Toon posts:

postnl pakketje spoorloos

Pagina: 1
Acties:
  • 4.169 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
hallo!
en heb een probleem en ik wil graag julie advies,
het volgende,
gister 4 gb geheugen besteld bij alternate voor 45 euro,
vandaag hele dag gewacht op pakketje maar helaas,
ik keek rond 5 uur nog bij track en trace om de status te bekijken,
groot verbazing stond er afgeleverd om 14.18 terwijl ik thuis was en 100% zeker weet dat er nog niemand is geweest,
postnl gebeld en die vertelde mij dat het pakketje om die tijdstip was afgeleverd ze konden me niet vertelen waar of bij wie,
hele flat afgeweest en 3x raden niemand heeft het,
nu komt postnl met het verhaal van het pakketje was niet verzekerd verstuurd dus tja... heleaas pindakaas,
ik weet niet ohe alternate spullen verstuurd maar laaste keer dat ik daar bestelde moest ik tekenen,
nu ben ik dus geheugen kwijt van 45 euro en helaas vliegt het geld me ook niet om de oren,
wat moet ik hiermee? alternate gebeld was all dicht maar mailtje verstuurd,
kan ik aangifte tegen dit doen? heeft het nut?
mvgr

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52
Alternate inlichten, zij zullen PostNL moeten inschakelen voor een onderzoek.
Alternate is en blijft je aanspreekpunt en zij zullen dus alsnog je moeten voorzien van het bestelde werkgeheugen. Helaas kan het echter wel zo zijn dat het even gaat duren

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Alternate is een overeenkomst met Post NL aangegaan, niet jij. Je zal dus bij Alternate aan moeten kloppen voor hulp.

Misschien even bij je buren langs of daar misschien je pakketje ligt? Hier wil het nog wel eens gebeuren dat de bezorger vergeet een briefje achter te laten met het huisnummer van de buur, en online staat het dan ook niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Rub147 op 11-09-2014 20:22 ]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23

Blokker_1999

Full steam ahead

En indien ervoor getekend moest worden kunnen zij ook de handtekening opvragen die je mogelijk een hint kan geven over wie het pakket dan wel heeft.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Handtekening die gezet is, kan je zelf ook zien ergens op de TNT website.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Dennis J.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 16:09
ALs het goed is, heb je een track en trace code van Alternate .(3s.....)
Op Postnl.nl kun je dan zien wie er voor ontvangst getekend heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis J. op 11-09-2014 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
moest helaas niet voor getekend worden,
maar dan moeten ze zoz toch aanbelen bij mijn huis niet? bedoel ze kunnen het toch niet zomaar in me brievenbus ditchen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2014 20:28 ]

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Heb je ook al eens getest of je bel nog werkt?

Koeriers bellen vaak maar één keer (of de bel nu werkt of niet), wachten 10-20 seconden en vertrekken dan terug. Al regelmatig bijna pakketjes gemist omdat koeriers niet wachten en ze al terug bijna bij hun auto zijn eer dat ik de deur heb open gedaan.

Edit vanwege pino255 zijn edit: als het pakketje klein genoeg is om in te brievenbus te steken gaat het gewoon in de brievenbus. Bron: USB stick besteld bij coolblue en zat gewoon in de brievenbus.

[ Voor 24% gewijzigd door Grim op 11-09-2014 20:31 ]

Steam: Grim

Verwijderd

Topicstarter
nee me bel werkt prima,
als dat het geval was stond de status toch ook niet op afgeleverd?

• Grim
In principe is het dan niet afgeleverd en zou de koerier het gewoon terug mee moeten nemen en de volgende dag opnieuw langskomen. Kan zijn dat hij het aan één van je buren heeft afgeleverd (mag dat eigenlijk wel zonder expliciete toestemming?) en dat je buren het gewoon zelf houden.

Verwijderd

Topicstarter
tja laten we het hopen van niet......
ga morgen alternate belen kijken wat er gaat gebeuren,
jammer hoor

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Sowieso moet je dan een 'u was niet thuis' bericht krijgen met een melding dat ze terugkomen, je de bestelling kunt afhalen, of bij de buren (en bij wie) is afgeleverd.

Een mooi briefje in de bus.

Litebit.eu voorraad check :).

Verwijderd

Topicstarter
geen briefjes buren weten van niks denk dat ik wel kan fluiten naar me centen...

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:37:
geen briefjes buren weten van niks denk dat ik wel kan fluiten naar me centen...
Neem eerst maar eens rustig contact op met Alternate voordat je je buren gaat verdenken.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ga morgen ff belen hoe of wat,

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
denk er ook even aan: alternate is hun klant, niet jij.
zij gaan dus achter PostNL aan moeten gaan

(ik ben als zuiderbuur blij dat pakketjes hier steeds incl. tekenen voor ontvangst zijn, enkel problemen toen in Antwerpen werkten waar PostNL de pakketes van ibood bracht: die tekenden gewoon zelf af als ze effe moesten wachten op me nadat de balie me had gebeld, lieten het achter bij de persoon die me opbelde en vertrokken weer...)

