belangrijk vindt
  • Kijk naar waar je vrienden op spelen
  • Ga voor de console waar je je goed bij voelt
Iemand die zegt dat je persé een PS4 moet nemen lult uit z'n nek, net als iemand die zegt dat je persé een Xbone moet kopen.

Succes met de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Rossi46 schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:34:
[...]

Iemand die zegt dat je persé een PS4 moet nemen lult uit z'n nek, net als iemand die zegt dat je persé een Xbone moet kopen.
Kies een Wii U. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:04
Heb ik al, naast mijn PS4 ;)
En waarom heb ik ze allebei? Omdat het aanbod op de Wii U compleet anders is. Zo zijn de meeste Wii U games voor mijn zoontje (Mario enz.) en zijn de meeste PS4 games voor mij (TLOU, Destiny, enz).

Wat PS4 en One betreft zou ik vooral kijken wat je het meeste ligt qua exclusives en features.

[ Voor 11% gewijzigd door InZane op 16-09-2014 08:16 ]

Pagina: 1