Bestanden zijn vaak kapot

Pagina: 1
Acties:

• Graaf_slis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:54
Ik heb last van zipbestanden die kapot zijn terwijl mijn andere compie het wel kan uitpakken. Ook wil er wel een eens cabfile niet uitgepakt worden. Er heeft een topic gestaan van iemand die dat ook had. Was net voor de crash van Tweakers. Ook ghostfiles die op drive D goed zijn zijn na kopieeren kapot.

Help help helluuuuuuuuppppp!!!

www.digireflex.nl

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
als je zip files bij de ene wel uitpaken en bij de andere niet ligt het waarschijnlijk aan de versie van dat zipprogramma
(of misschien ook wel versie waarmee die ingepakt is)

• Graaf_slis
Nee dat is het ook niet met de laatste versie van winrar doet hij het ook niet. En Winzip 8 is toch de laatste versie

www.digireflex.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit ligt waarschijnlijk aan je computer. Deze topic kan beter in HA staan denk ik. Geef eens wat details over je computer: mainboard, harddisks, cpu, etc.. Is je systeem overgeclockt? CRC errors duiden vaak op te ver overclocken, defect geheugen, of harddisk problemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Graaf_slis
Ik heb een DFI board met een K6 III 450@500
320 mb intern geheugen Draai heel stabiel.

Het geheugen heeft altijd goed gewerkt en hd's heb ik al getest. Waren allebij goed. WD 30 gig 7200 en Quantum 13 gig 5400.

www.digireflex.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 12 juni 2001 12:18 schreef Graaf_slis het volgende:
Ik heb een DFI board met een K6 III 450@500
320 mb intern geheugen Draai heel stabiel.

Het geheugen heeft altijd goed gewerkt en hd's heb ik al getest. Waren allebij goed. WD 30 gig 7200 en Quantum 13 gig 5400.
Ik zou voor de zekerheid je CPU eens gewoon op 450MHz laten draaien, en kijken of het dan beter is. Mocht dat ook niks oplossen, dan kun moet je echt je geheugen eens goed gaan testen. Dat het altijd goed gewerkt heeft zegt niks, en ik spreek uit ervaring door m'n vorige systeem dat 1,5 jaar lang kuren heeft vertoond. Ik dacht dat het aan de overgeclockte CPU lag, maar het bleek uiteindelijk het geheugen te zijn. Als ik dat toch eerder geweten had ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• McVirusS
  • Laatst online: 10:46
[url="/listtopics.php/10"]Software Algemeen[/url] >> [url="/listtopics.php/6"]Hardware Algemeen[/url]

Lijkt meer op een hardwareprobleem.

Verwijderd

voer effe een virusscan uit en doe 'controle systeembestanden'

waarschijnlijk vind je een hoop corrupte .exe files

had ik laatst ook bij iemand .. uiteindelijk maar de hele boel leeggegooid opnieuw gepartitioneerd , geformatteerd en opnieuw installeren
en voila alles werkte weer zoals het hoorde

Verwijderd

WinAce gebruiken deze is veel minder error ongevoelig

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

Is je HD ook overclocked? daar krijg je ook dat soort fouten mee namelijk, zet anders eens udma uit en probeer het nog eens.. is het dan wel goed dan moet je je hd terugklokken.. oftewel je FSB (FSB/3=HD=33MHz normaal)

• Graaf_slis
Ik ga eens wat proberen. Ik had WINDOWS 98 SE al vervangen. Voor een hele verse install.

www.digireflex.nl

Pagina: 1