Verwijderd

En alternate is zeer coulant in dit soort situaties. Ik vind het erg kortzichtig om nu al over "geld weg" te beginnen.

Het kan ook gebeuren dat je het morgen nog krijgt, er een buurman mee om de hoek komt, of alternate opnieuw geheugen naar je verzend. Dat hebben ze bij mijn verloren videokaarten ook gedaan, en dat ging over een order van €5000. Kan me niet voorstellen dat ze dan bij een setje geheugen moeilijk gaan doen.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Alternate blijft aansprakelijk totdat jij het in ontvangst hebt genomen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Als het een RAM module is, zou het beste eens kunnen dat hij vandaag of morgen door de brievenbus komt. Het gebeurt vaker dat bedrijven er een 3S bij vermelden en het pakketje gewoon met de brievenpost komt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Jumpman schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 07:08:
Als het een RAM module is, zou het beste eens kunnen dat hij vandaag of morgen door de brievenbus komt. Het gebeurt vaker dat bedrijven er een 3S bij vermelden en het pakketje gewoon met de brievenpost komt.
Beetje vreemd dat er dan staat dat het om 14:18 is afgeleverd he ;)

Inderdaad contact opnemen met Alternate, het is hun probleem, niet het jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:14
Wellicht in verkeerde straat afgeleverd op hetzelfde nummer. Had ik ook onlangs nog, straat die erg op de mijne leek en afgeleverd bij een oude dame die zat te wachten tot het afgehaald werd. Had ook geen briefje in de bus. Als je een onderzoek laat starten (kun je ook zelf doen, via twitter werd ik snel en goed geholpen) maar de verzender hoort dit inderdaad te doen. Dan wordt er contact gezocht met de bezorger. Deze kwam bij mij aan de deur en is toen de buurt afgegaan en heeft mijn pakketje toen gevonden.

Je moet het net treffen denk ik, bij mij is er een bezorger die er al jaren komt en de afleveradressen aardig kent.

Zoals al aangegeven, bij Alternate melden want zij zijn verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:31:
nee me bel werkt prima,
als dat het geval was stond de status toch ook niet op afgeleverd?
Ik heb ooit een keer meegemaakt, dat de pakketbezorger het op afgeleverd heeft gezet en het de volgende dag pas kwam brengen... Waarschijnlijk om eerder betaald te krijgen ofzo. Geen idee, maar misschien komt hij vandaag alsnog bij je langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:26
Skating_vince schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:11:
[...]

Ik heb ooit een keer meegemaakt, dat de pakketbezorger het op afgeleverd heeft gezet en het de volgende dag pas kwam brengen... Waarschijnlijk om eerder betaald te krijgen ofzo. Geen idee, maar misschien komt hij vandaag alsnog bij je langs.
Ik kan het niet zo snel terug vinden maar ik meen ergens wel eens gelezen te hebben dat de pakketbezorger alleen betaald krijg wanneer het pakket de eerste leverpoging wordt afgeleverd.

Al hoewel het niet netjes is kan ik het wel begrijpen dat een pakketbezorger doet alsof het wordt afgeleverd en het alsnog de volgende dag komt brengen om zo geen inkomsten mis te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Blokker_1999 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:23:
En indien ervoor getekend moest worden kunnen zij ook de handtekening opvragen die je mogelijk een hint kan geven over wie het pakket dan wel heeft.
Dat heb ik nooit begrepen. Ik zet bijna dagelijks een handtekening voor pakketjes en ik krabbel maar er wat op los (alsof je op die dingen uberhaupt wat kan schrijven).
Dat ze dat systeem nog steeds handteren verbaast me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
-

[ Voor 162% gewijzigd door rscheper op 12-09-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Of heeft het in zijn bus laten liggen (vergeten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Niet druk om maken, gewoon bij Alternate zeuren. Zij sturen uiteindelijk wel een nieuwe. Risico van hun kant door onverzekerd versturen. Als je binnen 30 dagen na betaling nog niets binnen hebt, kan je je geld terug eisen.

Los daarvan, ik heb wel eens meegemaakt dat ook bij mij "is afgeleverd" staat, waarna ik het pakketje nooit meer heb teruggezien (en dus een nieuwe kreeg van de winkel). Ander geval was vergelijkbaar; toen kreeg ik ook een nieuwe toegestuurd van de webshop, waarna 3 weken later het andere pakketje, geopend, "opeens" in de brievenbus lag.

Ik heb ook meegemaakt dat ik pakketjes heb gekregen met een totaal ander bestemmings-adres; andere postcode & straatnaam, alleen zelfde huisnummer. Dit zag ik pas toen ik het had aangenomen. Pakketje niet open gemaakt en zelf bezorgd bij het juiste adres.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 21:08
Alternate doet dit vaker bij producten onder een bepaald bedrag. Aangetekend is namelijk vele male duurder dan standaard verzenden.

Daarom maken de webshops vaak een afweging van ok bij producten van bijv 50 euro of minder standaard. Standaard verzenden. Er boven aangetekend. Of geheugen wat met een bubbel envelop verstuurd wordt. Het is een afweging.

