Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foute pagina in google

Pagina: 1
Acties:

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-11 19:57
Ik heb een website gemaakt en verschillende URL's aangemeld bij google webmasters.
Als ik nu google naar mijn eigen website wordt niet de hoofdpagina maar een subpagina gevonden.
Ik heb eerst de hoofdpagina aangemeld bv. www.xxxxxx.nl/index.html en daarna de subpagina"s bv www.xxxxxx.nl/pagina1 ,enz ,enz.
Het rare is dat het ik gisteren wel op de index.html uitkwam maar vandaag is dit pagina1.
Wat kan ik hier aan doen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Het kan zijn dat Google pagina 1 relevanter vindt dan de homepage. Dat kan te maken hebben met de content, de interne linkstructuur en de linkteksten.

• 19roland70
Dus het is niet zo dat google index.html het belangrijkst vind.
Als ik alles verwijder en pagina "index.html" behoud is dit dan goed of moet ik dit op een andere manier oplossen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien dat een site map maken helpt?

Is er een reden waarom je de subpagina's ook aanmeldt? Spidert Google niet gewoon je hele site?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• 19roland70
Ik heb een "robots.txt gemaakt die naar een sitemape verwijst.
Ik heb de na de index.nl de onderliggende mappen nog aangemeld en daarna niet meer .
Is dit niet nodig?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

19roland70 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:39:
Ik heb een "robots.txt gemaakt die naar een sitemape verwijst.
Ik heb de na de index.nl de onderliggende mappen nog aangemeld en daarna niet meer .
Is dit niet nodig?
Belangrijkste is gewoon alleen je hoofd url. Daarnaast in je robots.txt aangeven wat niet gespiderd moet worden. En in je robots.txt aangeven wat je sitemap pagina is.

Wanneer je een goede sitemap pagina hebt gaat het allemaal goed. Je kan tevens aangeven waar belangrijke informatie staat, soort profiling.

Voorbeeld van een robots.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
User-agent: *
Disallow: /administrator/
Disallow: /bin/
Disallow: /cache/
Disallow: /cli/
Disallow: /components/
Disallow: /data/
Disallow: /files/
Disallow: /images/
Disallow: /includes/
Disallow: /installation/
Disallow: /language/
Disallow: /layouts/
Disallow: /libraries/
Disallow: /media/
Disallow: /modules/
Disallow: /phocadownload/
Disallow: /phocadownloadpap/
Disallow: /plugins/
Disallow: /templates/
SiteMap: http://www.vanderwaals.nl/index.php?option=com_xmap&view=xml&tmpl=component&id=1

Voorbeeld van een (gegenereerde XML sitemap):
http://www.vanderwaals.nl...w=xml&tmpl=component&id=1

En als je in google dan zoekt, dan hoeft je hoofdpagina nooit als eerste te staan. Bij mij is het toeval, maar dat komt doordat de link/menu structuur doordacht is. En de site SEH gevoelig is.

Results in Google:
https://www.google.nl/sea...=nl&q=site:vanderwaals.nl

En de pagina zelf:
http://www.vanderwaals.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Wim-Bart op 11-09-2014 23:47 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Vergeet even de sitemap en de pagina's die je aangemeld hebt, dit zijn alleen hulpmiddelen voor Google om je site eenmalig te vinden. Zodra Google 1 URL heeft zal hij op basis daarvan de site indexeren.

Belangrijkste daarna is een goede (boom)structuur aanbrengen in de site, hier een uitgebreidere uitleg die ik ooit geschreven heb:
http://andrescholten.net/...d-link-structure-test-it/

Door op een goede manier gebruik te maken van deze boomstructuur, linkteksten, breadcrumbs, enz. Ziet Google uiteindelijk wel wat de belangrijkste pagina is en welke niet. Dit heeft ook nog weer te maken met het aantal externe inkomende links die naar een bepaalde pagina verwijzen.

Conclusie: niet druk over maken, het komt vanzelf goed als je een goede structuur heb.

• 19roland70
Allemaal bedankt , het werkt weer !!!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En het belangrijkste bij google is wachten (of loggen wanneer de spiders voorbij komen) zodat je niet naar iets kijkt wat maar 1x gespiderd is en google dus nog geen uitgebreide logica overheen gehaald heeft om verbanden etc te achterhalen.

Als google vanwege allerlei redenen eerst pagina1.html gespiderd heeft en daarna pas index.html dan is het niet magisch in 1x duidelijk dat die 2 bij elkaar horen en dat index.html het belangrijkste is, dat wordt veelal pas na 2e keer spideren duidelijk voor google.
Pagina: 1