Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-11 12:34
Nu de iPhone 6 aangekondigd is en ik weet dat ik hem niet hoef te hebben, wordt het tijd om te besluiten wat er dan moet komen. Mijn trouwe iPhone 4 kan inmiddels echt niet meer meekomen namelijk. Enige probleem is dat vroeger alles beter was en ik geen tablet in mijn broekzak hoef.. 5+ Inch zit ik dus niet echt op te wachten, maar is meer regel dan uitzondering. Welke relatief kleine Smartphones zijn er dus op de markt die jullie aan kunnen bevelen?

Ik zoek een?
Smartphone, 32GB+, <5 inch, Android of iOS.

Wat is je budget?
Prijsklasse gratis of kleine bijbetaling bij een abo van €30-35, dus zeg €500 max? Vind de iPhones in ieder geval wel erg overpriced tegenwoordig, maar verder gaat het me vooral om value for money...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon vooral voor (in volgorde van belangrijkheid): Agenda, Emails, Whatsapp, even snel iets opzoeken, Bellen (gesprekskwaliteit wel belangrijk), Foto's maken (niet per se geweldige kwaliteit benodigd) en apps als Google Maps, Strava, Bankieren etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben geen Apple Fanboy, hoewel ik iOS altijd wel fijn vond werken. De vrijheid van Android lijkt me echter ook prima. Het ergert me wel dat iPhones update na update steeds trager worden, vandaar dat ik gestopt ben met updaten bij iOS 6 op mijn iPhone 4. Ik overweeg momenteel dan ook telefoons als:
- Nexus 5
- HTC One M8 Mini 2
- Sony Xperia Z2
- Sony Xperia Z3 Compact
- iPhone 5s (de 6 hoef ik niet, maar 5s zou nog wel een goede optie kunnen zijn)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind het vooral belangrijk dat de telefoon dus niet te groot is, maar dat is natuurlijk relatief.. Het formaat iPhone 5s vind ik prima acceptabel, maar de HTC One M8 is me eigenlijk te groot. Misschien went het of biedt een broekzaktest uitkomst, maar het lijkt me nu nog niks.
Ook fatsoenlijke gesprekskwaliteit, goede antenne en een goed scherm vind ik belangrijk aan een telefoon. Batterij moet natuurlijk makkelijk een dag meekunnen. Windows Phone lijkt me niks door het gebrek aan apps, ik heb liever Android of anders toch iOS. Samsung sla ik liever over, gezien eigen slechte ervaringen met een werktelefoon en slechte berichten van vrienden. Ik vertrouw dus niet zo in hun kwaliteit.

De vraag is vooral, nu de iPhone 5s in prijs zal dalen en dit tot nu toe mijn beste optie lijkt, welke goede alternatieven zijn er die jullie aan kunnen raden?

Verwijderd

Je zou de oudere Moto X kunnen overwegen. Valt ruim binnen je budget, en heeft hele kleine bezels zodat het een compacte telefoon blijft, bovendien draait hier ook een versie van Android op die redelijk stock gelaten is dus zonder trage launchers en bloatware er over heen. Z3c is wat duurder en een wat zwaardere skin maar wel wat meer future proof door de specificaties. De Z1c zit hier tussen in maar is eigenlijk eerder een 4.3" scherm in een Galaxy Note behuizing.
tummeke393 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:19:
probleem is dat vroeger alles beter was en ik geen tablet in mijn broekzak hoef..
De grotere schermen zijn zeker beter dan de kleine vroeger. Het is niet voor niets dat steeds meer fabrikanten (zelfs Apple nu al) grote schermen aanbieden. Kleine schermen zijn toch een beetje een niche product aan het worden.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Ehm je zegt een telefoon tot 5" of kleiner te willen, de ene iPhone 6 is 5,5" en de ander 4,7".

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-11 19:51

Sebazzz

3dp

tummeke393 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:19:
Windows Phone lijkt me niks door het gebrek aan apps, ik heb liever Android of anders toch iOS.
Heb je gekeken of de apps die jij nodig zijn beschikbaar zijn of alternatieven voor zijn?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Sebazzz schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:56:
[...]

Heb je gekeken of de apps die jij nodig zijn beschikbaar zijn of alternatieven voor zijn?
Dat hoor ik zo vaak, ik bedoel meer dan 300.000 apps voor Windows Phone lijkt mij niet bepaald weinig, ja vergeleken met iOS en Android wel maar in het algemeen niet, van de laatste 2 heb je vooral veel troep apps waarbij WP dat veel minder het geval is.

• tummeke393
Mizgala28 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:54:
Ehm je zegt een telefoon tot 5" of kleiner te willen, de ene iPhone 6 is 5,5" en de ander 4,7".
De iPhone 6 biedt me weinig meerwaarde voor de bijzonder hoge prijs, dus kijk nu liever naar een gunstiger alternatief.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:30:
Je zou de oudere Moto X kunnen overwegen. Valt ruim binnen je budget, en heeft hele kleine bezels zodat het een compacte telefoon blijft, bovendien draait hier ook een versie van Android op die redelijk stock gelaten is dus zonder trage launchers en bloatware er over heen. Z3c is wat duurder en een wat zwaardere skin maar wel wat meer future proof door de specificaties. De Z1c zit hier tussen in maar is eigenlijk eerder een 4.3" scherm in een Galaxy Note behuizing.
Interessant alternatief, die zal ik nog even bekijken. Op zich ga ik het liefst voor een wat recentere telefoon die langer mee kan denk ik, maar als je de specs van de iPhone 5s bekijkt dan is die ook al aardig verouderd ten opzichte van de nieuwe lichting...
Sebazzz schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:56:
[...]

Mizgala28 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:11:

Dat hoor ik zo vaak, ik bedoel meer dan 300.000 apps voor Windows Phone lijkt mij niet bepaald weinig, ja vergeleken met iOS en Android wel maar in het algemeen niet, van de laatste 2 heb je vooral veel troep apps waarbij WP dat veel minder het geval is.
Dat klopt misschien wel, dat er minder troep voor is, maar het duurt in mijn ervaring toch een stuk langer dat de nieuweste apps voor WP beschikbaar zijn. Ik heb een WP werktelefoon en ben er op zich tevreden over, maar mis toch best wat apps waarbij de focus niet op WP ligt. Als ik nu zoek naar wat ik erop zou willen, mist bijvoorbeeld een officiele strava app al... Doe me dan maar liever een mainstream OS wat de focus heeft voor de meeste ontwikkelaars.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Is de Z1 Compact niks? Is weliswaar ietsjes minder dan de Z3, maar de prijs is nu ook wel wat gezakt, wat het meer aantrekkelijker maakt. Ga gewoon voor de Z3 Compact binnenkort, wacht de reviews af en ga er gewoon voor ;)

Dit is ook een hele handige tool, kun je oude en actuele smartphones op ware grootte vergelijken, kalibreren kan simpel door je huidige telefoon ongeveer uit te lijnen op jouw model.

http://www.phonearena.com/phones/size

Mijn HTC desire (ja ik gebruik hem nog steeds) is opeens heel erg klein geworden.. :P

• tummeke393
Goede site om de afmetingen te vergelijken inderdaad, bedankt! Ik ben wel gecharmeerd van de Z3 Compact ja, nog even afwachten maar best kans dat die het wordt. Waterdichtheid is een mooie bonus...
Pagina: 1