Voor hun balen, voor jou ook omdat je even wat langer moet wachten op je product. Je kan eventueel al zelf een nieuwe bestellen ( elders) en dan je geld terug vragen voor de andere.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb ooit een keer meegemaakt, dat de pakketbezorger het op afgeleverd heeft gezet en het de volgende dag pas kwam brengen...
Geen idee hoe dit tegenwoordig gaat, maar in mijn tijd bij de post (toen je nog als werknemer dienst was en niet als zzp-er) zijn er mensen voor minder op staande voet ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij alternate geklaagt ze gaan het onderzoeken,
kwam vammidag toevalig de postbode tegen maar die had een wazig verhaal,
hij was blijkbaar dor de warr door een ongeluk en moest toch werken,
hij heeft het pakketje ergens bezorgd maar weet niet meer waar 0.o
afwachten dus

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:46
[...]

Zzp'er van de post bij ons op 't industrieterrein "tekende" zelf af, met de naam van 't bedrijf waar het afgeleverd had moeten worden...diverse pakketten zoek.
Later werkte hij in de wijk waar ik woon, zetten spullen bij de voordeur (laptop..) of in afvalbakken naast de deur..fijn volk.

Live from Denmark

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
hansie_k schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:18:
[...]

Zzp'er van de post bij ons op 't industrieterrein "tekende" zelf af, met de naam van 't bedrijf waar het afgeleverd had moeten worden...diverse pakketten zoek.
Later werkte hij in de wijk waar ik woon, zetten spullen bij de voordeur (laptop..) of in afvalbakken naast de deur..fijn volk.
Daarom moet je ook gelijk ook een klacht indienen! Bij het postbedrijf en de shop waar je iets hebt besteld.

Veel mensen denken van 'oh het is bezorgd dus einde verhaal'.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Grim
Is hier al wat meer info rond?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb hetzelfde met coolblue, eregister beamer besteld, gister zoek geraakt, vandaag nieuwe op de post, morgen een nieuw exemplaar.
Probleem ligt trouwens bij alternate en niet bij jou. Jij hebt het pakketje nooit ontvangen wat voldoende reden is tot ontbinding (weet niet 1,2,3 de termijn die je alternate moet geven om het naar behoren op te lossen)

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Mandrake466 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:45:
[...]

Daarom moet je ook gelijk ook een klacht indienen! Bij het postbedrijf en de shop waar je iets hebt besteld.

Veel mensen denken van 'oh het is bezorgd dus einde verhaal'.
Daar doet PostNL weinig mee hoor :/
Tijdens mijn stage is het 3x mis gegaan met een bezorging van PostNL, 3x een klacht (gewoon niet afleveren terwijl het wel in de melding staat), werd uiteindelijk niks mee gedaan...

De enige rede dat ik soms nog wel eens door PostNL laat bezorgen (als die optie er is), is dat de postbezorger door de weeks een top gozer is, staat altijd voor 9 uur voor de deur.
In het weekend is er een andere gast die onze wijk gewoon over slaat.... (woning in een industriegebied)
Dus ik bestel nooit wat op vrijdag :/

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
@DCG909 Bij mij is een pakket ook niet bezorgd en volgens de Track&Trace wel. Gelijk een klacht ingediend bij Port.nl en Bol.com. Post.nl doet er inderdaad geen reet mee en verwijst naar Bol.com.

De bezorger van Post.nl kwam de volgende dag alsnog het 'geleverde' pakket leveren.

Als ik elke keer bij Post.nl ga klagen als er iets niet is bezorgd dan gaan ze echt wel aan de bel trekken ...hoop ik!

:)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Dat PostNL is toch gewoon een .. bedrijf hè.

De tijdsindicatie die PostNL aangeeft is ook altijd leuk, ik had een nieuwe TV besteld en kon niet wachten tot ik hem binnenkreeg. Er stond dat hij dinsdag tussen 16:00 en 18:30 binnenkwam. Ik dacht ideaal, dan ben ik mooi optijd thuis van school. Toen ik om 14.30 thuis kwam van school lag er al een briefje van PostNL op de deurmat dat ik niet thuis was bij de levering. Ja hallo, ze geven toch 16.00 tot 18.30 aan? :')

Dag erna stond de tijdsindicatie op 08:00 - 17:00. Lekkere indicatie :') Mijn TV kwam trouwens pas om 19:00...

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Grappig dat ik dit topic vandaag zie! ik heb precies hetzelfde probleem met een medetweaker.

op de 9de een pakket verstuurd richting hem, en vandaag nog steeds niet binnen. onderstussen zijn we al 8 belletjes en bezoekjes aan het post-agentschap verder. ik wil graag de tweaker helpen natuurlijk en vind het bizar dat PostNL gewoon een heel pakketje kwijtraakt en hier zo slecht mee omgaat...

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:20

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Ik gooi dit topic dicht. Laatste reactie van TS was van 12 september. Het topic begint nu een algemeen PostNL rant topic te worden. Dat is niet helemaal de bedoeling. :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.